نمونه‌هایی از خرابی‌های آسانسور و ضرورت سرویس و نگهداری + تصاویر

در سال‌های اخیر که ساختمان سازی و به دنبال آن نصب آسانسور افزایش پیدا کرده است، حوادث ناشی از آن نیز رو به فزونی گذاشته است. از همین رو توجه به خرابی‌ آسانسور و ضرورت سرویس و نگهداری آن اهمیت زیادی دارد.

خرابی‌ آسانسور و ضرورت سرویس و نگهداری

سرویس و نگهداری آسانسورها از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا این اتاقک جادویی فلزی و  شیشه‌ای قرار است روزانه انسان‌های زیادی را به بالا یا پایین منتقل کند. خرابی‌های آسانسور می‌تواند منجر به از دست رفتن جان آدمی شود. به گزارش کابین نیوز در سال‌های اخیر که ساختمان سازی و به دنبال آن نصب آسانسور افزایش پیدا کرده است، حوادث ناشی از آن نیز رو به فزونی گذاشته است. از همین رو توجه به خرابی‌ آسانسور و ضرورت سرویس و نگهداری آن اهمیت زیادی دارد.

مطالبی در این گزارش آمده است که هم گذری به حوادث ناشی از خرابی آسانسور زده‌ایم و هم توضیحاتی در این خصوص ارائه کرده‌ایم که جالب است ببینید:

 

  •  کیفیت پایین سیم بکسل که منجر به باز شدن تاب سیم بکسل شده و علاوه بر سایش سیم بکسل، به فلکه موتور هم آسیب زده و سبب خوردگی شیار فلکه می­‌شود.

باز شدن سیم بکسل آسانسور و ایجاد سایش فلکه

 

  • شکستگی دنده برنجی گیربکس و از کار افتادگی آسانسور، یکی از دلایل خرابی آسانسور و حوادث درون آن است. از جمله دلایل بروز این آسیب، می‌­توان به استفاده از ترمز ایمنی(پاراشوت) نامرغوب و غیر استاندارد در آسانسور یا نصب غیر اصولی آن اشاره کرد که با عملکرد غیر منتظره به دلیل نصب غیر اصولی، با اعمال نیروی بیش از حد مجاز به شافت گیربکس، سبب شکستگی و آسیب به دنده برنجی می­‌شود.

شکستگی دنده برنجی گیربکس

شکستگی دنده برنجی گیربکس

 

  • کارشناسان حوزه آسانسور با تاکید بر ضرورت سرویس و نگهداری آسانسور در جلوگیری از خرابی آسانسور، شکستگی پایه و شاسی نگهدارنده موتور آسانسور به دلیل طراحی، جوشکاری و نصب غیر اصولی آن را از جمله دلایل خرابی آسانسور می‌دانند.

شکستگی پایه و شاسی نگهدارنده موتور آسانسور

 

  • نصب غیر اصولی موتور بر روی شاسی و عدم استفاده از واشر برای پیچ و مهره پایه موتور که در اثر آن پیچ­‌های پایه موتور آزاد کرده و از شاسی جدا شده و موتور سقوط کرده است. در اثر این حادثه کابین و وزنه تعادل نیز رها می­‌شوند.

نصب غیر اصولی موتور بر روی شاسی و عدم استفاده از واشر

 

 

  • نصب غیر اصولی موتور بر روی شاسی و طراحی و ساخت نامناسب شاسی نیز منجر به خرابی آسانسور می‌شود.

نصب غیر اصولی موتور بر روی شاسی و طراحی و ساخت نامناسب شاسی

نصب غیر اصولی موتور بر روی شاسی و طراحی و ساخت نامناسب شاسی

 

  • شکستگی فلکه گیربکس و رها شدن سیم بکسل‌ها نیز از دیگر دلایل خرابی‌های آسانسور است که حوادث آسانسور را افزایش می‌دهد.

شکستگی فلکه گیربکس و رها شدن سیم بکسلها

 

 

  • عدم عملکرد ترمز آسانسور و برخورد وزنه تعادل آسانسور با سقف چاه و دفرمگی فریم قاب وزنه نیز یکی دیگر از دلایل خرابی آسانسور است که ضرورت سرویس و نگهداری آسانسور را دو چندان می‌کند.

عدم عملکرد ترمز آسانسور

 

 

  • کار نکردن فتوسل و سنسورهای آسانسور و حرکت کابین حین بارگیری و قیچی شدن خودرو بین کابین و دیواره طبقه، باعث حوادث دلخراش و غیر قابل جبران می‌شود.

کار نکردن فتوسل و سنسورهای آسانسور

 

  • عدم روغنکاری سیم بکسل و در نتیجه زنگ زدگی آن نیز از جمله دلایل خرابی آسانسور است که باید هنگام سرویس و نگهداری آسانسور آن را برطرف کنید.

عدم روغنکاری سیم بکسل

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر