دکمه ریست آسانسور چیست؟ معرفی روش های ریست کردن آسانسور

آشنایی با نحوه ریست آسانسور و روش کار با دکمه ریست آسانسور موضوعی بسیار ضروری است که همه افراد باید آموزش ببینند.

دکمه ریست آسانسور

هنگامی که آسانسور و یا هر وسیله الکترونیکی شما دچار خرابی می‌شود، ریست کردن اولین و بهترین راه ممکن است. البته شما باید به خوبی با این دکمه و نحوه کار آن آشنا باشید. حالا اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که دکمه ریست آسانسور در کجا قرار دارد؟ ممکن است شما شرایط تماس گرفتن با تکنسین فنی آسانسور را نداشته باشید. در این شرایط شما تنها با فشردن این دکمه می‌توانید از خطرات احتمالی آسانسور جلوگیری کنید و آسانسور را به صورت موقت، متوقف کنید. کابین نیوز در این مقاله به خوبی شما را با روش ریست کردن آسانسور و دکمه آن آشنا می‌کند.

ریست آسانسور چیست؟

یک آسانسور ممکن است مشکلات و خرابی‌های بسیار زیادی را تجربه کند. گفتیم که بهترین راه حل برای رفع این مشکل، ریست کردن آسانسور است. تابلو فرمان آسانسور به عنوان مغز آن به شمار می‌آید و کلیه عملکرد یک آسانسور را کنترل می‌نماید. به همین علت ریست آسانسور نیز از طریق تابلو فرمان انجام می‌شود. تابلو فرمان جعبه‌ای از جس فلزی است که تعداد زیادی مدار الکترونیکی، ریز پردازنده و دکمه در خود جای داده است. شما از طریق همین قطعه درباره فعالیت‌های آسانسور مطلع می‌شوید. دکمه ریست آسانسور نیز در تابلو فرمان تعبیه شده است.

دکمه ریست آسانسور

ریست آسانسور توسط تابلو فرمان چگونه است؟

اگر قصد دارید ریست آسانسور شما به سادگی انجام شود می‌توانید مدار تغذیه تابلوی برق را قطع و مجددا وصل کنید. شاید بپرسید چگونه دکمه ریست آسانسور را قطع و وصل کنیم؟ کافی است دکمه مشکی رنگ که بر روی تابلو برق آسانسور تعبیه شده است را بچرخانید. در صورتی که قصد ریست آسانسور را دارید باید به مدت یک دقیقه این دکمه را از روی یک بر روی صفر قرار دهید. پس از آن باید دکمه را به حالت صفر بازگردانید.

در صورتی که تابلو فرمان آسانسور شما به سیستم اضطراری آسانسور مجهز است عملکرد ریست آسانسور متفاوت است. مدت زمان انتظار برای ریست آسانسور بیشتر از حالت قبلی است. ذر این صورت اگر برق شهری دچار قطعی شود، سیستم اضطراری آسانسور باعث توقف کابین آسانسور در نزدیک‌ترین طبقه می‌شود. سلامت مسافران مهمترین موردی است که باید در یک آسانسور در نظر گرفت. به همین علت این نوع آسانسور امتیاز بالایی نسبت به سایرین دارد.

به صورت کلی خطاهای آسانسور به دو صورت سخت افزاری و نرم افزاری هستند. حالا چگونه متوجه نوع این خطاه شویم؟

  • مشکل نرم افزاری: هنگام فشردن دکمه ریست آسانسور اگر برنامه‌های برد اصلی آسانسور و درایو کنترل حرکت آن دوباره بارگزاری شوند، مشکل آسانسور شما نرم افزاری است.
  • خطای سخت افزاری: در صورتی که پس از فشردن این دکمه مشکل آسانسور حل نشوند، مشکل از نوع سخت افزاری است. شما باید برای رفع اینگونه خطاها و مشکلات با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات آسانسوری تماس بگیرید.

دکمه ریست آسانسور

ریست آسانسور با جعبه رویزیون

روش دیگر ریست کردن آسانسور، استفاده از جعبه رویزیون آسانسور است. جنس جعبه رویزیون آسانسور پلاستیکی می‌باشد. اتصال جعبه رویزون به تابلو فرمان آسانسور از طریق ترمینال‌های موجود در آن اتفاق می‌افتد. به همین منظور این ترمینال‌ها توسط تعدادی سیم و تراول کابل به ترمینال‌های تابلو فرمان متصل می‌شوند. محل نصب جعبه رویزون بر روی کابین آسانسور است، این قطعه رابط اصلی تجهیزات الکترونیکی تابلو فرمان و کابین آسانسور است. وظایف و تاثیرات جعبه رویزیون در آسانسور شامل موارد زیر است. در این قطعه آسانسور دکمه‌های بسیار زیادی برای ریست کردن آسانسور وجود دارد.

  • تعمیرات و ارتقای آسانسور
  • به وجود آوردن تغییرات به صورت ظاهری
  • عوض کردن قطعات
  • غیر فعال کردن حالت اتوماتیک آسانسور به وسیله فشردن دکمه روی جعبه رویزیون آسانسور، در صورتی که حالت اتوماتیک آسانسور را به صورت دستی فعال کنید، رویزیون کردن آسانسور را انجام داده‌اید

در پایان 

در این مقاله شما را با انواع روش‌های ریست کردن آسانسور آشنا کردیم، البته بهتر است که ترجیحا این کار را شخصا انجام ندهید. زیرا ریست کردن آسانسور کاری بسیار تخصصی است. بنابراین شما باید به خوبی با ساختار و نوع آسانسور آشنا شوید و یا برای ریست آسانسور به افراد باتجربه مراجعه نمایید. زیرا هر نوع سهل انگاری در استفاده از آسانسور و یا تعمیرات آن منجر به خطرات جبران ناپذیری می‌شود. برای اطلاع از بهترین شرکت‌های آسانسوری که در زمینه تعمیر و سرویس این وسیله فعالیت دارند می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. کابین نیوز بهترین راهنمای شما در حوزه آسانسور، پله برقی و خدمات مربوط به این دو وسیله است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید