معنی دکمه‌های آسانسور چیست؟

با دانستن معنی دکمه‌های آسانسور می‌توانید درک بهتری از دکمه‌ها و کاربرد و عملکرد آن‌ها داشته باشید و به خوبی از آن‌ها استفاده کنید.

Meaning of elevator buttons

امروزه به دلیل افزایش و تراکم جمعیت در شهر‌های بزرگ استفاده از آسانسور امری رایج در ساختمان های شهری شده است. بنابراین نادیده گرفتن آسانسور در اینگونه ساختمان‌ها امری غیر ممکن است. به احتمال زیاد وقتی از آسانسور استفاده کرده باشید با کلیدها و دکمه‌هایی مواجه خواهید شد که هیچ گونه مفهومی برای شما ندارد. به همین علت شما باید به خوبی با معنی دکمه های آسانسور آشنا شوید. البته در آسانسور برخی از ساختمان‌ها شامل هتل‌ها یا مراکز خرید افرادی را در آسانسور مشاهده می‌کنید که با تمامی کلیدها و دکمه‌های آسانسور آشنایی کامل دارند. در این صورت کار مسافران در زمان استفاده از آسانسور بسیار راحت‌تر می‌شود. البته همیشه این افراد برای راهنمایی شما حضور ندارند، در نتیجه یادگیری و فهم معنی دکمه های آسانسور بسیار ضروری است. کارشناسان کابین نیوز در این مقاله به صورت کامل به شرح مفاهیم کلیدهای آسانسور پرداخته‌اند.

کلید طبقه همکف

یکی از مواردی که باعث افزایش کیفیت کابین آسانسور می‌شود، استفاده از صفحه کلید باکیفیت درون کابین آسانسور است. در بررسی معنی دکمه های آسانسور ابتدا به سراغ دکمه G می‌رویم، معمولا این کلید و دکمه بیشتر از سایر دکمه‌ها کاربرد دارد. شما برای رفتن آسانسور به طبقه همکف باید کلید G را فشار دهید. معمولا در کشورهای اروپایی ازعدد صفر برای این منظور استفاده می‌کنند.

البته در برخی از آسانسورها از نور یا نوار سبز رنگ برای نشان دادن طبقه همکف استفاده می‌کنند. اکنون احتمالا شما به خوبی با معنی دکمه های آسانسور آشنا شده‌اید و می‌توانید کلید طبقه همکف را به راحتی در هر آسانسوری پیدا کنید. البته اگر فردی هستید که زیاد به کشورهای مختلف سفر می‌کند باید با نماد اختصاری طبقه همکف در هر کشور آشنا شوید.

طبقه منفی

در بررسی معنی دکمه های آسانسور درون ساختمان‌های مسکونی، شما اعداد منفی که بیانگر طبقات منفی باشند را مشاهده نمی‌کنید. زیرا پایین‌ترین طبقه همان پارکینگ هست که با نماد P نمایش داده می‌شود. البته در مراکز خرید و یا بیمارستان‌ها شما با این اعداد مواجه خواهید شد که بیانگر رشد منفی ساختمان هستند. برای نشان دادن طبقه زیر زمین از از نماد B نیز استفاده می کنند. این نماد اختصار یافته  کلمه Basement به معنای همکف یا پارکینگ است.

Meaning of elevator buttons

نماد M or MZ

اختصار یافته کلمه Mezzanine به معنای نیم طبقه می‌باشد. تفاوت نیم طبقه با طبقه انشعابی در این است که نیم طبقه یک طبقه بین دو طبقه اصلی است حال این که طبقه انشعابی می‌تواند بیش از یک طبقه بین دو طبقه اصلی را شامل شود.

نماد P

طبق معنی دکمه های آسانسور، در بیشتر اوقات این نماد اختصار یافته کلمه Parking به معنی پارکینگ(محلی که خودروهای مختلف در آن پارک می‌شوند) می‌باشد. حالا اگر ساختمانی دارای چندین پارکینگ باشد نماد های P1,P2,P3 را مشاهده خواهیم کرد. حالا چرا از واژه بیشتر مواقع استفاده کردیم؟ چون در ساختمان‌هایی که دارای استخر می‌باشند شما با این نماد مواجه خواهید شد که به معنایpool یعنی استخر می‌باشد. گاهی اوقات نیز دکمه P در آسانسور به معنای موارد زیر است.

  • Podium به معنای لژ(بالکن)
  • Platform به معنای سکو(آسانسورها ایستگاه قطار)

نماد R

اگر معنی دکمه های آسانسور را بررسی نمایید، متوجه می‌شوید که برای نشان دادن پشت بام در شستی آسانسور از نماد R که خلاصه کلمه Roof می‌باشد استفاده می‌کنند. برخی اوقات نیز برای نمایش پشت بام از نماد RG بر روی شستی آسانسور استفاده می‌کنند. این نماد اختصار یافته عبارت Roof Garden است که همان منظور را می‌رساند.

نماد C

این نماد اختصار یافته کلمه concourse به معنای محل اجتماع می باشد که در آسانسورهای ایستگاه های قطار و کشتی های تفریحی بزرگ قابل مشاهده است.

نماد D

این نماد اختصار بافته کلمه Deck به معنای عرشه می‌باشد. با پی بردن به معنی دکمه های آسانسور می‌توان به کارایی آن‌ها نیز پی برد. بر همین اساس دکمه D در آسانسورهای کشتی کاربرد دارد.

نماد F/FB

این نماد اختصار یافته کلمه footbridge به معنای پل عابر پیاده می باشد. از این دکمه به منظور تشخیص سریع در ایستگاه‌های قطار و مترو استفاده می شود.

نماد H

این نماد اختصار یافته کلمه Helipad به معنی محل فرود بالگرد می‌باشد.

Meaning of elevator buttons

نماد A

اختصار یافته کلمه Additional  به معنای اضافی می‌باشد و در ساختمان‌هایی که طبقه انشعابی دارند استفاده می‌شود.

نماد L

این نماد اختصار یافته کلمه Lobby می‌باشد و بیشتر در هتل‌ها و ساختمان‌های لوکس مشاهده می‌شود. البته در مواردی دیگر حروف UL یا LL را مشاهده می‌کنید که اختصار یافته دو کلمه Upper lobby و lower lobby به معنای طبقه پایین لابی و بالای لابی می‌باشند. در مواردی نیز به L1,L2,L3 برخورد خواهید کرد که در اینجا اختصار یافته کلمه Level به معنای طبقه می‌باشد.

نماد ML

در زمانی که از کلیدهای UL,LL در شستی آسانسور استفاده می‌شود حرف L جای خودش را به ML که اختصار یافته عبارتMain lobby به معنای لابی اصلی است می‌دهد.

کلام آخر 

فهمیدن معنی دکمه‌ های آسانسور بسیار لازم و ضروری است. در صورتی که شما با این مفاهیم آشنایی نداشته باشید ممکن است در زمان استفاده از دکمه‌ها دچار اشتباه شوید. این مطلب مقاله‌ای جامع برای آشنایی کامل شما با معانی دکمه‌های آسانسور بود. برای آشنایی بیشتر نیز می‌توانید به صورت رایگان از کارشناسان رسانه کابین مشاوره دریافت کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر