فرآیند زمانبر بررسی اسناد توسط اداره ثبت شرکت‌ها

به گزارش کابین نیوز، عباس ابریشمی ضمن تاکید بر فرآیند زمانبر بررسی اسناد توسط اداره ثبت شرکت‌ها گفت: در حال حاضر فعالان این صنف برای دریافت مجوز بهره‌برداری باید از طریق درگاه ملی مجوزها اقدام کنند.

فرایند زمانبر بررسی اسناد

به گزارش کابین نیوز به نقل از ایرنا، عباس ابریشمی ضمن تاکید بر فرآیند زمانبر بررسی اسناد توسط اداره ثبت شرکت‌ها گفت: در حال حاضر فعالان این صنف برای دریافت مجوز بهره‌برداری باید از طریق درگاه ملی مجوزها اقدام کنند. تمامی شرکت‌ها باید در درگاه ملی مجوزها، تغییرات هیات مدیره شرکت‌ها را ارائه دهند. این تغییرات مربوط به بعد از سال ۹۳ است که به عنوان یکی از شروط دریافت گواهی‌نامه بهره‌برداری است. گفتنی است این تغییرات باید در روزنامه رسمی موجود باشد.

ابریشمی افزود: از اول دی ماه امسال قرار است تا اسناد ثبت تغییرات هیات مدیره برای دریافت گواهی بهره‌برداری به درگاه ملی مجوزها ارائه شود. اما مهم‌ترین مساله ما فرایند زمانبر بررسی اسناد از سوی اداره ثبت شرکت‌ها است.

حداقل زمان فرآیند بررسی اسناد تغییرات هیات مدیره شرکت‌ها

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته ادامه داد: حداقل مدت فرآیند بررسی اسناد تغییرات هیات مدیره شرکت‌ها ۱۵ روز است. این مدت زمان بسیاری از فرصت‌ها را از فعالان این صنف می‌گیرد.

این مسئول صنفی با توجه به پروسه طولانی مدت بررسی اسناد ثبت تغییرات هیات مدیره شرکت‌ها از سوی اداره ثبت، بر لزوم کاهش این مدت زمان تاکید کرد. وی گفت: بر اساس قانون باید شرایط برای کسب و کار فعالان اقتصادی تسهیل شود. زیرا یکی از راهکارهای اجرایی شدن این قانون به تسریع روند بررسی اسناد و مدارک برمی‌گردد.

ابریشمی خاطرنشان کرد: همچنین برای کاهش بروکراسی، جلوگیری از اتلاف زمان فعالان اقتصادی و تسریع شرایط کسب و کار می‌توان روند دریافت و بررسی اسناد را الکترونیک کرد. به این صورت فرآیند بررسی اسناد به حداقل برسد.

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته تاکید کرد: در ایام پایانی سال هستیم و فعالان این حوزه نیز باید بتوانند از این بازار، بهره‌مند شوند. بنابراین نباید روند بررسی اسناد ثبت تغییرات هیات مدیره شرکت‌ها برای دریافت گواهی‌نامه بهره‌برداری تا این حد زمان‌بر شود. در واقع این فرایند نباید به مانعی برای محیط کسب و کار تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

گسترش کتابخانه دیجیتال ASME توسط انجمن مهندسین مکانیک آمریکا

منبع: irna

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر