ویژگی ‌های منحصر به فرد آسانسور برج جهانی لوته

ویژگی ‌های منحصر به فرد آسانسور برج جهانی لوته به عنوان بلندترین برج جهان به همراه جدول مشخصات و تصاویری خیره کننده از برج

آسانسور برج جهانی لوته

نعیمه گلی، کابین نیوز – همانطور که می‌دانید برج‌ها و آسمان خراش‌های زیادی در سراسر دنیا وجود دارند و امروزه جهان شاهد رونق گسترده‌ای در زمینه ساخت آسمان خراش به رهبری کشورهای چین، عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا است؛ کشور چین فقط در سال جاری میلادی بیشتر از تمام کشورهای گفته شده موفق به ساخت آسمان خراش شد. در میان رقابت کشورها برای ساخت برج‌های بلند، کره جنوبی با ساخت برج لوته توانست رکورد ساخت بلندترین برج را از آن خود کند. آسانسور برج جهانی لوته نیز یک آسانسور بی نظیر و منحصربفرد است که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت می‌کنیم.

ویژگی های برج جهانی لوته

ویژگی‌های برج جهانی لوته

پیش از اینکه درباره آسانسور برج جهانی لوته صحبت کنیم، بد نیست کمی درباره ویژگی‌های این برج بیشتر بدانید.

مشخصات

توضیحات
سال شروع ساخت

2011

سال پایان ساخت

2017
ارتفاع

555 متر

زیربنا

505300 متر
تعداد طبقات

123

کاربری

اداری، تجاری، تفریحی و مسکونی
مصالح ساخت

۳ هزار تن فولاد

تکنولوژی استفاده شده در برج

تکنولوژی‌های سازگار با محیط زیست مانند پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و… و دارای گواهی LEED Gold
طراحی برج

ترکیبی از معماری مدرن و سنتی کره جنوبی

مقاومت

بسیار مقاوم در برابر در برابر زلزله‌های ۹ ریشتری و طوفان‌های با سرعت ۲۸۹ کیلومتری مانند طوفان کاترینا
جوایز

دارای جایزه مشهور امپوریس Emporis به عنوان بلندترین آسمان خراش جهان

نوع تراس

شیشه ای
آسانسور برج جهانی لوته

2 طبقه با 34 کیلومتر بر ساعت سرعت، مدت زمان سفر 1 دقیقه

  • ساخت این برج در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و حدود دو دهه به طول انجامید و بالاخره در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد و مالک آن فردی است به نام Lotte Corp که ناظر ساخت بزرگ‌ترین پارکینگ داخلی جهان نیز می‌باشد.
  • این برج دارای ۵۵۵ متر ارتفاع، ۵۰۵۳۰۰ متر زیربنا و ۱۲۳ طبقه با کاربری اداری، تجاری، تفریحی و مسکونی می‌باشد. گفته شده است که در ساخت این برج حدود ۳ هزار تن فولاد مورد استفاده قرار گرفته است.
  • این برج دارای گواهی LEED Gold می‌باشد. این بدان معنی است که در طراحی آن از تکنولوژی‌های سازگار با محیط زیست مانند پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و… استفاده شده است.
  • طراحی برج لوته ترکیبی از معماری مدرن و سنتی کره جنوبی می‌باشد. همچنین این برج به گونه ای ساخته شده است که در برابر زلزله‌های ۹ ریشتری و طوفان‌های با سرعت ۲۸۹ کیلومتری مانند طوفان کاترینا نیز مقاومت دارد.
  • برج لوته جایزه مشهور امپوریس Emporis را به عنوان بلندترین آسمان خراش جهان دریافت کرد و به عنوان پنجمین برج بلند جهان شناخته می‌شود.
  • این برج در رونق صنعت گردشگری کره جنوبی نقش مهمی ایفا می‌کند و تنها پس از گذشت ۱۰۰ روز از افتتاح برج حدود ۱۰ میلیون بازدید کننده داشته است.
  • در سال ۲۰۱۸ برج لوته میزبان مسابقات دوندگی با نام Sky Run بوده که در این مسابقات شرکت کنندگان ۲۹۱۷ گام را به سمت طبقات بالای برج طی می‌کنند.

نمای برج جهانی لوته در شب

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این برج، تراس شیشه‌ای و سریع‌ترین آسانسور جهان است. آسانسور این برج به صورت ۲ طبقه طراحی شده و دارای سرعت ۳۴ کیلومتر بر ساعت می‌باشد و می‌تواند در زمان ۱ دقیقه افراد را از طبقه اول برج به طبقه‌ی ۱۲۱ برساند.

بیشتر بخوانید:

آسانسور موزه لوور پاریس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر