سریع ترین آسانسور جهان؛ آسانسور مرکز امور مالی CTF چین

بهار آزادی، کابین نیوز – سریع ترین آسانسور جهان، آسانسور واقع در مرکز امور مالی CTF  چین است. سرعت این آسانسور، 21 متر در ثانیه است. مرکز مالی گوانگژو CTF دارای 95 آسانسور ساخته شده توسط هیتاچی است، از جمله دو آسانسور که سریع ترین آسانسورهای جهان هستند. در سال 2014، هیتاچی اعلام کرد که این دو آسانسور می توانند به سرعت 1260 متر در دقیقه برسند و مسافران را از طریق شفت 530 متری از طبقه اول تا طبقه 95 در تقریباً 43 ثانیه حمل می کنند. با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی پر سرعت ترین آسانسور جهان بپردازیم.

مرکز امور مالی گوانگژو CTF

مرکز مالی گوانگژو CTF ، یکی از ساختمان‌های مجتمع آسمان خراش در کلاس جهانی با ارتفاع 530 متر، که در منطقه تجاری مرکزی شهر جدید ژوجیانگ، گوانگژو، چین ساخته شده است. این ساختمان از دفاتر اداری، آپارتمان‌های خدماتی، هتل‌ها و امکانات تجاری تشکیل شده است.

در مجموع، هیتاچی 95 آسانسور را برای مرکز مالی CTF گوانگژو نصب کرد. دو آسانسور سریع نصب شده در این ساختمان نیز از جمله سریع ترین آسانسورهای جهان هستند که با سرعت فوق العاده بالا معادل 72 و 76 کیلومتر بر ساعت در این برج حرکت می‌کنند.

کاربرد آسانسورهای فوق سریع در برج CTF چین

از این دو آسانسور که به عنوان سریع ترین اسانسور دنیا شناخته می‌شوند، برای انتقال مهمانان هتل از ورودی به لابی استفاده می‌شود. در ماه می 2016، این آسانسورها برای اولین بار مورد آزمایش قرار گرفتند و به حداکثر سرعت وعده داده شده رسیدند. پس از آن، در ژوئن 2017، آسانسورها پس از انجام برخی تغییرات و اصلاحات مجددا آزمایش شدند تا بتوانند سرعتی حتی سریع‌تر از سرعت نامی 20 متر بر ثانیه ارائه دهند و آنها موفق شدند به حداکثر سرعت 21 متر بر ثانیه(69 فوت بر ثانیه) برسند.

سریع ترین آسانسور جهان در رکورد گینس

به این ترتیب، سرعت سریع ترین آسانسور جهان، بالاتر از حداکثر سرعتی بود که آسانسورهای برج شانگهای داشتند که حداکثر سرعت 20.5 متر بر ثانیه(67 فوت بر ثانیه) بود. به همین علت، آسانسورهای مرکز مالی CTF گوانگژو به عنوان سریع‌ترین آسانسورهای جهان شناخته شدند. در سپتامبر 2019، آسانسور مرکز امور مالی CTF چین به عنوان سریعترین آسانسور جهان، عنوان رکورد جهانی گینس را دریافت کرد. این آسانسور قادر است ارتفاع 1266 متری را در عرض یک دقیقه طی کند. در واقع مدت زمان لازم برای رسیدن از طبقه همکف به طبقه آخر این برج، به 43 ثانیه زمان نیاز دارد.

آسانسور واقع در مرکز امور مالی CTF چین

ساختار سریعترین آسانسور دنیا

در این آسانسور، برای افزایش سرعت و رسیدن به حداکثر سرعت مورد انتظار، از موتورهای سنکرون آهنربای دائمی استفاده می‌کنند. علاوه بر آن به منظور جلوگیری از گرفتگی گوش در آسانسورهای مرکز مالی CTF گوانگژو، فشار هوا تنظیم می‌شود. علاوه بر آن به منظور کاهش لرزش کابین آسانسور در طول مسیر، آسانسور مجهز به غلتک‌های مخصوص است. سیم بکسل و سیستم ترمز موجود در این آسانسور نیز بسیار قوی هستند و بر اساس آخرین تکنولوژی‌ها ساخته شده‌اند. قدرت سیستم ترمز سریع ترین آسانسور دنیا به حدی است که هنگام اصطکاک می‌تواند تا 300 درجه سانتیگراد گرما تولید کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی مهمترین عوامل موثر بر عمر مفید پله برقی

مشخصات سریع ترین آسانسور جهان

ویژگی‌های پر سرعت‌ترین آسانسور دنیا به شرح زیر است.

  • سرعت نامی صعودی: 1260 متر در دقیقه. نزولی: 600 متر در دقیقه
  • ظرفیت 1600 کیلوگرم · 21 نفر
  • مسافت 530 متر
  • طبقه توقف 1F، 3F، 4F، 95F
  • برند آسانسور: Hitachi, Ltd., Hitachi Building Systems Co., Ltd., Hitachi Elevator (China) Co., Ltd
  • واحد کنترل محدود برای آسانسورهای سریع
  • دارای فناوری تنظیم فشار هوای داخل کابین

کلام آخر 

آسانسور فوق سریع واقع در مرکز امور مالی CTF چین، با سرعت بسیار بالای خود توانسته است لقب سریع ترین آسانسور جهان را به خود اختصاص دهد. این آسانسور در یکی از مهمترین ساختمان‌های در کشور چین واقع شده است. تجهیزات به کار رفته در سریعترین آسانسور دنیا طبق آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و برای به حداقل رساندن خطاها، لرزش و اتفاقات هستند. در حال حاضر این آسانسور سریع ترین آسانسور دنیا است؛ اما در آینده قطعا آسانسورهایی با سرعتی بسیار بالاتر از این آسانسور ساخته می‌شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر