تاریخچه آسانسور شگفت انگیز سانتا ژوستا

در این مقاله با تاریخچه کامل آسانسور سانتا ژوستا در شهر لیسبون آشنا می‌شوید.

آسانسور سانتا ژوستا

آسانسور سانتا ژوستا یکی از شگفت انگیزترین آسانسورهای لیسبون است. این آسانسور بی نظیر و دیدنی در سال 1900 در بایشا ساخته شده است. طراحی این برج در ساخت برج ایفل پاریس نیز همکاری کرده است. این آسانسور بهترین راه جهت انتقال مسافران از منطقه بایشا به بالاترین قسمت ویرانه‌های کلیسای کارمو است. به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین و زیباترین دستاوردهای دوران صنعتی لیسبون، آسانسور سانتاژوستا است. این آسانسور چارچوب آهنی، کابین چوبی و طاق‌های نئو گوتیک زیبایی تشکیل شده است. کابین نیوز در این مقاله تاریخچه کامل این آسانسور را بررسی می‌کند.

مشخصات طراح آسانسور سانتا ژوستا

در جدول زیر مشخصات کامل طراح این آسانسور ذکر شده است.

نام طراح

رائول مسنیه دو پونسار

مدارج تحصیلی

اتمام تحصیل و کسب مهارت تحت نظر ایفل
سوابق کاری

همکاری در ساخت برج ایفل پاریس

سال ساخت

1900
تامین کننده بودجه

خانه سلطنتی

فروش بلیط در روز افتتاحیه

3000 بلیط

عملکرد آسانسور سانتا ژوستا به چه صورت است؟

در ابتدای ساخت این آسانسور نیروی لازم برای حرکت آن به وسیله ماشین بخار تامین می‌گردید. در سال 1907 جهت افزایش ایمنی و زیبایی آسانسور موتور برقی جایگزین ماشین بخار شد. در سال 1973 شرکت تراموا، مدیریت نظارت این آسانسور را به عهده گرفت. نام این آسانسور به همراه سه واگن مسافربری کابلی دیگر در لیست آثار ملی ثبت شد. این آسانسور به حدی زیبا است که توانسته است شهرت و محبوبیت بسیار زیادی کسب کند.

آسانسور سانتا ژوستا این امکان را برای گردشگران فراهم می‌نماید تا نمای کلی شهر را مشاهده کنند. شهر لیسیون به علت وجود هفت تپه زیبا در آن به شهر هفت تپه معروف است. البته در این شهر واگن‌های کابلی و آسانسورهای زیادی برای انتقال افراد وجود دارد.

آسانسور سانتا ژوستا

ساعت فعالیت کاری

ساعت کاری این آسانسور از ساعت 7 صبح الی 23 شب است. شما باید بلیط به مبلغ 3 یورو را از باجه پایین تهیه کنید. محل قرارگیری سانتا ژوستا در بخش جنوب شرقی میدان روسیو در بایشا است. این آسانسور در نزدیکی ایستگاه قطار روسیو و منطقه سبز مترو قرار دارد. برای ورود از بخش بالایی آسانسور باید از سمت راست ویرانه‌های کلیسای کارمو وارد شوید. شما می‌توانید برای استفاده از این آسانسور بلیط یک روزه اتوبوس/ مترو تهیه کنید. برای استفاده از آسانسور باید مدت زمان زیادی منتظر بمانید.

سخن پایانی 

آسانسور سانتا ژوستا یکی از شگفت انگیزترین و فوق العاده‌ترین آسانسورهای دنیا است که توجه افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده است. اگر به لیسبون سفر کردید از مشاهده مناظر زیبایی لیسبون در سانتا ژوستا لذت ببرید!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر