تاثیر رنگ در طراحی داخلی کابین آسانسور / هوشمندانه انتخاب کنید

با توجه به اینکه امروزه خریدارن وقت و انرژی زیادی را صرف انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی کابین آسانسور می‌کنند، این مطلب را با هدف افزایش اطلاعات شما درباره تاثیر رنگ در طراحی داخلی کابین آسانسور تهیه کرده‌ایم.

نسیم مظفری؛ کارشناس طراحی و گرافیک | رنگ زندگی است؛ زیرا جهان بدون رنگ برایمان مرده جلوه می‌کند. رنگ‌ها به صورت خودآگاه یا نوخودآگاه تاثیر بسیار زیادی بر افراد می‌گذارند. اثرات رنگ نه تنها از لحاظ بصری، بلکه باید از نظر روان‌شناسی و روان‌شناختی نیز باید بررسی شوند. بر این اساس بر آن شدیم در خصوص تاثیر رنگ در طراحی داخلی کابین آسانسور توضیحاتی ارائه کنیم. با توجه به اینکه امروزه خریدارن وقت و انرژی زیادی را صرف انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی کابین آسانسور می‌کنند، این مطلب را با هدف کمک به خریداران در انتخاب رنگ داخلی کابین آسانسور تهیه کرده‌ایم.

رنگ‌ها و اثر آن‌ها

رنگ‌ها در سه پایه اساسی زیر ماهیت خود را بروز می‌دهند و هر یک دارای بار معنایی خاصی هستند.

  • فعال
  • غیر فعال
  • خنثی

رنگ‌های خنثی در طراحی شامل سفید، خاکستری و قهوه‌ای هستند. البته این رنگ‌ها برای مدتی مد می‌شوند و بعد از مد می‌افتند. البته این رنگ‌ها انعطاف پذیری بالایی دارند که همین مورد، مزیت آن‌ها محسوب می‌شود. استفاده از رنگ سیاه به عنوان رنگ پایه نیز کاربرد زیادی دارد. به همین علت خبرگان مدعی‌اند که برای طراحی هر اتاقی، نیاز است کمی رنگ سیاه استفاده کنید. این رنگ به عنوان پایه برای سایر رنگ‎‌ها است و باعث عمق دادن به رنگ مورد نظر می‌شود.

هوشمندانه انتخاب کنید

با اطلاع از تاثیر رنگ در طراحی داخلی کابین آسانسور، می‌توانید انتخابی هوشمندانه‌تر داشته باشید. به خاطر داشته باشید که هر رنگ بار معنایی خاصی دارد. به همین علت ممکن است شما با دیدن هر رنگی احساسات متفاوتی را تجربه کنید. بنابراین باید در انتخاب رنگ‌های مورد استفاده در کابین نیز به اندازه کافی دقت کنید. اگر اطلاعات اولیه لازم درباره رنگ‌‌ها و تاثیرات آن‌ها داشته باشید، انتخاب رنگ‌ها کار سختی نخواهد بود.

انتخاب هوشمندانه رنگ دکوراسیون داخلی کابین آسانسور

الگوهای انتخاب رنگ در طراحی کابین آسانسور

نخستین نکته‌ای که باید هنگام انتخاب الگوی رنگی مدنظر داشته باشید، شخصیت شماست. بنابراین سعی کنید قبل از انتخاب رنگ برای طراحی داخلی کابین آسانسور، سوالات زیر را از خود بپرسید.

  • قرار است چه نوع فعالیتی در این مکان انجام شود؟
  • روشنایی مورد نیاز چقدر است؟ این فضا اساسا مکانی تاریک است یا روشن؟
  • آیا در پی ایجاد محیطی برانگیزاننده و شاد هستید یا فضایی ساکت و آرام؟
  • آیا مایلید فضای مورد نظر شما بزرگتر یا کوچکتر از اندازه واقعی آن به نظر برسد؟
  • شکل اصلی کابین چیست؟ باریک و طویل است یا کوتاه و پهن؟
  • سقف کابین بلند است یا کوتاه؟

شما می‌توانید رنگ را نسبت به خواسته، هدف و سلیقه خود انتخاب کنید. رنگ‌های روشن گسترنده و افزاینده هستند به همین علت فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. رنگ‌های تیره، گرم و پیچیده هستند. پس برای فضاهای بزرگ ظاهری ملایم و خودمان می‌دهند.

به عنوان مثال اگر قصد دارید فضای کابین شما کوچکتر به نظر برسد، باید برای رنگ آمیزی آن از رنگ‌های قوی، درخشان و برانگیزاننده استفاده کنید. به همین منظور رنگ‌های قرمز، سرخابی، زرد و نارنجی بهترین رنگ‌ها برای هدف مورد نظر شما هستند. معمولا از این رنگ‌ها در فضاهایی که فعالیت و جنب و جوش بالایی دارند، استفاده می‌شود. در صورتی که خواهان محیطی آرام‌تر، راحت‌تر و ساکت‌تر هستید، می‌توانید از رنگ‌های سبز، فیروزه‌ای، بنفش تیره و آبی استفاده کنید. نکته دیگری که باید در طراحی رنگ دکوراسیون داخلی کابین مد نظر قرار دهید این است که رنگ‌ها در فضاهای بزرگ‌تر غلیظ‌تر به نظر می‌رسند.

مطالب مرتبط:

طراحی رنگ سقف کابین آسانسور

شما باید هنگام طراحی کابین، به تاثیر رنگ در طراحی داخلی کابین آسانسور برای همه المان‌ها دقت کنید. سقف کابین، یک ششم فضای کلی کابین است. در طراحی سقف آسانسور معمولا از رنگ سفید استفاده می‌کنند. به همین علت رنگ سفید برای طراحی سقف کابین، بهترین رنگ ممکن است. به عنوان قانونی کلی، سقفی که رنگ روشن‌تری دارد بلندتر به نظر می‌آید. بنابراین بهتر است برای طراحی سقف کابین از رنگ‌هایی مانند سفید، سفید مایل به خاکستری و زرد استفاده کنید. اگر قصد دارید سقف کوتاه‌تر از ارتفاع اصلی به نظر برسد، باید از رنگ‌‌های تیره‌تر از سایر بخش‌های کابین استفاده کنید.

طراحی رنگ سقف کابین آسانسور

طراحی رنگ بدنه کابین آسانسور

برای افزایش نور و روشنایی در کابین آسانسور معمولا از رنگ‌های روشن، متوسط و سفید در بدنه آن استفاده می‌کنند. البته اگر نور درون کابین آسانسور زیاد باشد، می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تری برای طراحی بدنه کابین استفاده کنید. استفاده از رنگ مصنوعی در کابین آسانسور، فضایی جالب و چشمگیر خلق می‌کند.

رنگ کف کابین آسانسور

برای طراحی رنگ کف کابین معمولا از رنگ‌های بسیار تیره، متوسط و یا به روشنی بدنه کابین استفاده می‌‌کنند. نکته بسیار مهم در انتخاب رنگ کف کابین این است که رنگ انتخابی باید به اندازه کافی برای نشان ندادن لکه، چرک و فرسودگی تیره باشند.

امید است این مطلب در جهت کمک به انتخاب رنگ داخلی کابین برای تولید کنندگان و خریداران کابین آسانسور مثمر ثمر باشد. شما می‌توانید با کسب آگاهی درباره تاثیر رنگ در طراحی داخلی کابین آسانسور، آسانسوری زیبا داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر