همه چیز درمورد آسانسور در فضای باز، انواع آسانسور در فضای بیرونی و نکات خرید

در این مقاله با تعریف کلی آسانسور در فضای باز، بررسی انواع آسانسورهای فضای باز و معرفی مهمترین نکات انتخاب آسانسورهای فضای باز آشنا می‌شوید.

آسانسور در فضای خارجی

بهار آزادی، کابین نیوز – آسانسورها یک قرن پیشرفت را پشت سر گذاشته‌اند و آسانسورهایی که در محیط‌ها و کاربری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند توسعه طولانی مدتی داشته‌اند. از آنجایی که امروزه افراد توجه زیادی به تجربیات لذت بخش در زندگی و سفرهای متنوع دارند، آسانسور نیز جایگاه ویژه‌ای در زندگی افراد پیدا کرده است. به همین علت هر روز تعداد بیشتری آسانسور در فضای باز با طراحی‌های عالی در سراسر جهان طراحی، تولید و نصب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع آسانسورهای فضای باز و نکات انتخاب این آسانسور آشنا کنیم.

آسانسور فضای باز چیست؟

آسانسور در فضای باز همانطور که از نامش پیداست، در خارج از ساختمان نصب می‌شود. جالب است بدانید که تقاضا برای نصب آسانسورهای فضای باز نیز نسبتا بالاست. علاوه بر آن محیط نصب هم بسیار گسترده است. به طوری که ممکن است این آسانسور در کوه یا حتی منازل مسکونی نصب شود.

آسانسور بیرونی

انواع آسانسورهای فضای باز

به صورت کلی دو نوع آسانسورهای فضای باز شامل آسانسور مخصوص خانه در فضای باز و آسانسورهای فضای باز در طبیعت هستند.

آسانسور خانه در فضای باز

آسانسورها و بالابرهای فضای باز باز گزینه‌ای محکم و ایمن برای مکان‌های مسکونی مانند منازل شخصی و خانه‌های مخصوص تعطیلات هستند. البته آسانسورهای فضای باز مخصوص خانه دارای طرح‌های متنوعی است. بنابراین برای هر مکانی باید آسانسوری مخصوص طراحی شود.

آسانسورهای پله در فضای باز نیز توانایی مقاومت در برابر عوامل تغییرات جوی و آب و هوایی را دارند. به همین منظور ابتدا، ریل‌ آسانسورهای فضای باز آنودایز یا پودر می‌شوند تا از این قطعه بزرگ در برابر آسیب‌های خورشید و آب، زنگ زدگی و سایر علائم سایش محافظت شود. علاوه بر این، هر صندلی آسانسور در فضای باز از مواد ضد آب سنگین ساخته شده است. محافظت بیشتر به شکل روکش‌های وینیل یا بوم است. یک پوشش برای محافظت از قطعات الکترونیکی این آسانسور در برابر رطوبت تعبیه شده است. البته این پوشش هنگامی که آسانسور در حال کار کردن نیست کاربرد دارد.

آسانسور در فضای باز گشت و گذار

آسانسورهای مسافربری و آسانسورهای گشت و گذار انواع رایج آسانسورهای فضای باز هستند. این نوع آسانسورها معمولاً در ساختمان‌های تجاری بزرگ و مکان‌های دیدنی نصب می‌شوند. هدف از نصب این آسانسور شامل موارد زیر است. 

  • ارائه خدمات سریع‌تر به مشتریان 
  • بهبود عملکرد
  • خلق تجربه و منظرهای زیباتر 

آسانسورهای فضای باز در مراکز خرید معمولاً به ساختمان متصل می‌شوند، در حالی که برخی از آسانسورهای فضای باز در مکان‌های دیدنی در داخل یا خارج از ساختمان نصب می‌شوند.

نکات انتخاب آسانسور در فضای باز

برای انتخاب آسانسورهای فضای باز، توجه به نکات زیر الزامی است.

  •  در دسترس بودن فضا
  • نکات زیبایی شناختی و راحتی
  • آب و هوای محلی
  • اقدامات حفاظت از آسانسور
  • مزایا و قابلیت‌های آسانسور 

در دسترس بودن فضا

اغلب هنگام خرید آسانسور برای ساختمان و خانه خود، باید اندازه محل نصب را در نظر بگیرید و باید برای آن، مخصوصاً در داخل خانه، فضا را آماده کنید. هنگام انتخاب آسانسور در فضای باز، باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید. به طور کلی، فضای یک آسانسور فضای باز باید جادارتر باشد.

البته نصب آسانسور در فضای داخلی، به فضای بیشتری نیاز دارد زیرا باید بخش زیادی از فضا را برای آن در نظر بگیرید. گاهی اوقات نیز لازم است که طراحی ساختمان را تغییر دهید؛ اما برای نصب آآسانسورهای فضای باز، فضای کمتری لازم است.

برای آسانسورهای خانگی، اگر فضای خانه‌تان کم است، یا نمی‌خواهید متراژ با ارزشی را از دست بدهید، یک آسانسور در فضای باز می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. زیرا نیازی به اختصاص فضای داخلی برای افزایش فضای نصب ندارید.

برای مشاهده مناظر طبیعی، آسانسور در فضای باز می‌تواند تجربه سواری بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد. به این ترتیب مسافران می‌توانند از مناظر بیرون از آسانسور بیشتر لذت ببرند.

آسانسور در فضای بیرون ساختمان

نکات زیبایی شناختی و راحتی کلی

همانطور که از نام آن پیداست، آسانسورهای بیرونی در بیرون از ساختمان شما نصب می‌شوند. نصب به ساختار داخلی بسیار کمی نیاز دارد، و مزاحمت برای ساکنین ساختمان را در طول فرآیند نصب به حداقل می‌رساند. زیرا نیازی به جابجایی لوله‌ها، کانال کشی یا کارهای الکتریکی برای قرار دادن آسانسور جدید نیست. با استفاده از یک آسانسور فضای باز، راحتی جابجایی بین طبقات تا حدی بهبود می‌یابد؛ اما زیبایی شناسی کلی نیز باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

آب و هوای محلی

هنگامی که بین انتخاب و نصب آسانسور در بخش داخلی و فضای باز تردید دارد، باید ابتدا شرایط آب و هوایی محل مورد نظر را در نظر بگیرید. اگر چه یک آسانسور فضای باز می‌تواند نوسانات آب و هوای معمولی را تحمل کند، اگر در آب و هوایی با شرایط سخت یا شدید مانند زمستان طولانی برفی زندگی می‌کنید، آسانسور سرپوشیده انتخاب بهتری خواهد بود.

اقدامات حفاظت از دستگاه

نصب آسانسور در فضای باز به این معنی است که تجهیزات آسانسور شما در معرض باد و آفتاب قرار خواهند گرفت. بنابراین برای عملکرد مناسب و زیبایی کلی تجهیزات، هنگام انتخاب آسانسور در فضای باز باید به اقدامات حفاظتی آسانسور و نگهداری آسانسور توجه کنید.

مزایا و قابلیت‌‌های سازنده آسانسور

در نصب آسانسور در فضای باز یک مشکل بزرگ وجود دارد. اساساً شرایط و محیط همه مکان های نصب متفاوت است، به این معنی که هر آسانسور فضای باز نیاز به بررسی و نصب جداگانه دارد. بنابراین، صلاحیت سازنده آسانسوری که با آن کار می‌کنید بسیار مهم است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر