سیستم نصب رباتیک شیندلرآسانسورها (R.I.S.E) عملیاتی شد

سیستم نصب رباتیک شیندلر برای آسانسورها یکی از مهم‌ترین دستاوردهای تکنولوژی روز آسانسور است که در این مقاله به بررسی ساختار، تاریخچه و نقش آن می‌پردازیم.

سیستم نصب رباتیک شیندلر برای آسانسورها

نعیمه گلی، کابین نیوز – سیستم نصب رباتیک شیندلر برای آسانسورها(Schindler Robotic Installation System for Elevators (R.I.S.E))، اولین سیستم رباتیک بالا رونده و خودمختار جهان است. R.I.S.E قادر به انجام نصب در چاه آسانسور است. این سیستم برای اولین بار به صورت تجاری و عملیاتی در پروژه‌هایی از جمله پروژه TrIIIple در وین و برج وارسو در ورشو، بلندترین آسمان خراش اتحادیه اروپا به کار گرفته شد. سیستم نصب رباتیک بالارونده شیندلر یکی از مهم‌ترین دستاودهای تکنولوژی روز آسانسور است. در این مقاله به بررسی ساختار، تاریخچه و نقش این فناوری کاربردی در آسانسورها می‌پردازیم.

تاریخچه سیستم نصب رباتیک بالارونده شیندلر

این فناوری برای اولین بار در سال 2017 به کار گرفته شد. از آن زمان تاکنون به صورت آزمایشی در پروژه‌هایی از جمله The Circle در فرودگاه زوریخ مورد استفاده قرار گرفته است. پس از عبور موفقیت آمیز از مرحله آزمایشی، اکنون از این فناوری برای نصب در پروژه‌های برج Trlllple وین و برج Varso در ورشو استفاده شده است. این موارد، نشان دهنده‌ی قابلیت‌های این راه حل نوآورانه است. کشور بعدی که به احتمال زیاد از این فناوری برای نصب آسانسور در ساختمان‌های آن استفاده شود دبی است.

سیستم نصب رباتیک شیندلر برای آسانسورها

در حال حاضر، نصب آسانسورها با استفاده از نیروی انسانی و به صورت دستی انجام می‌شود. نصاب‌ها برای انجام برخی کارهای زیر در حین نصب آسانسور وارد چاه آسانسور می‌شوند.

  • تعیین موقعیت صحیح نصب براکت‌های ریل راهنما 
  • تعیین مکان‌هایی برای جای گیری بولت‌ها جهت نگهداری براکت‌ها

فناوری نصب رباتیک بالارونده شیندلر، امکان نصب ایمن و با کیفیت بالای آسانسورها را فراهم می‌کند. این سیستم، برای استفاده در ساختمان‌ها و برج‌های بسیار مرتفع مفید است. با فناوری جدید گروه شیندلر این بخش از فرآیند نصب به طور اتومات انجام می‌شود. استفاده از این فناوری، سبب افزایش سرعت و دقت در انجام کار و بهبود شرایط ایمنی و بهداشتی برای تکنسین‌های فنی می‌شود. این نوآوری پیشگام، در رده بندی نهایی جایزه برترین‌های نوآوری و فناوری سوئیس در سال 2020 را دریافت کرده است. این جایزه، مهم‌ترین جایزه برای نوآوری و انتقال فناوری در سوئیس است.

عملکرد سیستم نصب رباتیک شیندلر برای آسانسورها

  • سیستم R.I.S.E شیندلر می‌تواند در نصب آسانسور، مراحل زیر را با سرعتی بسیار بالاتر از روش‌های نصب معمولی انجام دهد. حفاری کامل یک طبقه
  • تنظیم پیچ‌های لنگر مورد نیاز برای درب‌های طبقه، تیرهای جداکننده و براکت‌های دیواری

در این سیستم، یک دوربین جهت مشاهده از راه دور نصب شده است؛ اما سیستم به صورت مستقل عمل می‌کند و برای کنترل آن به اپراتور نیازی ندارید. پس از نصب در چاه آسانسور، سیستم خودمختار R.I.S.E شیندلر، تا زمان نصب تمامی انکر بولت‌ها به صورت شبانه روزی کار می‌کند. برای کنترل کیفیت و پشتیبانی، یک اپراتور سیستم نصب رباتیک شیندلر در طول مدت نصب در محل حضور دارد. با Schindler R.I.S.E، تیم نصب از وظایف فیزیکی، تکراری و وقت گیر حفاری و تنظیم پیچ و مهره‌های لنگر خلاص می‌شود. این سیستم، ایمنی در یک محیط کاری سخت را نیز بهبود می‌بخشد.

عملکرد سیستم نصب رباتیک بالارونده شیندلر

سیستم نصب رباتیک شیندلر و برنامه ریزی ساختمان

علم رباتیک، روش کاری جدیدی را که مستقیماً با برنامه ریزی دیجیتال مرتبط است به وجود آورد. سیستم R.I.S.E شیندلر مانند مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM)، مکمل سایر راه حل‌های دیجیتالی سازی در صنعت ساختمان های بلند است. ربات به وسیله Schindler R.I.S.E، می‌تواند داده ها را مستقیماً از مدل ساختمان دیجیتال دریافت کند. این امر، باعث قرارگیری دقیق پیچ‌ها مطابق با طرح شده و نیاز به انتقال دستی و مستعد خطا به کارگران ساختمانی را برطرف می‌کند. اطلاعات و داده‌های هر مرحله از نصب ثبت می‌شود و به صورت خودکار در مدل دیجیتالی ساختمان مبادله می‌شود تا در مراحل بعدی ساخت و نگهداری پروژه ارجاع شود.

نقش سیستم رباتیک بالارونده شیندلر

از آنجایی که امروزه سرعت ساخت و ساز در جهان بسیار بالاست فناوری R.I.S.E ابزار بسیار موثری است. توماس اوترلی مدیر عامل شیندلر گفته است “این فناوری باعث افزایش سرعت، ایمنی و دقت کار نصب شده است و منفعتی دو طرفه برای مشتریان و تکنسین‌ها دارد”. فناوری R.I.S.E به عنوان یک پروژه شاخص رباتیک در صنعت ساخت و ساز با هدف افزایش ایمنی و سرعت کار معرفی شده است. سیستم نصب رباتیک شیندلر برای آسانسورها به منظور حذف کارهای تکرای و سخت از جمله موارد زیر ایجاد شده است.

  • حفاری سوراخ‌های متعدد در دیوار‌های بتنی
  • تنظیم پیچ‌های لنگر به منظور دقت بیشتر در نصب ریل‌های راهنما
  • کاهش خطرات ایمنی در شرایط سخت کاری

گروه شیندلر در زمینه‌ی ارائه و توسعه فناوری‌های رباتیک پیشرو بوده و اولین حق ثبت اختراع آسانسور بدون موتورخانه را داراست.

نقش سیستم رباتیک بالارونده شیندلر 

مزایای سیستم RISE برای مشتریان و نصابان آسانسور

برخی از مزایای این نوآوری شامل موارد زیر است.

  • دقت بالای نصب
  • نصب باکیفیت و ایمن
  • بهبود ایمنی و رفاه کارگران؛ کاهش نیاز به کارهای دستی پرخطر
  • مراحل نصب خودکار
  • کارآمدترین روش نصب برای حفاری و تنظیم انکر پیچ لنگر
  • برنامه‌های نصب فوری برای تحویل سریع به مشتریان

بیشتر بخوانید:

سخن پایانی 

شرکت شیندلر توانسته است با معرفی این سیستم رباتیک نوآورانه، سطح جدیدی از ایمنی کارگران را فراهم کند و باعث بهبود کیفیت شود. سیستم نصب رباتیک شیندلر برای آسانسورها، یکی دیگر از تعهدات شیندلر به ارائه پیشرفته‌ترین راه حل‌های دیجیتال و تحرک شهری برای شکل دادن به شهرهای هوشمند آینده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر