نگاهی به تاریخچه آسانسور ازمیر ترکیه

آسانسور ازمیر ترکیه

همه ساله افراد زیادی به استانبول و آنکارا در کشور ترکیه سفر می‌کنند، این دو منطقه دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی هستند که آسانسور ازمیر ترکیه نیز یکی از آن‌ها است. البته هنوز خیلی از افراد از وجود این آسانسور تاریخی اطلاعی ندارند. به همین علت این آسانسور بسیار بکر و خلوت است. این آسانسور یکی از شگفت انگیزترین آسانسورها در دنیا است، به طوری که هیچ ساختمانی شبیه آن در دنیا وجود ندارد. کابین نیوز در این مقاله به بررسی تاریخچه آسانسور ازمیر ترکیه می‌پردازد.

درباره آسانسور ازمیر

این آسانسور دیدنی که در شهر ازمیر واقع شده است، قدمتی به اندازه 100 سال دارد. در مجاورت آسانسور ازمیر کافه‌ها و رستوران‌های بسیار زیادی وجود دارد که گردشگران می‌توانند هنگام استفاده از این آسانسور به کافه و رستوران‌های مذکور نیز مراجعه نمایند. شما با سوار شدن در این آسانسور می‌توانید کلیه نمای شهر را مشاهده کنید. نمای سنگ فرش خیابان‌های اطراف و منتهی به این آسانسور نیز زیبایی چشم انداز آن را دو چندان نموده است.

قدمت آسانسور ازمیر ترکیه

آسانسور ازمیر ترکیه جاذبه‌های بسیار زیادی را در خود جای داده است، بیشتر از چیزی که شما مشاهده می‌کنید! یکی از سفرهای گردشگری آسانسور تاریخی ازمیر است!”Asansör” یک کلمه ترکی است که از کلمه فرانسوی “Ascenseur” گرفته شده است.

این بنای تاریخی که توسط نسیم لوی بایراکلی اوغلو در سال 1907 ساخته شد، برای اتصال شیب بالایی از سطح پایین کاراتاش ساخته شده است. نسیم این آسانسور را برای افراد مسن، باردار و معلول ساخته است تا بدون مشکل به خیابان بالایی برسند. آسانسور تاریخی توسط Jozef Palambo اداره می‌شد و در سال 1942 به دلایلی مانند توقف کار کارگران و مرگ بسته شد.این بنا در سال 1983 به شهرداری کلانشهر ازمیر اهدا شد. این آسانسور در دوره Burhan Özfatura در سال 1985 بازسازی شد و از یکی از آسانسورها استفاده می‌شود و دیگری با برق کار می‌کند.

آسانسور ازمیر ترکیه

ساختار آسانسور ازمیر ترکیه چگونه است؟

ساختار و معماری این فضا بسیار ویژه است، ارتفاع ساختمان 21 متر می‌باشد. سبک معماری این بنا به صورت نئو کلاسیک است. تزئین آسانسور ازمیز ترکیه با استفاده از آجر مارسی است. در گذشته نیروی لازم برای حرکت این آسانسور توسط فشار آب کار می‌کرد. امروزه حرکت آسانسور توسط تجهیزات الکترونیکی انجام می‌شود. تعداد ورودی‌های این آسانسور 3 عدد است. وجود تعدادی پنجره در آسانسور تاثیر زیادی در مشاهده مناظر اطراف آسانسور دارد.

نتیجه گیری

خیابانی که آسانسور ازمیر ترکیه در آن واقع شده است به خیابان آسانسور بی پایان معروف است. شما می‌توانید از خیابان‌های کاراتاش یا داریومورنو به ظرف خیابان آسانسور ازمیر بروید. مورد دیگری که باعث افزایش زیبایی خیابان این آسانسور می‌شود حضور ساختمان‌هایی با بنا و ساختار ایتالیایی در این خیابان است. ترمیم و بازسازی این آسانسور در سال 1985 الی 1993 انجام شد. در گذشته افراد برای بازدید از این آسانسور باید بلیط تهیه می‌کردند. امروزه افراد می‌توانند بدون تهیه بلیط از این آسانسور دیدن کنند. تماشای غروب آفتاب از این آسانسور بسیار لذت بخش است. شما می‌توانید در این آسانسور تعداد زیادی عکس زیبا تهیه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر