آینه هوشمند یا آینه جادویی کابین آسانسور؛ صفحه‌ای برای نمایش اطلاعات در کابین آسانسور

آینه جادویی کابین آسانسور یا آینه هوشمند آسانسور از جمله نوآوری­‌های چند کاربردی اخیر است که در صنعت آسانسور نیز کاربرد روزافزون پیدا کرده است.

آینه جادویی کابین آسانسور

یلدا نجف نیا، کابین نیوز – با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، در زمینه­‌های مختلف زندگی بشر شاهد تحولات و اختراعاتی هستیم. صنعت آسانسور نیز هر از چند گاهی شاهد نوآوری و تحولاتی بوده است. برخی از این نوآوری­‌ها در جهت تسهیل امور و افزایش رفاه زندگی، بعضی جهت امور تبلیغاتی، دسته‌­ای به منظور ارائه داده و اطلاعات به مخاطبان و یا سایر کاربردها عرضه شده‌­اند. اما در این بین تعدادی از محصولات عرضه شده دارای چند کاربرد هم­زمان هستند. از جمله این نوآوری­‌های چند کاربردی اخیر که در صنعت آسانسور نیز کاربرد روزافزون پیدا کرده است، آینه جادویی کابین آسانسور، آینه هوشمند آسانسور یا نمایشگر آینه‌ای است. در ادامه شما را بیشتر با این محصول آشنا می­‌کنیم.

آینه هوشمند آسانسور؛ آینه‌­ای با کاربرد چند رسانه‌­ای

معمولاً استفاده از آینه در کابین آسانسور به دلایل زیر متداول است.

  • عدم توجه به گذر زمان
  • اطلاع از حضور کابین در طبقه
  • پیش­گیری از سقوط به داخل چاه و بروز حوادثی از این دست
  • تصور فضای بیشتر و بزرگتر در کابین
  • مرتب کردن چهره
  • سرگرم شدن در آسانسور و…

اما استفاده از آینه‌­های جدید هوشمند در آسانسور، علیرغم ارائه یک تجربه چند رسانه‌­ای جدید، نحوه لذت بردن مسافران را نیز از سفر تغییر خواهد داد. آن‌ها دو عملکرد مفید را ترکیب می­‌کنند: یکی آینه بودن و دیگری نمایش اطلاعات به مسافر.

با استفاده از عملکرد دوگانه آینه جادویی کابین آسانسور، آینه‌­ای ساده به یک نقطه جذاب و سرگرم کننده با کاربردهای چند رسانه‌­ای تبدیل می‌­شود. تبلیغات، اطلاعات، اخبار، رویدادهای ویژه، منوی رستوران، اطلاعات ساختمان، وضعیت آب و هوا، تاریخ و زمان و…؛ تمام این خدمات با یک افکت سه بعدی مجازی نمایش داده می­‌شوند. در صورت عدم نمایش داده، عملکرد آینه فعال می‌­شود.

همچنین اطلاعات آسانسور مانند سطح طبقه، جهت حرکت، وضعیت درب، موقعیت کابین، سرعت آسانسور و وزن بار داخل کابین را می‌توان به صورت گرافیکی و جذاب نمایش داد.

آینه هوشمند آسانسور

در چند سال اخیر، آینه­‌های هوشمند طرفداران زیادی در بازار پیدا کرده و از همین­ رو نسل‌­های دوم و سوم آن نیز به بازار عرضه شده است. آینه‌­های جادویی نسل اول، در واقع نمایشگرهایی هستند که علاوه بر پخش تصویر، مجهز به بلندگو، حافظه داخلی و درگاه­‌های ورودی هستند. در نسل­‌های جدید، با افزودن سیستم عامل و قابلیت “تاچ” صفحه نمایشگر به این آینه، امکان نصب انواع نرم افزارها نیز بر روی آن فراهم شده و کاربران از امکان تعامل بیشتری با سیستم بهره‌­مند می‌­شوند. آینه هوشمند همچنین این توانایی را دارد که از طریق تلفن همراه کنترل شده و موضوعات مختلفی که مورد نظر شما هستند را منعکس نماید.

بیشتر بخوانید:

آینه­‌های هوشمند؛ تأثیرگذار و جذاب

در دنیای تبلیغات، عموماً فضاهایی مانند کابین آسانسور یا سرویس­‌های بهداشتی، فضای مرده محسوب می­‌شوند. در نگاه اول این­طور به نظر می‌­رسد که حضور حداقلی یک فرد در این مکان­‌ها که کاربری آن­‌ها نیز مشخص است، چندان ارزش ندارد که بخواهیم با شیوه­‌های مختلف دنیای تبلیغات، کاری برای آن بکنیم! حال آن­که آینه­‌های هوشمند با همین هدف طراحی و روانه بازار شده‌­اند. نمایشگرهایی که مجهز به سنسور هستند و در حین پخش تبلیغات، هرگاه عنصری خارجی را تشخیص دهند ، نقش یک آینه را برای کاربر بازی می­‌کنند. آینه‌­ای که هم­زمان می­‌توان در آن به سر خط اخبار روز، وضعیت آب و هوا، تاریخ و مواردی از این قبیل نیز دسترسی پیدا کرد.

نمایشگر صفحه‌ای

با این مشخصات، گستره کاربرد این محصول جمع و جور، بیش از تصور است. از کابین آسانسور بگیرید تا صندوق یک فروشگاه، سالن‌­های زیبایی، کلینیک­‌های پزشکی، فروشگاه‌­ها، سرویس‌­های بهداشتی و… . از طرفی ابعاد این محصول بگونه­‌ای است که در هر فضایی قابل استفاده بوده و بسته به نیاز آن فضا، کاربری خواهد داشت. آینه بودن صفحه نمایش این محصول خود جذابیت منحصر به فردی است که می‌­تواند دست کم چند دقیقه‌­ای کاربر را مشغول کند. حال آنکه با قابلیت­‌های مضاعف در مدل­‌های جدید­تر، کاربر را به تعامل نیز وا می‌­دارد.

لذا کاربری آینه جادویی کابین آسانسور، به هیچ حوزه­‌ی خاصی محدود نشده و بی­‌دلیل هم نیست که ظرف مدتی کوتاه، در بازارهای گوناگون، جایگاهی ویژه به خود اختصاص داده است.

علاوه بر موارد ذکر شده فوق، می­‌توان مزایای دیگر نیز برای آینه­‌های جادویی عنوان کرد. از جمله این آینه­‌ها قابلیت تغییر محتوا و به ­روز رسانی داده­‌ها را دارند. به عبارت دیگر می‌­توان بسته به مکان نصب آن یا هم‌زمانی با رویدادی خاص، محتوای مطالب ارائه شده یا تبلیغات را تغییر داد. همچنین می‌­توان در اتفاقات و حوادث اجتماعی، پیامی مرتبط را نمایش داد؛ مثلاً در کابین آسانسورهای یک تالار عروسی، از طرف عروس و داماد به میهمانان خوش‌­آمد گفت و تصویر آن­‌ها را به نمایش گذاشت، یا در یک مجتمع تجاری، نام واحدهایی که محصولات خود را با تخفیف عرضه می­‌کنند اعلام نمود، یا در یک رستوران منوی روز را به میهمانان ارائه داد.

در ساخت آینه جادویی کابین آسانسور از IOT یا اینترنت اشیاء استفاده شده است، لذا امکان به ­روز رسانی محتوا از راه دور در لحظه فراهم است. می‌­توانید لیست پخش را برای هر آینه هوشمند تعریف کنید. همچنین می‌توانید بخش محتوا را به ساعات خاصی از روز یا هم­زمان با رویدادهای خاص اختصاص دهید.

نتیجه­ گیری

طراحی زیبا و در عین حال مدرن آینه­‌های جادویی کابین آسانسور و عملکرد اضافی آن‌ها به عنوان نمایشگر، آن­‌ها را به یک نقطه جلب توجه کاربران در مکان­‌هایی از جمله فروشگاه‌­ها، هتل­‌ها، فرودگاه­‌ها، کابین آسانسور و … تبدیل کرده است و ارتباط مؤثر با مشتری و کاربران را تضمین می‌­کند.

آینه­ جادویی کابین آسانسور، به راحتی قادر به ارائه برخی خدمات به مسافران است. برخی از این خدمات شامل اعلام سطح طبقه، جهت حرکت، وضعیت درب، موقعیت کابین، سرعت آسانسور و وزن بار داخل کابین هستند. این آینه‌ها، از طریق کارت حافظه یا اینترنت؛ یا بدون اتصال از طریق سیم؛ برای تبلیغات، بخش اخبار، رویدادهای ویژه، منوی رستوران، اطلاعات ساختمان، وضعیت آب و هوا، تاریخ و زمان و… نیز کاربرد دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر