آیا آسانسورهای مترو مورد تایید سازمان استاندارد هستند؟

در این مقاله به بررسی استاندارد آسانسور مترو پرداختیم.

آسانسور مترو

اینکه آسانسور مترو مورد تایید سازمان استاندارد است یا خیر ممکن است سوال خیلی از افراد باشد. شاید به همین علت است که خیلی از افراد برای تردد در محیط مترو زیاد از آسانسور استفاده نمی‌کنند. به گفته مسعود درستی  شرایط و امکانات آسانسورهای مختلف مترو با یکدیگر متفاوت است. به همین علت برای ارائه استاندارد آسانسورهای موجود در این فضا باید هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد. به همین علت نیز روش‌های دریافت استاندارد آسانسور برای هر آسانسور متفاوت است. کابین نیوز در این مطلب به صورت خلاصه شما را با این موضوع آشنا می‌کند.

مسعود درستی در این باره افزود: سازمان استاندارد به راحتی نسبت به ارائه استاندارد اقدام نمی‌کند. به همین علت سارمان استاندارد برای صدور حکم استاندارد درباره هر آسانسوری باید آن آسانسور را به صورت جداگانه و تخصصی مورد بررسی قرار دهد. در صورتی که آسانسور مورد نظر مورد تایید این سازمان باشد، مجوز استاندارد برای آسانسور مترو صادر می‌شود.

مدیر عامل مترو در خصوص استاندارد آسانسورهای موجود در آن گفت: سازمان استاندارد برای صدور استاندارد آسانسور نهایت همکاری را با سازمان مترو داشته است. البته این مجوزها پس از بررسی تک تک آسانسورها صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که بررسی‌های مذکور کاملا دقیق و تخصصی هستند.

بر اساس گفته‌های رسانه‌های رسمی از مدتی قبل امکان استفاده از تمامی آسانسورهای موجود در مترو وجود نداشت. با پیگیری‌های برخی از رسانه‌های خبری و مسئولین، علت اصلی عدم استفاده از این آسانسورها غیر استاندارد بودن آن‌ها است. در واقع سازمان استاندارد پس از بازدید از این آسانسورها برای آنها مجوزی صادر نکرده است. به همین علت بیشتر تردد در مترو از طریق پله برقی، پله معمولی و یا آسانسورهای استاندارد است. احتمالا شما نیز هنگام استفاده از مترو به این موضوع پی برده‌اید که کمتر کسی از آسانسور استفاده می‌کند و این هم فقط بخاطر استاندارد نبودن آسانسورها است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید