مدیرعامل موسسه علمی مهندسی امید هاشمی: باید به مهارت‌های نرم بیشتر توجه شود

مدیرعامل موسسه علمی مهندسی امید هاشمی تاکید می‌کند به موازات مهارت‌های سخت، مهارت‌های نرم هم برای موفقیت در بازار اهمیت دارند.

مدیرعامل موسسه علمی مهندسی امید هاشمی

مدیرعامل موسسه علمی مهندسی امید هاشمی می‌گوید: همان‌طور که در نمایشگاه‌هایی شبیه این نمایشگاه با قطعات آسانسور مواجه می‌شویم و با پیشرفت‌ها در مکانیک و الکترونیک آسانسور آشنا می‌شویم، مهارت‌های نرم‌ در صنعت آسانسور هم قابل توجه هستند. این حوزه در صنعت آسانسور تا حدودی مغفول مانده است.

وی ادامه می‌دهد ممکن است شرکتی در زمینه فنی بسیار خوب باشد و دانش و تجربه بالایی داشته باشد ولی مهارت‌های کسب و کار و مذاکره را بلد نباشند و نتیجتا نتوانند کالا یا خدماتش را بفروشد.

مهندس امید هاشمی می‌افزاید: کارشناسان سهم بسیار بالایی برای مهارت‌های نرم در نظر می‌گیرند و از کل دانش‌های پیرامون یک رشته ۸۰ درصد به دانش‌های نرم و ۲۰ درصد به دانش‌های سخت اختصاص می‌دهند. من حداقل به سهم ۵۰ درصدی هر کدام قائلم. یعنی هر فرد شاغل در این صنعت که به الکترونیک و مکانیک آسانسور مسلط هست به همان میزان باید به مهارت‌های نرم نظیر دانش‌های مربوط به بازار، فنون مذاکره، حل مسئله، مدیریت و… مسلط باشد و بیاندیشد.

وی در یک آسیب‌شناسی کلی در عدم اهمیت به مهارت‌های نرم در صنعت آسانسور می‌گوید: اکثر شاغلین در این عرضه مهندس هستند و متاسفانه مهندسین با غرور کاذب وارد این عرصه می‌شوند. اصولا مدارس کسب و کار با این نگاه تاسیس شده‌اند. برای آموزش مهارت‌های نرم به افرادی که در مهندسی یا هر رشته‌ای نخبه هستند و دارای دانش و سواد کافی هستند ولی تصوری از کار با انسان‌ها و روابط کاری با شرکت‌ها و بازار ندارند.

گفت‌وگوی ما با مهندس امید هاشمی، مدیرعامل موسسه علمی مهندسی امید هاشمی را می‌توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

سایر گفت‌وگوهای ما با فعالان صنعت آسانسور و پله برقی را از اینجا ببینید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر
    0
    آماده پرداخت
    محصولی انتخاب نکرده‌اید