آسانسور تک نفره خانگی چیست؟ انواع، نکات خرید و قیمت

آسانسور تک نفره خانگی نوعی آسانسور کوچک است که برای جابجایی یک نفر در خانه‌های چند طبقه طراحی شده است.

آسانسور تک نفره

بهار آزادی، کابین نیوز – آسانسور تک نفره خانگی نوعی آسانسور کوچک است که برای جابجایی یک نفر در خانه‌های چند طبقه طراحی شده است. این آسانسورها معمولا مجهز به سیستم هیدرولیکی هستند و نیازی به چاه، موتورخانه، سیم بکسل و وزنه ندارند. بنابراین نصب و راه اندازی آن‌ها بسیار سریع‌تر و ساده‌تر از آسانسورهای معمولی است. این آسانسورها دارای مصرف برق بسیار پایینی نیز هستند.

انواع آسانسور یک نفره

  • آسانسورهای یک نفره دارای انواع مختلف زیر هستند.
    آسانسور تک نفره هیدرولیکی: کابین آسانسور یک نفره توسط یک جک هیدرولیک و به وسیله فشار روغن به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند. آسانسور یک نفره هیدرولیکی فاقد چاه، موتورخانه، سیم بکسل و وزنه است و راه اندازی آن نیز بسیار ساده است. سرعت و ظرفیت این آسانسور نیز بسیار کمتر از سایر آسانسورها است.
  • آسانسور تک نفره کششی: در این نوع آسانسور تک نفره کابین آسانسور برای حرکت از یک موتور کششی و سیم بکسل و وزنه تعادل استفاده می‌کند. اگر چه این آسانسور به چاه و موتورخانه نیاز دارد؛ اما دارای سرعت و ظرفیت بسیار بالاتری نسبت به آسانسور هیدرولیکی است.
  • آسانسور یک نفره پنوماتیک: این نوع آسانسور برای جابجایی کابین از سیستم خلاء استفاده می‌کند. این سیستم به وسیله تفاوت فشار هوا در بالا و پایین باعث جابجایی کابین آسانسور می‌شود. این نوع آسانسور تک نفره نیز همانند آسانسور تک نفره هیدرولیکی به چاه، موتورخانه، سیم بکسل و وزنه تعادل نیازی ندارد. نصب و راه اندازی آن نیز نیز مشابه آسانسور تک نفره هیدرولیکی سریع است. این نوع آسانسور فقط برای نصب در ساختمان‌های تا 4 طبقه مناسب است.

آسانسور تک نفره خانگی برای چه افرادی مناسب است؟

بسیاری از افرادی که در خانه‌های چند طبقه زندگی می‌کنند همانند معلولین، سالمندان، کودکان و مادارن باردار توانایی کافی برای جابجایی بین طبقات مختلف توسط پله را ندارند. به این صورت این افراد با راحتی می‌توانند به طبقات مختلف یک ساختمان دسترسی داشته باشند. علاوه بر این نصب آسانسور تک نفره خانگی باعث صرفه جویی بسیار زیادی در فضای منزل نیز می‌شود. زیرا با نصب این نوع آسانسورها در ساختمان‌های چند طبقه، پله‌های حجیم و عریض حذف می‌شوند.

6 نکته انتخاب آسانسور یک نفره خانگی

  • برای انتخاب آسانسور تک نفره خانگی باید به چند عامل زیر توجه کرد.
    در نظر گرفتن محل نصب آسانسور و تعیین ابعاد و فضای لازم برای نصب آن
  • بررسی قابلیت حمل و ظرفیت آسانسور
  • ظرفیت و وزن قابل تحمل و میزان راحتی فضای درون کابین
  • میزان هماهنگی و مطابقت آسانسور با دکوراسیون خانه
  • قیمت و هزینه‌های نصب و نگهداری آسانسور به صورت ماهیانه و یا سالیانه
  • میزان بودجه لازم برای خریداری آسانسور

شما با استفاده از نکاتی که در بالا ذکر شد می‌توانید یک آسانسور تک نفره استاندارد و مناسب برای منزل خود تهیه کنید.

قیمت آسانسور یک نفره خانگی

قیمت آسانسور تک نفره خانگی به چند عامل بستگی دارد. اولین عامل، نوع و مدل آسانسور است. برای مثال، آسانسور هیدرولیک ارزان‌تر از آسانسور کششی و آسانسور پنوماتیک است. دومین عامل، ابعاد و ظرفیت آسانسور است. معمولا آسانسورهایی با ابعاد کوچک‌تر و ظرفیت کمتر، ارزان‌تر از آسانسور با ابعاد بزرگ‌تر و ظرفیت بیشتر است. سومین عامل، کیفیت و برند آسانسور است. برای مثال، آسانسور با کیفیت بالا و برند معروف دارای قیمت بالاتری نسبت به آسانسورهای تک نفره از برند ناشناخته هستند.
چهارمین عامل، هزینه های نصب و نگهداری آسانسور است. برای مثال، آسانسور با نصب ساده و نگهداری کم هزینه ارزان‌تر از آسانسور با نصب پیچیده و نگهداری گران قیمت است. براساس این عوامل، قیمت آسانسور تک نفره خانگی متفاوت است. البته، این قیمت ممکن است با توجه به شرایط بازار و نوسانات اقتصادی تغییر کند.
جمع بندی
در این مقاله، ما درباره آسانسور خانگی تک نفره که یک نوع آسانسور کوچک و راحت برای حمل و نقل یک نفر در خانه‌های چند طبقه است، صحبت کردیم. آسانسور خانگی یک نفره، راه حلیس مناسب برای افرادی است که به دلایل مختلف دچار مشکل برای حرکت در پله‌ها هستند. این آسانسورها علاوه بر افزایش رفاه و امنیت، می توانند فضای خانه را زیباتر و بزرگ‌تر کنند. البته، باید در خرید و نصب آسانسور خانگی تک نفره، به عوامل مختلفی از جمله فضای موجود، قابلیت حمل، طراحی، قیمت و هزینه‌های نصب و نگهداری توجه کرد. همچنین، باید از شرکت‌های معتبر و مجاز استفاده کرد و از کیفیت و گارانتی آسانسور اطمینان حاصل کرد.
بیشتر بخوانید:

آسانسور 6 نفره | ابعاد و قطعات مورد استفاده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر