نصب سیستم هوشمند توقف اضطراری بر روی پله برقی متروهای تهران

به گزارش کابین نیوز، مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از نصب سیستم هوشمند توقف اضطراری بر روی پله برقی جهت کاهش حوادث خبر داد.

سیستم هوشمند توقف اضطراری

به گزارش کابین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مسعود درستی با اشاره به بروز حادثه در پله برقی ایستگاه شهید بهشتی گفت: بعد از بروز حادثه در خرداد ماه سال ۱۴۰۲، تمهیداتی برای این موضوع اندیشیدیم. به این ترتیب تمامی اقدامات منجر به افزایش ایمنی مسافران انجام شد.
یکی از این اقدامات، نصب سیستم هوشمند توقف اضطراری بر روی پله برقی است. نقش این سیستم، پیشگیری از خسارات مالی و جانی ناشی از حوادث پله برقی و افزایش ایمنی مسافران مترو است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ایمنی در پله برقی‌ها، طرح ارزیابی بسیار سختگیرانه عملکرد سیستم‌های ایمنی پله برقی‌ها انجام شد. نصب ۲۵ سیستم هوشمند توقف اضطراری برای اولین بار جهت افزایش ایمنی پله برقی‌های مترو انجام شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: این دستگاه توقف اضطراری توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی ساخته شد. افزود: این شرکت با ساخت و تولید سیستمی کاملاً هوشمند، برای اولین بار در دنیا، سطح ایمنی این وسیله پر خطر را ارتقا دادند.

اطلاعات سیستم هوشمند توقف اضطراری

وی افزود: سامانه هوشمند توقف اضطراری پله برقی بر اساس هوش مصنوعی و فناوری‌های روز دنیا طراحی و تولید می‌شود. به همبن دلیل، افراد در صورت بروز هر اتفاقی برای هنگام استفاده از پله برقی، می‌توانند در کسری از ثانیه فرمان توقف پله برقی را صادر و آن را متوقف کنند.

درستی خاطرنشان کرد: این سیستم زمان طلایی خاموش کردن پله برقی را در هنگام بروز حوادث مبنا قرار می‌دهد. به همین علت با توجه به نظرات همکاران واحدهای کیفیت و ایمنی، در خصوص صحت عملکرد سیستم در تلاش هستیم تا این سیستم در پله‌های جدید از ابتدا نصب باشد. همچنین این سیستم باید به مرور بر روی سایر پله برقی‌های مترو نیز نصب شود.

گفتنی است این سامانه به صورت انحصاری توسط شرکت داخلی تولید و عرضه شده است و دارای گواهینامه ثبت اختراع در داخل و خارج از ایران است.

بیشتر بخوانید:

مجموعه ضروری و کامل استانداردهای آسانسورها، بالابرها و پلکان برقی

منبع: mehrnews

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر