صدور گواهینامه ایمنی آسانسور در سال 1402 با افزایش 53 درصدی

به گزارش کابین نیوز، مدیر کل استاندارد استان از صدور گواهینامه ایمنی آسانسور در سال 1402 با افزایش 53 درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد.

صدور گواهینامه ایمنی آسانسور

به گزارش کابین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل استاندارد استان از صدور گواهینامه ایمنی آسانسور در سال 1402 با افزایش 53 درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی گفت: مطابق استانداردهای ملی 2-6303 و 1-6303 و دستورالعمل‌های جاری سازمان ملی استاندارد ایران، صدور گواهینامه ایمنی آسانسور باید توسط شرکت‌های بازرسی فنی دارای صلاحیت سازمان استاندارد صادر شود. این مجوزها دارای اعتبار یک ساله هستند. لازم به ذکر است که آسانسورها باید حین بهره‌برداری تحت سرویس و نگهداری مستمر ماهیانه توسط نصابان مجاز قرار گیرند.

دستورانی افزود: بازرسی ادواری برای حصول اطمینان از برقراری شرایط استاندارد سالی یک بار انجام می‌شود. بر همین اساس و با توجه به اهمیت موضوع، این اداره کل با اقداماتی نظیر رصد میدانی وضعیت آسانسورهای برقی اماکن عمومی پر تردد نسبت به صدور گواهینامه ایمنی آسانسور اقدام می‌کند. همچنین پیگیری اخذ استاندارد ادواری آسانسورها نیز باید توسط همین اداره انجام شود.

روند و هدف صدور گواهی ایمنی آسانسور

این پیگیری از طریق از مدیران/ مالکان مربوطه و استفاده از ظرفیت‌ شورای استاندارد استان انجام می‌شود. هدف اصلی افزایش صدور گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور، ترویج فرهنگ بازرسی ادواری و آگاهی بخشی به تمامی ذینفعان است. به این ترتیب در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۵۳ درصدی صدور گواهینامه بازرسی ادواری در مقایسه با مدت مشابه پارسال بوده‌ایم.

وی گفت: از آغاز امسال ۴۷۷ گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور در استان صادر شد. بازرسی و صدور این گواهینامه‌ها به عهده توسط شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده اداره کل استاندارد است.

مدیر کل استاندارد استان افزود: در صورت انجام ندادن سرویس و نگهداری مستمر و بازرسی ادواری سالانه، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور است لذا ضرورت دارد تمامی مالکان و مدیران ساختمان‌ها ضمن توجه به اخذ تاییدیه اولیه نسبت به پیگیری اخذ تاییدیه ایمنی ادواری از طریق ثبت درخواست در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

شرایط، تغییرات و نکات مهم در درخواست پروانه کسب الکترونیک

منبع: iribnews

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید