6 تصور اشتباه درمورد آسانسور که لازم است بدانید!

در این مقاله، به معرفی و بررسی 6 نمونه از تصورات اشتباه درمورد آسانسور برای پیشگیری از اضطراب بیش از حد مسافران و کاهش خطرات احتمالی می‌پردازیم.

تصورات اشتباه درمورد آسانسور

بهار آزادی، کابین نیوز – احتمالا شما حداقل یک بار در فیلم‌های اکشن شاهد حوادث درون آسانسور و خطرات آن بوده‌اید. با وجود اینکه ممکن است برخی از حوادث در آسانسور اتفاق بیافتند؛ اما شدت و تعداد این حوادث بسیار کمتر از چیزی است که در فیلم‌ها مشاهده می‌کنید. دیدن این صحنه‌ها در فیلم‌های اکشن بیشتر باعث ایجاد تصورات اشتباه درمورد آسانسور در ذهن افراد می‌شود. بد نیست شما هم این تصورات و باورهای اشتباه را بدانید و با ترس و اضطراب کمتری سوار آسانسور شوید.

ریشه باورها و تصورات اشتباه درمورد آسانسور از کجاست؟

ممکن است هم افراد عادی و هم مالکان ساختمان تصورات اشتبااه درمورد آسانسور ها داشته باشند. علت اصلی این باورهای اشتباه و غلط، عدم آشنایی کامل با سیستم آسانسور و عملکرد و زمان خرابی آن‌ها است. بنابراین داشتن یک دانش اولیه برای جلوگیری از این باورهای اشتباه مهم است.

تصور اشتباه اول

آسانسورها توسط یک طناب(سیم بکسل) نگه داشته می‌شوند که ممکن است پاره شود! این یک تصور کاملا اشتباه است که در صحنه‌های اکشن فیلم‌ها به دفعات دیده می‌شود که ریل‌های راهنمای آسانسور در حال جرقه زدن هستند و آسانسور خیلی سریع و بدون کنترل به سمت پایین حرکت می‌کند.

باید بدانید که یک آسانسور از تعدادی سیم بکسل تشکیل شده است و دارای مقاومت بسیار زیادی است. پارگی سیم بکسل آسانسور تقریبا یک اتفاق نادر در آسانسورها است. البته در صورت بروز چنین اتفاقی، تجهیزات ایمنی آسانسورها اعم از گاورنر فعال شده، سرعت بیش از آسانسورها را تشخیص می‌دهند و تجهیزات ایمنی برای توقف آسانسور را فعال می‌کنند.

باورهای اشتباه درباره آسانسور

دومین تصورات اشتباه درمورد آسانسور

یک آسانسور شلوغ سقوط خواهد کرد! می‌توان گفت این تصوری است که تقریبا همه ما حداقل یک بار به آن فکر کرده‌ایم. اما این تصور کاملا اشتباه است. در صورتی که به وزن مجاز آسانسور توجه نکنید، موارد زیر پیش می‌آید.

  • عدم حرکت کابین آسانسور
  • باز ماندن درب آسانسور
  • به صدا درآمدن زنگ هشدار به صدا

سومین باور اشتباه درباره آسانسور

یکی دیگر از تصورات اشتباه درمورد آسانسور این است که مسافران فکر می‍‌‌کنند در صورتی که کابین آسانسور اگر بین طبقات گیر کند، ممکن است مسافران با کمبود اکسیژن مواجه شوند. باید بگویم که خیالتان از این نظر کاملا راحت باشد زیرا این یک باور اشتباه است و تهویه هوای درون کابین آسانسور به اندازه کافی استاندارد است.

تصور اشتباه شماره 4

امکان فرار از داخل کابین آسانسور به داخل چاهک از طریق دریچه ایمنی وجود دارد. درست است که می‌توان در مواقع اضطراری از این دریچه برای فرار و نجات استفاده کرد؛ اما باز کردن آن فقط باید توسط نیروهای متخصص انجام شود. مسافران هرگز نباید سعی کنند از آنها به عنوان راه فرار استفاده کنند. بنابراین، اگر در آسانسور گرفتار شده‌اید، بهترین کار این است که دکمه زنگ هشدار را فشار دهید(یا با تلفن خود تماس بگیرید)، در کابین آسانسور بایستید و منتظر بمانید تا نجات پیدا کنید.

در بسیاری از موارد، باعث اطلاع رسانی به بخش پشتیبانی و فنی آسانسور می‌شود. هرگز سعی نکنید به تنهایی بیرون بیایید و هرگز درهای آسانسور را باز نکنید، زیرا ممکن است خودتان و سایر مسافران را در معرض خطر قرار دهید.

پنجمین تصور اشتباه

چند بار فشار دادن دکمه مقصد باعث می شود آسانسور سریع‌تر برسد. این هم یکی دیگر از تصورات کاملا اشتباه درباره آسانسور است که تقریبا همه افراد بر اساس این تصور یک بار عمل کرده‌اند. هنگامی که دکمه را فشار می‌دهید، آسانسور “فرمان” شما را

تصور اشتباه 6

دربهای آسانسور بین طبقات باز می‌شوند. این مورد هم از دیگر باورها و تصورات اشتباه است که ممکن است عده‌ای داشته باشند در صورتی که باز و بسته شدن درب کابین آسانسور به طور کامل کنترل و بررسی می‌شود. بنابراین جایی برای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با باورها، افکار و تصورات اشتباه درباره آسانسور آشنا کنیم. زیرا بیشتر این تصورات در اثر آگاهی پایین ایجاد شده است. بنابراین شما باید ابتدا با این موارد به خوبی آشنا شوید. در صورت گیر افتادن در آسانسور هم باید خونسردی خود را تا حد ممکن حفظ کنید و نفس عمیق بکشید. هنگام بروز چنین حوادثی سعی کنید از لگد زدن به درب آسانسور و حرکات اشتباه و هیجانی بپرهیزید. زیرا ممکن است انجام این کارها شرایط را بدتر کند.

منبع 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید