نوسازی آسانسور: راهنمای قیمت، اهمیت بازسازی و زمان مناسب

راهنمای کامل نوسازی آسانسور، اهمیت بازسازی آسانسور، دلایل لازم برای مدرن سازی آسانسور و بررسی قیمت‌های مدرن کردن آسانسور

نوسازی آسانسور

نعیمه گلی، کابین نیوز – امروزه در سراسر جهان میلیون‌ها آسانسور و پله برقی نصب شده است که از مدت راه اندازی آن‌ها زمان زیادی می‌گذرد و با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی و ایجاد فناوری‌های جدید در این حوزه می‌توان گفت آسانسورهای قدیمی نیاز به نوسازی و مدرنیزه شدن دارند. در ادامه‌ی مطلب شما با اهمیت نوسازی آسانسور، زمان دقیق نوسازی، چگونگی بازسازی و مابقی موارد مربوط آشنا می شوید.

نوسازی آسانسور چیست؟

نوسازی آسانسور همان ارتقاء قطعات کلیدی و مهم آسانسور به منظور همگام شدن با تکنولوژی و فناوری‍‌های جدید است. وقتی حرف از نوسازی آسانسور می‌شود اکثر مردم نوسازی و تغییر ظاهر آسانسور در ذهنشان نقش می‌بندد؛ اما این در حالیست که شما می‌توانید با نصب و بهسازی تجهیزات جدید در یک دستگاه آسانسور بدون ذره‌ای تغییر در ظاهر و تزئینات آن کار نوسازی را انجام دهید.

چرا بازسازی آسانسور مهم است؟

یکی از علل مهم نوسازی آسانسور حفظ ایمنی مسافران در حین سفر است. همچنین این امر سبب افزایش سرعت و بهبود کارایی آسانسور می‌شود و به آسانسور هایی که سیستم قدیمی دارند این امکان را می‌دهند که با فناوری‌های جدید ادغام شوند.

نوسازی آسانسور برای سیستم‌های اتوماسیون ساختمان‌های هوشمند نیز بسیار مهم و مفید است و همچنین مالکان می‌توانند در پروسه‌ی بازسازی ظاهر آسانسور خود را نیز نوسازی کنند.

آسانسورها چه زمانی نیاز به نوسازی دارند؟

تعیین عمر مفید آسانسورهای تجاری تحت تاثیر عواملی همچون موارد زیر است.

  • شرکت سازنده و نصب کننده ی آسانسور
  • میزان استفاده از آسانسور
  • شرایط تعمیر و نگهداری آسانسور و…

به طور کلی و با در نظر گرفتن شرایط مختلف می توان عمر مفید آسانسور ها را حدود 20سال در نظر گرفت این در حالیست که برخی از آنها ممکن است تا 50 سال هم به خوبی کار کنند و برخی دیگر تنها بعد از گذشت 10 سال نیاز به نوسازی داشته باشند.

بازسازی آسانسور

آیا زمان بازسازی آسانسور ما فرارسیده است؟

اگر آسانسور شما به طور مکرر خراب می‌شود و یا قدیمی به نظر می‌رسد ممکن است زمان نوسازی آن فرا رسیده باشد. برای اطلاع دقیق از زمان نوسازی شما می‌توانید با یک متخصص تماس بگیرید یا از شرکت‌هایی که بازرسی سالانه آسانسورها را انجام می‌دهند مشورت بخواهید زیرا نوسازی آسانسور یک کار بسیار پر هزینه است و حتما چندین شرکت را برای این کار در نظر بگیرید و سپس بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

سرویس و نگهداری آسانسور؛ ضرورتی که دیده نمی‌شود

هزینه تغییرات داخلی کابین آسانسور

کابین آسانسور تنها قسمتی است که مستاجران و مهمانان آن را می‌بینند و وقتی افراد وارد یک ساختمان با معماری مدرن می‌شوند انتظار ندارند که وارد یک آسانسور با تزئینات بسیار قدیمی بشوند. در بحث بودجه نوسازی حدود 15 درصد از مبلغ به نوسازی کابین تعلق می‌گیرد زیرا مواد مورد استفاده در عین حال که باید بسیار مقاوم باشند باید زیبایی و جذابیت هم داشته باشند.

تغییر کابین آسانسور یکی از موارد نوسازی به شمار می‌آید و اگر شما می‌خواهید هزینه‌ی کمتری برای نوسازی پرداخت کنید می‌توانید با استفاده از استراتژی حذف نوسازی کابین، این مرحله را به طور کلی از پروسه‌ی نوسازی حذف کنید.

در واقع  برای ساخت کابین‌های آسانسور سفارشی به مواد گران قیمتی نیاز داریم و همچنین زمان طولانی‌تر هم برای ساخت آن نیاز است که این به معنی افزایش ساعت کار نیرو انسانی و در نتیجه افزایش دستمزد و بهای تمام شده کابین آسانسور شما است. در همین حال شما می‌توانید از پکیج‌های اقتصادی و استاندار برخی شرکت‌ها که به مرابط بهای تمام شده‌ی پایین‌تری دارند، استفاده کنید.

هزینه های بازسازی آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک برای انتقال افراد و کالا ها در طول مسیر 9 طبقه یا کمتر استفاده می‌شود. استراتژی‌های کاهش هزینه در نوسازی آسانسورهای هیدرولیک بسیار متفاوت است و شما برای کسب اطلاعات دقیق با متخصصان این حوزه مشورت کنید.

چک لیست مدرن سازی آسانسور هیدرولیک

در این بخش چک لیستی از مواردی که در هنگام بازسازی آسانسورهای هیدرولیک باید مد نظر قرار گیرد را به شما ارائه می‌دهیم.

  • نیروگاه: با آزمایش نیروگاه متوجه می‌شوید که آیا سیستم شما قادر به تحمل طیف وسیعی از حمل و نقل‌های متفاوت هست یا خیر. در این صورت می‌توانید درباره‌ی نوسازی واحد برق نیز تصمیم گیری کنید.
  • شیر: این کالا بسیار مهم ولی در عین حال کم هزینه است و امروزه مدل‌های ارتقا یافته ی آن به شدت یافت می‌شود.
  • سیلندرها: تعویض سیلندرها در پروسه‌ی نوسازی یک کار بسیار پر هزینه است و این در حالی است که این قطعات بسیار مقاوم هستند و می‌توانند چندین دهه دوام بیاورند. پس برای کاهش هزینه‌های خود نسبت به نگهداری سیلندرها تلاش کنید.
  • کنترلر گیت: برای ایجاد اطمینان از عملکرد سیستم خود بهتر است که کنترل کننده‌های گیت را ارتقاء دهید.

هزینه مدرن سازی آسانسورهای کششی

آسانسورهای کششی چه از نوع گیربکس و یا گیرلس نسبت به هیدورلیک‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای افزایش عملکرد و ایمنی نیاز به نوسازی دارند. در این مورد هم برای کاهش هزینه‌ها باید با یک متخصص مشورت کنید و اگر بتوانید فضای داخلی کابین را حفظ کنید مبلغ قابل توجهی را می‌توانید ذخیره کنید. در این بخش چک لیستی از مواردی که در هنگام مدرن سازی آسانسورهای کششی باید مد نظر قرار گیرد را به شما ارائه می‌دهیم.

  • موتورهای کششی: به طور معمول بالابرها ماشین های بسیار قوی هستند و برای چندین دهه دوام خواهند داشت.

هر یک از موارد زیر را برای بازسازی بررسی کنید.

  • انحرافات چرخشی و سوئیچینگ پایین: نگهدارنده برس
  • کویل‌های تست و برش بلبرینگ: تمیز کردن، باز کردن و تنظیم ترمزها
  • موتورهای بالابر: در آسانسورهای گیربکسی یک بازسازی معمولی نیاز است به این صورت که یک موتور AC مدرن و یک درایو AC جدید جایگزین می‌شود.
  •  مجموعه موتور ژنراتور: این ژنراتورها در آسانسورهای مدرن وجود ندارند؛ اما قبل از دهه 1980 رایج بودند. معمولاً باید آن‌ها را تمیز کرده و برس‌ها را تعویض کنید.
  • بافرها: بافرهای آسانسور برای حفظ ایمنی در هنگام حوادث استفاده می‌شوند و قطعه‌ی بسیار مهمی در اجزاء آسانسور به حساب می‌آید؛ اما با این حال اگر به خوبی از آن‌ها نگهداری شود می‌توان دیرتر نسبت به نوسازی آن‌ها اقدام کرد.
  • کفشک‌ها و وسایل ایمنی: ارتقاء و نوسازی این قطعات می‌تواند به عملکرد ایمن و روان آسانسور کمک کند.
  • اجزای ترمز: هزینه نوسازی این قطعات بسیار کم است و به راحتی قابل جایگزینی است.
  • طناب ترمز: یک وسیله ایمنی نسبتاً مدرن که اکنون در برخی مناطق وجود دارد.
  • زنجیر ماشین(کارسلینگ ): این بخش خاص از آسانسور دارای قطعات متحرک کمی است؛ اما نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. این قسمت نیز با نگهداری مناسب می‌تواند به مدت چندین سال کارایی داشته باشد.
  • محدود کننده سرعت: این وسیله ایمنی باید به طور منظم بررسی و نگهداری شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید با کد مطابقت دارد.
  • وزنه، قاب وزنه و بالشتک: نگهداری همه این‌ها ساده است و معمولاً نیازی به تعویض ندارند.

مدرن کردن آسانسور

هزینه‌های صدور مجوز و بازرسی

یکی از هزینه‌های اجتناب ناپذیر مدرن سازی آسانسور و پله برقی، هزینه‌های صدور مجوز و بازرسی است. شما برای هر نوسازی و تغییر کوچک نیاز به بازرسی و صدور مجوز دارید اما اگر با یک شرکت معتبر قرار داد نوسازی منعقد کنید می‌توانید سرعت کار خود را افزایش دهید.

سایر هزینه های متفرقه

عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در مورد فرآیند نوسازی آسانسور در نظر گرفت. بسیاری از این موارد مربوط به قوانین ساختمان یا سیستم‌های الکتریکی هستند که ممکن است و این ممکن است یک هزینه اضافی باشد. بررسی این مسائل قبل از شروع هرگونه نوسازی آسانسور می‌تواند در زمان و هزینه بسیار صرفه جویی کند.

آیا آسانسور الان از برق اضطراری استفاده می‌کند؟ پس از نوسازی چگونه کار خواهد کرد؟

آیا موتورخانه به تهویه مطبوع نیاز دارد؟

آیا سیستم برق فعلی می‌تواند سیستم محرک آسانسور جدید را اداره کند؟

آیا تجهیزات غیر آسانسوری در موتورخانه آسانسور وجود دارد که باید برداشته شود؟

آیا آسانسور به درستی به سیستم اعلام حریق متصل شده است؟

بررسی همه این ملاحظات می‌تواند به آسانی شما را به مسیر بازسازی آسانسور خود هدایت کند.

زمان مناسب برای مدرن کردن آسانسور چه زمانی است؟

پاسخ ساده است اگر خرابی آسانسور شما را آزار می‌دهد، یا بدتر از آن، مستاجرانتان را به خطر می‌اندازد، وقت آن است که برای نوسازی آسانسور اقدام کنید. زمان مناسب برای نوسازی هر آسانسور متفاوت است و بستگی به کارایی هر آسانسور دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر