روش های کاربردی جلوگیری از خرابی آسانسور

شما با استفاده از روش های جلوگیری از خرابی آسانسور می‌توانید از آسانسوری باکیفیت و امن استفاده کنید.

راه های جلوگیری از خرابی آسانسور

آسانسور وسیله بسیار مهمی برای حمل و نقل افراد و کالاها است. به همین علت خرابی آن می‌تواند مشکلات زیادی را برای مالکان و مستاجران ایجاد نماید. شما با استفاده از آسانسور دیگر مجبور به طی کردن تعداد زیادی پله نیستید. خرابی آسانسور منجر به توقف عملیات ساختمان می‌شود. در صورت خرابی آسانسور، عملکرد هر ساختمانی بدون توجه به نوع کاربری خود دچار اختلال می‌شود. به گفته کابین نیوز تعدادی روش های جلوگیری از خرابی آسانسور وجود دارند. در این مقاله به بیان مهمترین آنها می‌پردازیم.

دلایل رایج خرابی آسانسور

معمولا آسانسور به دلایل زیر دچار مشکل و خرابی می‌شود. روش های جلوگیری از خرابی آسانسور نیز نسبت به علت خرابی متفاوت هستند.

  • باز و بسته نشدن درست درب‌ها: انواع مدل درب آسانسور به روش‌های مختلفی باز و بسته می‌شوند. شما باید به این موضوع که یکی از روش های جلوگیری از خرابی آسانسور است، دقت کافی داشته باشید
  • عدم استفاده صحیح از آسانسور
  • بی اطلاعی مسافران از نحوه استفاده درست از آسانسور
  • سرویس و نگهداری آسانسور به صورت نامنظم
  • بررسی نکردن درست آسانسور و عملکرد آن

سرویس و نگهداری منظم آسانسور

یکی از روش های جلوگیری از خرابی آسانسور، سرویس و نگهداری منظم آسانسور است. بر اساس قوانین سرویس و نگهداری آسانسور این پروسه باید به صورت ماهیانه، چند ماه یکبار یا سالیانه انجام شود. سرویس و نگهداری آسانسور کاری کاملا تخصصی است و باید توسط تکنسین فنی آسانسور انجام شود. این سرویس و نگهداری یک روال منظم است که باید به بررسی فنی قطعات آسانسور بپردازد. دستاوردهای سرویس و نگهداری آسانسور شامل موارد زیر است.

  • افزایش طول عمر آسانسور
  • افزایش ایمنی آسانسور
  • کاهش حوادث درون آسانسور

راه های جلوگیری از خرابی آسانسور

بررسی‌های قانونی

موضوعی بسیار مهم بررسی‌های قانونی است. این کار باید حتما توسط مراجع ذیصلاح و در دوره‌های شش ماه یکبار انجام شود. این یک الزام قانونی مهم است که باید مطابق با مقررات عملیات آسانسورها انجام شود.

انجام تست‌های عملکردی روزانه

یکی دیگر از روش های جلوگیری از خرابی آسانسور، انجام تست‌های عملکردی روزانه است که شما می‌توانید به راحتی آن را در مراحل زیر انجام دهید.

سیستم ارتباط اضطراری آسانسور

یک سیستم اضطراری فعال همیشه ضروری است. برای اطمینان از عملکرد درست این سیستم باید هر 72 ساعت یکبار به بررسی آن بپردازید.

نورپردازی آسانسور

به صورت منظم روشنایی آسانسور را بررسی کنید و هر لامپ را در صورت لزوم به سرعت تعویض کنید.

عملکرد درست درب‌ها

یکی از عوامل خرابی آسانسور عملکرد نادرست درب آسانسور به ویژه در زمان باز و بسته شدن درب است. به همین علت شما باید به صورت منظم به بررسی درب‌ها از نظر ایمنی و تمیزی بپردازید.

راه های جلوگیری از خرابی آسانسور

تشخیص علت صداهای آسانسور

گاهی اوقات ممکن است در آسانسور صداهای غیر عادی به ویژه هنگام بالا و پایین رفتن آسانسور بشنوید. تشخیص علت این صداها نیز یکی از بهترین روش های جلوگیری از خرابی آسانسور است. شما باید به محض شنیدن هر نوع صدایی در آسانسور با شرکت فروشنده آسانسور خود تماس بگیرید.

استفاده درست از آسانسور

مطمئنا استفاده درست و اصولی از آسانسور اولین و بهترین روش های جلوگیری از خرابی آسانسور است. شما باید برای دستیابی به این نتیجه با افراد متخصص مشورت کنید و از جابجایی وسایل سنگین با آسانسور جدا بپرهیزید. توجه به ظرفیت مجاز آسانسور نیز الزامی می‌باشد.

در این مقاله همه راه های جلوگیری از خرابی آسانسور را ذکر کردیم. این روش‌ها کاملا اصولی و حتی ساده هستند و شما می‌توانید به راحتی به آنها عمل کنید. بی توجهی به همین راه حل‌های ساده می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. یادگیری و انجام این روش‌های کاربردی به عهده شما و همه ساکنان ساختمان است. کابین نیوز نیز مرجعی معتبر در زمینه آسانسور است که می‌تواند اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر