راه های آسان، سریع و اصولی برای تمیز کردن آسانسور

با استفاده از راه های تمیز کردن آسانسور در این مقاله می‌توانید به راحتی و سریع آسانسور ساختمان خود را تمیز کنید.

تمیز کردن آسانسور یکی از کارهایی است که باید به صورت مرتب آن را انجام دهید؛ اما متاسفانه خیلی از افراد این کار را انجام نمی‌دهند. حتی برخی از شرکت‌های خدماتی نیز تمیز کردن آسانسور را انجام می‌دهند. البته شما می‌توانید با یادگیری راه های تمیز کردن آسانسور خودتان نیز نظافت آسانسور را انجام دهید. زیرا برخی از ساختمان‌ها و مراکز بسیار پر رفت و آمد است و لازم است که شما به صورت مرتب آسانسور آنها را تمیز کنید. ظاهر تمیز و مرتب آسانسور شما اولین چیزی است که به چشم می‌آید. بنابراین با حفظ تمیزی آن همیشه اعتبار و ارزش ساختمان خود را حفظ کنید. کابین نیوز در این مقاله همه روش‌های نظافت سریع و اصولی آسانسور را به شما آموزش می‌دهد.

تمیز کردن با پاک کننده‌ها

در اینجا راه های تمیز کردن آسانسور به صورت اساسی وجود دارد که آسانسور شما را سالم نگه می‌دارد.

  • از تماس و برخورد مستقیم پاک کننده‌های الکلی بر روی دکمه‌های آسانسور خودداری کنید. زیرا ممکن است به مرور زمان باعث آسیب به سطوح لاکی و همچنین شکننده شدن برخی از قطعات پلاستیکی شود.
  • سعی کنید برای تمیز کردن و ضد عفونی قطعات آسانسور به ویژه پنل شستی آسانسور از الکل با کمترین غلظت استفاده کنید. برای تمیز کردن اکثر سطوح استفاده از الکل 70 درصد توصیه می‌شود.
  • هنگام نظافت آسانسور توصیه می‌شود از مواد ساینده استفاده نکنید. مواد شوینده را بر روی حوله یکبار مصرف یا پارچه میکروفیبر اسپری کنید و سطوح را تمیز نمائید. هرگز مواد را به صورت مستقیم بر روی قطعات اسپری نکنید.
  • برای تمیز کردن آسانسور از اسفنج‌ها پرهیز کنید زیرا اسفنج‌ها محل نگهداری باکتری‌ها هستند. اسفنج‌ها در جذب رطوبت نیز بسیار ضعیف هستند. به همین علت رطوبت ممکن است باعث آسیب به قطعات شود.
  • محلول‌های ساخته شده از سفید کننده نیز توصیه نمی‌شود، زیرا با ترکیبات پلی کربنات واکنش منفی نشان می‌دهد.
  • پیش از مصرف هر نوع محلول تمیز کننده به خوبی درباره مواد تشکیل دهنده و کیفیت آن مطمئن شوید.

آسانسور را برای محافظت از کرونا استریل کنید

اگر آسانسور شما در یک ساختمان تجاری قرار دارد باید به صورت مرتب به تمیزی و نظافت آن بپردازید. البته اکثر آسانسورهای تجاری دارای ساختار فولاد ضد زنگ هستند، فلزی بسیار بادوام که عموما به حداقل نگهداری نیاز دارد. یکی از راه های تمیز کردن آسانسور که تاثیر زیادی در پیشگیری از ویروس کرونا دارد استریل نگه داشتن آسانسور است. با این حال هر صاحب آسانسور باید بداند که چگونه آسانسورها را به درستی تمیز کند، تا از عملکرد ایمن و محیطی تمیز برای مسافران آسانسور اطمینان حاصل کند.

از آنجایی که روزانه افراد زیادی از آسانسور استفاده می‌کنند، تمیز کردن مداوم آسانسور و ضدعفونی کردن آسانسور بسیار موثر است. در این صورت سرعت گسترش باکتری‌ها و بیماری‌ها به ویژه بیماری کرونا تا حد زیادی کاهش می‌یابد. مالکان ساختمان باید بخش‌های مختلف آسانسورهای تجاری خود و نحوه تمیز کردن صحیح آن‌ها را بدانند.

راه های تمیز کردن آسانسور

نظافت راهروها و مسیرهای آسانسور

بر خلاف تصور عموم نظافت آسانسور فقط به کابین آسانسور محدود نمی‌شود. شما باید راهروها، مسیرها و درب‌های آسانسور را نیز به خوبی تمیز کنید. زیرا هنگام ورود و خروج افراد به درون کابین آسانسور، ممکن است مقدار زیادی گرد و غبار و زباله به درون کابین وارد شود. یکی از راه های تمیز کردن آسانسور حذف این گرد و غبار با جارو برقی است. سپس باید از یک پاک کننده غیر ساینده برای تمیز کردن فولاد ضد زنگ استفاده کنید. پیش از تمیز کردن آسانسور مطمئن شوید که درب آسانسور قفل است، تا در زمان تمیز کردن آسانسور به صورت ناگهانی حرکت نکند.

نظافت گودال آسانسور

نظافت گودال آسانسور از مهمترین راه های تمیز کردن آسانسور است که باید حتما توسط تکنسین فنی آسانسور انجام شود. زیرا باید پیش از تمیز کردن آسانسور از قفل بودن آن مطمئن شوید. شاید با دیدن زباله در چاله آسانسور ساختمان تعجب کنید؛ اما دیدن این صحنه هنگام نظافت آسانسور در بسیاری از ساختمان‌ها رایج است. گرد و غبار و زباله از طریق شکاف‌های بین درب آسانسور وارد گودال آسانسور می‌شود. بهترین روش برای تمیز کردن گودال آسانسور استفاده از جارو برقی است.

استریل کردن درب و دیوار آسانسور

انواع مختلف مدل درب آسانسور نسبت به نوع کاربری ساختمان متفاوت هستند. به عنوان مثال اکثر آسانسورهای تجاری مجهز به درایوها درب‌های فولادی ضد زنگ هستند. اطمینان حاصل کنید که آسانسور کاملا متوقف شده است. برای حذف گرد و غبار و آلودگی از فولاد ضد زنگ، از پاک کننده غیر ساینده استفاده کنید. همچنین می‌توانید از شوینده‌های تخصصی فولاد ضد زنگ برای از بین بردن لکه‌های آب استفاده کنید و به استیل تمیزی و صیقل ببخشید. برای تمیز کردن دیوارهای داخلی آسانسور باید از پاک کننده‌های غیر خورنده خود استفاده کنید. یکی از مزایای این نوع مواد عدم بوی تند آن است. زیرا استشمام بوی تند در آسانسور تجربه ناخوشایندی است.

راه های تمیز کردن آسانسور

نظافت طبقات و آینه‌های آسانسور

یکی از راه های تمیز کردن آسانسور، نظافت طبقات و آینه‌های آسانسور است. تمیزی موکت و یا سرامیک کف آسانسور در هر طبقه ضروری است. نسبت به نوع کفپوش آسانسور باید از جارو برقی و یا برس استفاده کنید. تمیز کردن و صیقل دادن کف آسانسور نیز باید در مرحله بعدی انجام شود. شما باید برای تمیز کردن این کفپوش‌ها از شوینده‌های غیر ساینده و غیر خوردنده استفاده کنید.

نظافت چراغ‌ها و دکمه‌های پنل

تمیز کردن چراغ‌ها و دکمه‌های پنل نیز از دیگر راه های تمیز کردن آسانسور و آخرین مرحله آن است. برای تمیز کردن دکمه‌های شستی آسانسور باید از محلول آنتی باکتریال استفاده کنید. مراقب باشید که هیچ پاک کننده‌ای را مستقیما را روی دکمه‌ها اسپری نکنید. زیرا ممکن است به درون کنترل پنل نفوذ کند و به اجزای داخلی آسیب برساند. برای پاک کردن اطراف دکمه‌ها از گرد و غبار، آلودگی، مو و سایر قطعات گیر کرده در آن از پارچه‌های میکرو فیبر استفاده کنید.

کلام آخر 

برای اینکه نظافت آسانسور شما به خوبی انجام شود باید به شرکت‌های خدماتی مراجعه نمایید. این شرکت‌ها معمولا جدیدترین و بهترین راه های تمیز کردن آسانسور را استفاده می‌کنند. در این مقاله نیز به صورت کامل شما را با این روش‌ها آشنا کردیم. در صورتی که هر گونه سوالی در این زمینه داشتید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر