راهنمای انتخاب آسانسور مناسب برای انواع ساختمان

راهنمایی کامل و جامع جهت انتخاب انتخاب آسانسور مناسب برای انواع ساختمان تهیه شده کابین نیوز

از آنجا که انتخاب آسانسور یک سرمایه‌گذاری گران قیمت به شمار می‌آید و می‌تواند در بهبود شرایط آسایش و رفاه افراد ساختمان تاثیر به‌ سزایی داشته باشد، یکی از مهم‌ترین مراحل ساختمان سازی به شمار می‌آید. آسانسورها باید بر اساس استانداردهای موجود خریداری شوند، زیرا در صورت انتخاب یک آسانسور نامناسب و کم‌کیفیت، ممکن است ساکنین با خرابی‌های متعدد آن مواجه شوند. بنابراین هنگام تصمیم‌گیری و انتخاب آسانسور مناسب برای انواع ساختمان باید عوامل موثر انتخاب را در نظر داشته باشید. کارشناسان کابین نیوز در این مقاله به صورت مفصل به بیان عوامل موثر در انتخاب آسانسور مناسب برای انواع ساختمان پرداخته‌اند.

انتخاب آسانسور مناسب برای انواع ساختمان؛ نوع کاربری

نوع کاربری ساختمان یکی از مهمترین عوامل در انتخاب آسانسور مناسب برای انواع ساختمان می‌باشد. آسانسورهای تجاری معمولاً به گونه‌ای طراحی می‌شوند که افراد بیشتری را نسبت به آسانسورهای مسکونی در خود جای دهند. در واقع آسانسورهای تجاری دارای ظرفیت بسیار بیشتری نسبت به آسانسورهای مسکونی هستند. همچنین کابین‌های آسانسورهای بیمارستانی و مراکز درمانی باید به گونه‌ای باشد که بتواند برانکارد بیماران را به راحتی جابجا کند. بنابراین در این نوع آسانسورها باید علاوه بر کیفیت کابین آسانسور، ظرفیت آن را نیز مدنظر قرار داد.

همچنین آسانسورهای اداری باید به نحوی انتخاب شوند که با دقت و سرعت بالاتر بین طبقات جابجا شوند تا در هزینه‌ی زمان افراد صرفه‌جویی شود. آسانسورهای خدماتی نیز به گونه‌ای طراحی می‌شوند که قابلیت حمل افراد را ندارند. آسانسورهای خدماتی در طبقات مشخصی تعبیه شده و برای جابجا کردن کالا و محصولات در بین طبقات ساختمان، فروشگاه، آشپزخانه و یا کارخانه‌های تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه بسته به نوع کاربری ساختمان‌ها و عملکرد مورد نظر افراد، نوع و مدل‌ آسانسور تغییر می‌کند.

Choosing the right elevator

ظرفیت و تعداد آسانسور

مورد دیگری که باید در انتخاب آسانسور مناسب برای انواع ساختمان به آن توجه کنید، ظرفیت و تعداد آسانسور است. پس از مشخص کردن نوع کاربری ساختمان، نوبت به مشخص کردن ظرفیت و تعداد آسانسور مورد نیاز می‌رسد. آسانسورهای مختلف در اندازه‌ها و ابعاد متفاوتی موجود هستند و هر کدام عملکرد منحصر به فرد خود را دارند. اندازه‌ی آسانسورها باید به نحوی در نظر گرفته شوند تا تجهیزاتی مانند ویلچر را حمل کنند. بسته به نیاز و کاربری ساختمان، ظرفیت و تعداد آسانسورها تغییر می‌کند. کارشناسان باید ظرفیت و تعداد آسانسورهای ساختمان را طبق اطلاعات و مقرارت طرح مورد نظر مشخص کنند.

نقش امنیت در پیشگیری از حوادث

در نظر گرفتن امنیت نیز در انتخاب آسانسور مناسب برای انواع ساختمان بسیار حائز اهمیت است. گزینه‌های امنیتی همچون نصب سیستم هشدار، هدایت با تلفن و پشتیبان‌گیری قطع برق باید در هنگام انتخاب آسانسور در نظر گرفته شود و از این عامل مهم به علت افزایش قیمت محصول به هیچ عنوان نباید صرف نظر کرد.

قیمت و گزینه‌های گارانتی و سرویس

در نظر گرفتن قیمت یکی از عوامل مهم انتخاب آسانسور مناسب برای انواع ساختمان می‌باشد. آسانسورها از انواع ساده تا لوکس و مدرن، دارای تنوع قیمت زیادی هستند. همچنین در نظر گرفتن گارانتی، سرویس پس از نصب و گزینه‌های پس از فروش نیز عواملی مهمی هستند که می‌تواند که به شدت بر روی انتخاب آسانسور تاثیر می‌گذارد. مهم است که کل هزینه آسانسور را از خرید تا نصب و نگهداری بررسی کنیم.

Choosing the right elevator

مدل آسانسور و کیفیت قطعات

انواع آسانسورهای هیدرولیکی و کششی در مدل‌های متفاوت از شرکت‌های مختلف در بازار وجود دارند. افراد با در نظر گرفتن نیاز و سرمایه خود، می‌توانند مدل مناسب برای ساختمان خود در نظر بگیرید. یکی دیگر از نکته‌های که باید در هنگام خرید آسانسور باید در نظر داشت، کیفیت قطعات آسانسور‌ها می‌باشد. در صورت وجود قطعات بی‌کیفیت در آسانسور خریداری شده، ساکنین ساختمان هنگام استفاده از آن به صورت مداوم با مشکل مواجه می‌شوند. مهم‌ترین قطعات آسانسور ریل، موتور، کابین و تابلو فرمان آن می‌باشند، بنابراین توجه به کیفیت آنها بسیار حائز اهمیت است.

کلام آخر 

اگرچه آسانسور می تواند یک سرمایه‌گذاری گران باشد، راحتی و سهولت استفاده افراد، اغلب دلیلی جذاب برای اضافه کردن آسانسور ساختمان‌ها می‌باشد. بنابراین شما باید در زمان انتخاب آسانسور برای انواع ساختمان موارد ذکر شده را مد نظر قرار دهید. در این صورت می‌توانید آسانسوری امن، باکیفیت و با قیمت بسیار مناسب برای ساختمان خود خریداری نمایید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید