واکنش یک استاد حوزه علمیه به رواج بالابر ها در واحدهای مسکونی

 اخیراً برخی از شرکت ها برای آن دسته از منازل مسکونی که فاقد آسانسور هستند و سازه‌های لازم برای نصب آسانسور را نیز ندارند، بالابر نصب می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی خطیبی کارشناس ارشد مسائل اقتصادی و از اساتید برجسته حوزه علمیه طی یادداشتی نوشت : اخیرا برخی از شرکت ها برای آن دسته از منازل مسکونی که فاقد آسانسور هستند و سازه‌های لازم برای نصب آسانسور را نیز ندارند، بالابر نصب می‌کنند.

این بالابرها به دلیل آنکه هزینه کمتری دارند و نصب آنها ساده تر است و احتیاج به سازه ندارند، به آسانسور ترجیح داده می شود. اما غافل از اینکه استانداردهای لازم برای حمل انسان را ندارد و صرفا برای نقل و انتقال بار، آن هم با حضور اپراتور ابداع شده است.

طبیعتا در منازل مسکونی، حضور یک بزرگتر به عنوان اپراتور در نقل و انتقال افراد با بالابر امکان‌پذیر نیست و این خود تهدیدی جدی برای امنیت کودکان است. بازیگوشی و حس کنجکاوی کودکان در استفاده از این وسایل هر آن ممکن است حادثه ای بیافریند و لطمات جبران ناپذیری را برای خانواده ها ایجاد نماید. از این رو توجه سه گروه را به نکات زیر جلب می کنم:

اول: متصدیان نصب بالابر خود را در برابر شرع و قانون مسئول بدانند و وسیله ای را که فاقد استانداردهای لازم برای حمل انسان است نصب نکنند. وجود احتمال قتل خطا در چنین مواردی جدی است.

دوم: مسئولان شهر نسبت به جلوگیری از نصب چنین تجهیزاتی سختگیرانه عمل کنند و با کنترل و اعمال نظارت بر شرکت های نصب و راه اندازی بالابر مانع از نصب آن در ساختمان های مسکونی شوند.

سوم: مردم عزیز و گرامی شهر توجه داشته باشند که این وسیله، غیر استاندارد است و برای جابجای انسان طراحی نشده است. به رغم وجود هزینه کمتر در نصب بالابر در مقایسه با آسانسور، حوادث احتمالی را که هر آن ممکن است برای فرزندانشان اتفاق بیفتد در نظر بگیرند و به جد از آن اجتناب کنند.

و السلام علی من اتبع الهدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید