بزرگترین آکواریوم استوانه‌ای مستقل جهان در برلین ترکید+ تصاویر لحظه ترکیدن آکواریوم برلین

بزرگترین آکواریوم استوانه ای مستقل جهان در برلین ترکید+ تصاویر لحظه ترکیدن آکواریوم برلین

ترکیدن آکواریوم برلین
روز جمعه ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ سرویس‌های امداد و نجات آلمان از ترکیدن آکواریوم برلین خبر دادند. بنابر اعلام این سرویس‌ها، هتلی در مرکز شهر برلین شاهد ترکیدن آکواریوم 16 متری خود بود. این حادثه حدود ساعت 5:45 صبح به وقت محلی رخ داد. طبق اظهار ساکنان منطقه، صدای بسیار مهیبی شنیده شده و قسمت‌هایی از نمای هتل به سمت خیابان پرتاب شد. سخنگوی آتش نشانی برلین گفت: هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث ترکیدن آکواریوم AquaDom شده است. وی همچنین افزود: «یک میلیون لیتر آب و تمام ماهی‌های داخل این آکواریوم در طبقه همکف ریختند. بیش از 100 امدادگر در ساعات اولیه این حادثه در هتل “رادیسون بلو” محل وقوع این حادثه در منطقه میته پایتخت آلمان، حضور یافتند و سعی در مهار اوضاع داشتند.
بیرون ریختن ماهی‌های آکواریوم برلین
این آکواریوم که AquaDom نام دارد 1500 ماهی را در خود جای داده بود. این مخزن به عنوان بزرگترین مخزن استوانه ای در جهان توصیف شده است. این آکواریوم با یک میلیون لیتر آب نمک، معادل 1000 متر مکعب آب به وزن 1000 متریک تن پر شده بود و یک جاذبه گردشگری بسیار محبوب بود. آسانسور شیشه‌ای این آکواریوم نیز یکی از ۱۰ آسانسور شاخص و دیدنی جهان است که بر جذابیت این آکواریوم افزوده است. فرانسیسکا گیفی، شهردار برلین، گفت: این حادثه یک “سونامی واقعی” آب به راه انداخته است؛ اما خوشبختانه صبح زود اتفاق افتاد، زمانی که تقریباً کسی در مجاورت آن نبود. او گفت: با وجود تمام ویرانی‌ها، ما هنوز خیلی خوش شانس بودیم. او توضیح داد: اگر آکواریوم حتی یک ساعت دیرتر می‌ترکید، صدمات انسانی وحشتناکی به همراه می‌داشت.
ترکیدن آکواریوم برلین
البته دو نفر از جمله یک کارمند هتل بر اثر ترکش شیشه ناشی از ترکیدن آکواریوم برلین مجروح شدند و سرویس‌های اورژانس از حدود 350 مهمان هتل خواستند تا هتل را ترک نمایند. به گفته پلیس، اتوبوس‌هایی برای تامین سرپناه برای مهمانان هتل اعزام شدند، زیرا دمای هوای برلین در صبح حدود منفی 7 درجه سانتیگراد بود. این حادثه همچنین باعث جاری شدن حجم آب زیادی به خیابان کارل لیبکنشت در مجاورت هتل شد و سبب بسته شدن شریان اصلی ترافیک و توقف سرویس تراموا شد. بعد از ظهر جمعه تلاش‌های ناامیدانه ای برای نجات تقریباً 400 تا 500 ماهی که در آکواریوم‌های زیر لابی هتل نگهداری می‌شدند، ادامه یافت. از آنجا که جریان برق مجتمع تحت تأثیر این حادثه قطع شده بود، مخازن آن‌ها اکسیژن لازم برای زنده ماندن ماهی‌ها را دریافت نمی‌کردند.
مطالب مرتبط:
لحظه ترکیدن آکواریوم برلین
سازمان‌های مختلف، به‌ویژه باغ‌وحش برلین، پیشنهاد دادند که ماهی‌های زنده ‌مانده را ببرند. در حال حاضر مشخص نیست چه تعداد ماهی نجات یافته‌اند. پلیس در حال حاضر می‌گوید هیچ مدرکی مبنی بر این که این حادثه ناشی از یک حمله باشد وجود ندارد. حدس زده می‌شود که دمای انجماد که در طول شب به منفی 10 درجه سانتیگراد رسیده، باعث ایجاد شکاف در مخزن شیشه‌ای اکریلیک شده و وزن آب سبب انفجار شده است. طبق اعلام وب سایت مجموعه DomAquaree، این آکواریوم آخرین بار در سال 2020 بازسازی شد. به گفته این سازمان، در طول کار بهسازی، تمام آب مخزن تخلیه شد و ماهی‌ها به آکواریوم های زیرزمین ساختمان منتقل شدند، جایی که یک مرکز نگهداری از ماهی‌ها وجود دارد.
منبع: خبرگزاری رویتر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید