5 علت نصب آینه در آسانسور

بررسی علت نصب آینه در آسانسور، معرفی مهم‌ترین دلایل علمی، فنی و روانشناسی نصب آینه در آسانسور

The reason for installing a mirror in the elevator

آیا تا به حال زمانی که وارد کابین آسانسور شده‌اید، از خود پرسیده‌اید که چرا آینه در کابین آسانسور نصب شده است؟ به نظر شما علت نصب آینه در آسانسور چیست؟ در طی روند تکامل آسانسورها، همواره مهندسان در تلاش بودند تا سفر با آسانسور را برای افراد دلپذیرتر کنند. سازندگان آسانسور فقط به بخش مهندسی آن توجه نداشته‌اند و تمام عوامل موثر بر آسایش افراد طی سفر با آسانسور را در نظر گرفته‌اند. علت نصب آینه در آسانسور نیز در تامین آرامش افراد نقش زیادی دارد. این مقاله توسط کارشناسان رسانه کابین و با هدف آشنایی شما با علت نصب آینه در کابین آسانسور تهیه شده است.

عدم توجه به گذر زمان

شاید برای شما عجیب باشد؛ اما عدم توجه به گذر زمان اولین علت نصب آینه در آسانسور است. در آغاز دوران استفاده از آسانسور، کندی و طولانی بودن سفر با آسانسور موجب نارضایتی مردم می‌شد. مردم در داخل کابین‌ها از نگاه کردن به دیوارهای آسانسور خسته می‌شدند. بنابراین در آن دوران مردم به تنها چیزی که می‌توانستند به آن فکر کنند، ترس طبیعی آنها از سقوط یک آسانسور معلق در هوا بود. زیرا آسانسورهای اولیه چیزی جز یک کابل نداشتند. از این رو، در داخل کابین‌ها آینه هایی نصب شد تا حواس مردم را پرت کنند و در زمان انتظار باعث شود که سرگرم مشاهده خود در آینه شوند.

البته نوسازی آسانسور نیز باعث افزایش سرعت آسانسور بود؛ اما نصب آینه هزینه بسیار کمتری در برداشت. بنابراین دیگر علت نصب آینه در آسانسور، عدم تمرکز بر کندی زمان با هزینه کم بود. به ویژه افرادی که تحمل کم و یا ترس از سقوط آسانسور داشتند با نگاه در آینه فقط به خود توجه می‌کردند. در ادامه سایر علت‌های نصب آینه در آسانسور را نیز بررسی می‌کنیم.

عدم سقوط به چاله آسانسور

در زمان باز شدن درب کابین آسانسور اولین موردی که توجه شما را جلب می‌کند حضور آینه درون کابین است. آیا می‌دانید دیدن همین آینه مهم‌ترین دلیل برای اثبات ایمنی کابین است؟ شاید بپرسید چه ارتباطی میان علت نصب آینه در آسانسور و ایمنی آسانسور وجود دارد؟ برخی از تعمیرکاران ممکن است هنگام سرویس آسانسور، طبق قوانین سرویس و نگهداری آسانسور، پلی را در مسیر کنتاکت‌ها قرار دهند. در صورتی که تعمیرکاران فراموش کنند که این پل را بردارند، سیستم ایمنی درب آسانسور حذف می‌شود.

The reason for installing a mirror in the elevator

تصور فضای بیشتر

کابین آسانسور یک محفظه بسته است، جالب است بدانید که دیگر علت نصب آینه در آسانسور تصور فضایی بیشتر در ذهن افراد است. برخی از افراد دارای ترس از فضای بسته یا کلاستروفوبیا هستند. بنابراین یک دلیل دیگر وجود آینه در آسانسور نیز غلبه بر این ترس است. معمولا در آسانسور از آینه به همراه ورق‌های استیل استفاده می‌شود. استفاده از این دو مورد در کنار هم مزایای زیر را به همراه دارد. همین دو مورد باعث کاهش و رفع کامل احساس کلاستروفوبیا می‌شوند.

  • نشان دادن فضای بزرگتر کابین
  • افزایش انعکاس نور درون کابین آسانسور

توجه به محیط اطراف درون آسانسور

اگر درون آسانسور آینه تعبیه شده باشد، حتی اگر پشت شما به کسی باشد، باز هم می‌توانید با آینه شرایط محیطی خود را زیر نظر داشته باشید. بنابراین در نظر گرفتن شرایط اطراف نیز دیگر علت نصب آینه در آسانسور است. به هر حال شما مجبور هستید چند دقیقه‌ای‌ سفر خود را با افراد غریبه سپری کنید. نصب آینه در آسانسور به افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند نیز بسیار کمک می‌کند. قرار دادن آینه ها به فردی که روی ویلچر نشسته است کمک می‌کند تا بدون نیاز به چرخش، با خیال راحت ورود و خروج به آسانسورها را کنترل کنند.

مرتب کردن چهره و سرگرم شدن مسافران

احتمالاً برای شما هم پیش آمده‌است با ورود به آسانسور به موها، یقه و لباس خود نگاه کرده و احیاناً آنها را مرتب کرده باشید. این هم از فواید وجود آینه در آسانسور است. می‌توانید از آن به عنوان آینه قدی استفاده کنید. بنابراین مرتب کردن ظاهر نیز یک دلیل دیگر نصب آینه در آسانسور است. البته این مورد را می‌توان آخرین علت نصب آینه در آسانسور دانست. زیرا فلسفه اصللی نصب آینه در آسانسور دلایل علمی و روانشناسی است.

کلام آخر 

احتمالا حالا تصور شما درباره علت نصب آینه در آسانسور تا حد زیادی تغییر کرده است. بنابراین برای جلوگیری از ترس شما از آسانسور و یا سقوط به درون چاله آسانسور آینه درون آن نصب می‌شود. البته هیچ الزامی برای نصب آینه در آسانسور از سمت سازمان استاندارد ایران وجود ندارد. با این وجود جهت کاهش استرس افراد درون آسانسور آینه نصب می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر