همه چیز درمورد آسانسور مولتی

آسانسور مولتی یکی از بهترین دستاوردهای تکنولوژی روز آسانسور است که عملکردی بسیار جالب و شگفت انگیز دارد.

Multi elevator

با افزایش روزافزون جمعیت بشر و پیشرفت صنعت و تکنولوژی، ساختمان‌ها نیز بزرگتر شده و رفته رفته این سازه‌ها تبدیل به آسمان خراش‌ها و شهرک‌های ساختمانی می‌شوند. در نتیجه  بهینه سازی و توسعه ساختمان سازی عمودی جهت حفظ کمربند سبز طبیعت از جمله اولویت‌های شهرهای هوشمند امروزی است. امکاناتی که آسانسورهای نسل جدید به ساختمان‌ها ارائه می‌دهند، روند طراحی ساختمان‌ها و شهر‌سازی‌ را دگرگون خواهد کرد. آسانسور بدون کابل که تحت عنوان آسانسور مولتی (MULTI) شناخته می‌شود، توسط شرکت آلمانی تایسنکراپ (ThyssenKrupp)  ساخته شده‌ است.

آسانسور مولتی چیست؟

این آسانسور اولین نمونه از آسانسورهایی هست که توانایی حرکت در تمام جهات اصلی یعنی بالا و پایین و چپ و راست را دارند. در واقع این مدل از آسانسورها روی ریل حرکت می‌کنند. سیستم مغناطیسی مجهز به هوش مصنوعی، امکان حرکت و متوقف کردن این آسانسورها را فراهم آورده ‌است.

در ساخت این آسانسورها از تکنولوژی مگلو (maglev) ، استفاده شده در قطارهای مگلو ژاپن،  الهام گرفته شده ‌است. تکنولوژی Maglev، سیستمی است که برای انتقال قطار از دو دستگاه مغناطیسی استفاده می‌کند. یک دستگاه باعث متوقف شدن قطار و دستگاه دیگر باعث حرکت آن می‌شود.

تفاوت آسانسور مولتی و معمولی چیست؟

آسانسورهای مولتی نسبت به آسانسورهای معمولی چندان سریع به نظر نمی‌رسند؛ اما کاربران بیشتر از 30 ثانیه در انتظار رسیدن آسانسور باقی نخواهند ماند. شفت‌های آسانسور مولتی 25 درصد کوچکتر از آسانسورهای عادی هستند که فضای بیشتر برای کاربری‌های دیگر در اختیار ساختمان قرار می‌دهد. از آنجایی که چندین آسانسور می‌توانند به طور همزمان در یک سیستم شفت چرخش کنند، آسانسور مولتی می‌تواند 50 درصد افراد بیشتری را در مدت زمان مشابه با یک آسانسور عادی جابجا کند. مولتی در ساخت آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های بلند می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد، چرا که معضل کابل دیگر وجود ندارد.

Multi elevator

تاریخچه آسانسور مولتی

براد نامث، مدیر شرکت تایسنکراپ، در خصوص این آسانسورها گفت: ((قابلیت‌های جانبی این آسانسور هوشمند به مسافران این امکان می‌دهد تا به راحتی به تمام قسمت‌های ساختمان‌های بلند بروند و مسیرهای عمودی و افقی را با آن بپیمایند.)) لازم به ذکر است که آسانسور هوشمندMULTI  می‌تواند رفت و آمد مسافران بین ساختمان‌ها را نیز فراهم ‌کند. این آسانسورها قابلیت این را دارند که با اشغال کمترین فضا و بدون محدودیت مسافت، سرعت و جهت، مسیر خود را طی کنند.

سخن پایانی 

آسانسور مولتی نوعی آسانسور ویژه با امکان فضای بسیار کم، سرعت بسیار بالا، قابلیت طی کردن مسافت زیاد و… است. بنابراین این آسانسور دارای مزایای بسیار زیادی نسبت به آسانسور معمولی می‌باشد. شما برای اطلاع از سایر مشخصات آسانسور مولتی و دیگر اطلاعات درباره این آسانسور می‌توانید با کارشناسان رسانه کابین نیوز تماس حاصل فرمائید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر