حوادث در آسانسور و راه های جلوگیری از آن

امروز استفاده از آسانسور در جوامع شهری و بخصوص کلان شهر‌ها امری بسیار رایج و غیر قابل انکاری شده است

Elevator accidents

شاید تصور کنید که تصادفات آسانسور چندان رایج نیستند؛ اما این حوادث اتفاق می‌افتند و باعث بروز خطرات و آسیب‌های جدی می‌شوند. آسانسورها وسایل حمل و نقل پر کاربردی هستند که هم برای مسافران و هم تعمیرکاران خطرات جدی و سنگینی به همراه دارد. امروز استفاده از آسانسور در جوامع شهری و بخصوص کلان شهر‌ها امری بسیار رایج و غیر قابل انکاری شده است. از آنجایی که این وسیله حمل و نقل جایگاه ویژه‌ای در زندگی افراد دارد، بنابراین عملکرد آسانسور بسیار مهم است. همچنین ایمنی آسانسور نیز بسیار مهم است. بنابراین شما باید همه عوامل موثر در بروز حوادث در آسانسور را یاد بگیرید. همچنین یادگیری راه‌‌های جلوگیری از حوادث در آسانسور نیز بسیار ضروری است.

محبوس شدن در آسانسور

حوادث مختلف در آسانسور و شکل گیری فوبیای سقوط یا گیر افتادن در آسانسور امری قابل پیش بینی بود. در این مقاله کارشناسان رسانه کابین سعی دارند که به بررسی محتمل‌ترین حوادث در آسانسور پرداخته و همچنین راه جلوگیری از این حوادث را توضیح دهند. یکی از رایج ترین حوادث در آسانسور محبوس شدن افراد در کابین آسانسور می‌باشد که دلایل مختلف می تواند داشته باشد.

  • سوارشدن بیش از حد ظرفیت
  • پاراشوت کردن آسانسور
  • قطع برق شهری
  • مجهز نبودن آساسنسور به سیستم black out و..
  • گیر کردن کابین به دلیل گیرپاچ کردن گیربکس موتور
  • جمع شدن سیم فولادی بر روی کابین آسانسور
  • فرسودگی و خوردگی قطعات مختلف آسانسور که باعث توقف غیر مجاز آسانسور در بین طبقات و در نهایت منجر به محبوس شدن افراد در کابین آسانسور می‌شود

محبوس شدن در آسانسور که یکی از حوادث در آسانسور است، خطر جانی برای افراد ندارد زیرا آسانسورها دارای سیستم تهویه مناسب هستند که از کاهش اکسیژن کابین جلوگیری می‌کنند. البته محبوس شدن در آسانسور را در هنگام آتش سوزی و زلزله و موارد مشابه رو دیگر نمی‌توانید کم خطر بدانید. سقوط افراد در چاهک و یا بر روی کابین آسانسور نیز ممکن است به دلایل بالا باشد. اغلب اوقات این نوع حوادث در آسانسور برای تعمیر کارانی اتفاق می‌افتد که نکات ایمنی از جمله استفاده از کمربند ایمنی در زمان کار بر روی ریل یا کابین را رعایت نمی کنند.

Elevator accidents

بیشتر بخوانید:

آتش سوزی و برق گرفتگی در آسانسور

یکی از حوادث در آسانسور، آتش سوزی و برق گرفتگی است که ممکن است به دلایل زیر در آسانسور اتفاق بیافتد.

  • فرسودگی قطعات برقی آسانسور
  • نصب آسانسور‌های ارزان قیمت
  • نداشتن استاندارد
  • احتراق عمدی از جمله دلایل آتش سوزی و برق گرفتگی در آسانسور

در بسیار از موارد با تعمیرات به موقع و کار با شرکت‌های باتجربه در زمینه آسانسور می‌توان تا حد زیادی از احتمال وقوع این چنین حوادثی جلوگیری کرد.

سقوط آسانسور

یکی از مسائل عمده‌ای که افراد را به سمت ترس از سوارشدن در آسانسور سوق می‌دهد بحث سقوط آسانسور است که به احتمال99/99 درصد اتفاق نمی‌افتد! شاید از خودتان بپرسید چرا؟

در صورت پارگی کابل‌های متصل به کابین آسانسور، آسانسور دچار سقوط می‌شود که احتمال چنین اتفاقی بسیار کم است. زیرا کابل های متصل به کابین آسانسور چندین برابر ظرفیت کابین رو تحمل می‌کنند و این امر پاره شدن کابل‌ها و رها سازی کابین را غیر ممکن می‌سازد. مثل این است که با یک خیار تیرآهن را خم کنید!!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر