پلمب ۱۵ دستگاه آسانسور در خراسان شمالی

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی از پلمب ۱۵ دستگاه آسانسور در خراسان شمالی در ایام 9 ماهه ابتدایی امسال خبر داد.

پلمب ۱۵ دستگاه آسانسور در خراسان شمالی

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی از پلمب ۱۵ دستگاه آسانسور در خراسان شمالی در ایام 9 ماهه ابتدایی امسال خبر داد. این آسانسورها جزو آسانسورهای ناایمن و خراب در ساختمان‌های دولتی و عمومی هستند.

محمد خوران در گفتگو با خبرنگاران افزود که تائیدیه‌های ایمنی آسانسورها با اعتبار یک ساله صادر می‌شوند. خوران افزود: در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر و عدم بازرسی سالیانه، مسئولیت حوادث احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌ها قرار دارد.

خوران از صدور بیش از 3 هزار و ۶۰۰ درخواست در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور استان از ابتدای سال 1394 خبر داد. از بین این تعداد درخواست، بیش از 3 هزار مجوز ایمنی آسانسور صادر شد.

سرپرست اداره استاندارد استان خراسان شمالی افزود: در راستای نظارت بر تولید مصالح ساختمانی، در سال جاری 20 مورد اعلام جرم علیه واحدهای تولید مصالح ساختمانی استان گزارش شد و پلمب 3 واحد را در پی داشت.

صدور بیش از ۲۱ پروانه استفاده از نشان استاندارد

خوران اعلام کرد در ۹ ماهه ابتدایی امسال، بیش از ۲۱ پروانه استفاده از نشان استاندارد  برای محصولات واحدهای تولیدی در استان صادر شد. این مجوزها، در دسته‌های مختلف از جمله صنایع ساختمانی و معدنی، غذایی و کشاورزی، بسته‌بندی و سلولزی هستند.

او تأکید کرد که صدور ۳۰ پروانه استفاده از نشان استاندارد اجباری تحت مسئولیت اداره کل استاندارد خراسان شمالی قرار دارد. وی افزود: تاکنون ۷۰ درصد از این فعالیت به پایان رسیده است. همچنین، اعلام کرد که در سال جاری، ۲۲ مجوز استفاده از نشان استاندارد در استان باطل، ۲۵ مجوز تمدید و ۴۹ مجوز تعلیق یافته‌اند.

انجام بیش از ۲ هزار بازرسی

خوران، در بخش دیگر اظهارات خود در راستای پلمب ۱۵ دستگاه آسانسور در خراسان شمالی، اعلام کرد که بیش از ۲ هزار و ۱۰۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در استان خراسان شمالی متعلق به 9 ماه ابتدای سال جاری است.

او بیان کرد که این بازرسی‌ها با هدف حمایت از مصرف‌کننده انجام شده‌اند.

خوران افزود: عرضه کالا و ارائه خدمات غیر استاندارد به یکی از نمونه‌های تضییع حقوق مصرف‌کننده تبدیل می‌شود و در این زمینه، سازمان ملی استاندارد ایران و اداره‌کل استاندارد استان از عزم جدی برای مقابله با کالاها و خدمات ناسازگار با استاندارد برخوردارند.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال، ۲۱۰ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی استان انجام شده است. همچنین، در این دوره، پنج مورد بازدید از هتل‌ها، ۱۰ مورد بازدید از هتل‌آپارتمان‌ها، ۲۵ مورد بازرسی و بازدید از قالیشویی‌ها، ۱۱۲ مورد آزمون نازل جایگاه‌های عرضه سوخت مایع، ۶۲ مورد آموزن نازل‌های سی.ان.جی و ۱۶۰ مورد آزمون وسایل سنجش اصناف انجام گرفته است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی تصریح کرد: تمامی محصولات تولید داخلی که موظف به رعایت استاندارد اجباری هستند، باید با درج کد ۱۰ رقمی منحصر به فرد، زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالا عرضه شوند.

وی افزود: افراد با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت و تاریخ انقضای پروانه کاربرد علامت استاندارد را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

سقوط مرد میانسال اصفهانی در چاهک آسانسور

منبع بررسی: ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید