آسانسور ماهی آرتمیس توسط فضانوردان ناسا آزمایش شد

به گزارش کابین نیوز، آسانسور ماهی آرتمیس توسط فضانوردان ناسا آزمایش شد.

آزمایش آسانسور ماهی آرتمیس توسط فضانوردان ناسا

به گزارش کابین نیوز به نقل از ایسنا، آسانسور ماهی آرتمیس توسط فضانوردان ناسا آزمایش شد. فضانوردان ناسا در حال آزمایش و تایید یک آسانسور خاص برای ماموریت آرتمیس به ماه هستند. این آسانسور به کمک موشک Starship ساخت شرکت SpaceX طراحی شده است.

در این آخرین آزمایش، فضانوردان با این آسانسور، از کپسول Orion به سطح ماه منتقل شدند. فضانوردان با آسانسور ماهی آرتیمس نیز به کپسول اوریون بازگشتند.

پس از آزمایش آسانسور ماهی آرتیمس توسط فضانوردان ناسا، مشخص شد که این آسانسور علاوه بر حمل افراد قابلیت جابجایی تجهیزات و خدمه به سطح ماه را نیز داد.

عملکرد این آزمایش مشابه یک نمایش کاربردی سخت افزار است. این مزیت موجب می‌شود فضانوردان بتوانند با طراحی حالت پرواز این آسانسور، پرواز را تجربه کنند. در واقع هم تجربه‌ای جدید را در اختیار فضانوردان قرار می‌دهد و هم باعث جلب بازخورد مثبت از خدمه می‌شود.

عملکرد آسانسور ماهی آرتمیس

این نمونه  آسانسور توسط شرکت SpaceX ساخته شده است. ساختار این آسانسور مشابه یک سبد بزرگ است که به تجهیزات مکانیکی و رابط‌های خدمه مجهز است. در این آزمایش، فضانوردان از لباس‌های فضایی استفاده کردند.

به همین علت توانستند اندازه و محدودیت‌های حرکتی مشابه با لباس‌های فضایی مورد استفاده در ماه را شبیه‌سازی کنند.

این آزمایش علاوه بر آشنایی فضانوردان به کنترل‌های آسانسور و دیگر تجهیزات فنی آن، موجب ارائه نظرات خدمه ماموریت آرتیمس درباره قفل درب، رابط‌های استقرار سطح شیب دار، فضای موجود برای محموله و دیگر جنبه‌های سیستم می‌شود.

هدف این ماموریت این است تا با فرستادن اولین زن و اولین شخص رنگین‌ پوست، علاوه بر کاوش سطح ماه، شرایط رفتن انسان به این سیاره نیز فراهم شود.

سیستم فرود انسانی، همراه با موشک سامانه پرتاب فضایی، کپسول اوریون، لباس‌های فضایی پیشرفته، ماه‌نوردها و پایگاه قمری دروازه ماه، قطعات اساسی این ماموریت فضایی حیاتی را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

انتخاب جری هسکت برای معاونت فروش شرکت Orlando Elevator

منبع: isna

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر