واکنش رئیس اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی به نرخ نامه موسوم به نصابان: فاقد اعتبار است

عباس ابریشمی

انتشار جدولی موسوم به نرخنامه نصابان استان تهران واکنش های زیادی در پی داشته است. رئیس اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی صراحتا می گوید چنین نرخنامه ای فاقد اعتبار است .

عباس ابریشمی رئیس اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی در گفتگو با کابین نیوز گفت : مشخص نیست این جدول را چه کسی منتشر کرده است و در حقیقت آدرس این نصابان کجاست ؟

وی گفت : جدولی که منتشر شده هیچگونه امضایی ندارد و قاعدتا هیچ کجا مصوبه نشده است . با توجه به اینکه امسال سامانه فروشگاهی راه اندازی شده است و الزاما تمامی شرکت ها می بایست دریافت و پرداخت را از طریق این سامانه انجام بدهند و فاکتور الکترونیک در سامانه جامع مالیاتی صادر می شود ، نصابان محترم هم باید با شرکت ها قرارداد داشته باشند و بیمه و مالیات پرداخت کنند و بیش از سقف مالیاتی 120 میلیون تومان در سال مشمول مالیات خواهند بود .

ابریشمی گفت: شرکت ها هم موظفند این بیمه و مالیات را کسر و به حساب دولت واریز نمایند . قاعدتانصابان برای اینکه پول بگیرند باید شناسنامه مالیاتی داشته باشند و در آمدهای خود را اظهار کنند . این پروسه که انجام شد، نصابان را در مسیر نرخ گذاری خواهیم گذاشت .

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی افزود: اتحادیه قاعدتا بر مبنای مسائل قانونی کشور حرکت می کند و نصابان زمانی که مجوز گرفتند می توانیم بگوییم این افراد دارای صنف هستند و برایشان نرخنامه تعیین شود،  در غیر اینصورت نصابان همچنان زیر مجموعه واحدهای طراحی و مونتاژ هستند .

مهندس ابریشمی در ادامه گفت : نرخنامه های معمول بسته به کیفیت کار افراد و توافقی بین واحدهای طراحی و مونتاژ و نصابان است و نرخ مبنا بر اساس مدت کار ، مدرک تحصیلی توسط اتحادیه تعیین میشود که در صدد تنظیم آن و ابلاغ بعد از کسب مجوز از شورای عالی نظارت هستیم .

عضو هیات مدیره فدراسیون صنایع ماشین سازی و تجهیزات ایران گفت : معضل بزرگ امروز این صنعت مهر فروشی است . اگر شرکت های طراحی و مونتاژ برای برخی نصابان مهر نزنند کسی نمی تواند بدون مجوز آسانسور بفروشد و نصب کند .

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی  در پایان ضمن هشدار به برخی شرکت های متخلف گفت: وقتی مهر فروشی رواج دارد کسانی رغبت می کنند فروش غیر مجاز داشته باشند .از امسال کسانیکه مهر می زنند فروشنده آسانسور محسوب می شوند و باید بیمه و مالیات فروش را پرداخت کنند.

 

بیشتر بخوانید :

انتشار نرخنامه نصابان آسانسور بدون اسم و امضا!

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • با سلام هنگامی که اتحادیه کشوری آسانسور وصنایع وابسته هیچ گونه حمایتی در سالهای گذشته از نصابان و تکنسینهای آسانسور نکرده ان و فقط به فکر …خودشان هستند باید هم مخالف نرخنامه نصابان باشند
    نصابها در حال تشکیل اتحادیه خودشان هستند و به زودی صنف خودشان را تشکیل میدهند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر