گفتگوی کابین با مهندس شاکری عضو هیات مدیره گروه صنعتی بهران آسانبر

گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران آسانبر فعالیت خود را در سال 1368 آغاز کرده است.

گروه صنعتی آسانسور و پله برقی بهران آسانبر فعالیت خود را در سال 1368 از یک کارگاه کوچک 40 متری که کار تراشکاری و تعمیرات قطعات آسانسور در آن انجام می‌شد، آغاز و پس از گذشت 4 سال، در سال 1372 کارگاه بزرگ‌تری را به مساحت 100 مترمربع در خیابان هاشمی تهران به این کار اختصاص داد.

بنیانگذاران این مجموعه با گسترش فعالیت و نیز افزایش دانش و تجربه در این حوزه، در سال 1376 فعالیت خود را در کارگاه بزرگ‌تری به مساحت 250 مترمربع در خیابان شاد آباد تهران ارتقاء وسرانجام بعد از گذشت 4 سال، با تلاش و کوشش شبانه روزی توانستند یک کارگاه 1200 مترمربعی واقع در جاده قدیم کرج را خریداری نمایند و به ایده‌ی خود برای تولید موتور گیربکس، موتور گیرلس و قطعات آسانسور، جامه ی عمل بپوشانند.

بهران آسانبر به سرعت در مسیر شکوفایی و پیشرفت گام نهاد، افزایش خطوط تولید قطعات آسانسور و نیاز مجموعه به گسترش فضا، سبب شد تا مدیران مجموعه، کارخانه‌ای را به وسعت 11000  مترمربع در شهرک صنعتی پرند احداث و تولیدات خود را به این کارخانه منتقل نماید.

شاکری درباره فعالیت‌های شرکت بهران گفت: به عنوان اولین تولید کننده موتور گیربکس آسانسور در کشور و اولین تولید کننده پله برقی به معنای واقعی در کشور ایران  در مجموعه‌ای 180000 متری از کارخانجات در شهرک صنعتی پرند فعالیت می‌کنیم. در این حوزه نزدیک به سه دهه فعالیت داریم، که در یک دهه اخیر نیز موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌ایم.
وی دادمه داد: ساخت پله برقی با تولید اقلام و تجهیزات آسانسور به ویژه موتور گیربکس بسیار متفاوت است. خداروشکر ما در چند سال اخیر توانسته‌ایم بزرگ‌ترین سایت تولید پله برقی را در خاورمیانه داشته باشیم، حتی از کشور ترکیه که از 60 سال گذشته، پله برقی تولید می‌کرده است  در حال حاضر صادرات پله برقی به کشور ترکیه داریم. بهران به سایر کشورهای همسایه از جمله عراق و ارمنستان نیز هم آسانسور و هم پله برقی صادر می‌کند. در کشور نیز با تکیه بر تولیدات باکیفیت شرکت بهران، توانسته‌ایم حرفی برای گفتن داشته باشیم و با برندهای اروپایی رقابت داشته باشیم.
عضو هیات مدیره گروه صنعتی بهران آسانبر افزود: خوشبختانه کشور ما در صنعت آسانسور و پله برقی، در یکی دو دهه گذشته پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است. ما در دهه‌های گذشته شاهد این بودیم که پیچ و مهره، درب آسانسور و حتی کوچکترین قطعات آسانسور را نیز از کشورهای همسایه از جمله کشور ترکیه وارد می‌کردیم. در حال حاضر ما توانسته‌ایم نه تنها قطعات ریز، بلکه پکیج آسانسور و پله برقی را نیز به کشورهای دیگر مانند ترکیه صادر کنیم. با توجه به بررسی‌های انجام شده، زیر ساخت درست و تدابیر شرکت بهران در خصوص آسانسور و پله برقی و سیستم R&D خوب شرکت، افق و نگاه و دید من خیلی مثبت و عالی است. به نظر من، ما می‌توانیم یکی از صادر کنندگان اصلی آسانسور و پله برقی در دنیا باشیم، بخاطر بررسی‌های انجام شده و پله برقی‌هایی که ما به ویژه در مترو و طی 6 سال گذشته راه اندازی کرده‌ایم و توانسته‌ایم حتی از برندهای معتبر اروپایی نیز پیشی بگیریم. من خیلی خوشحالم از اینکه در برخی تجهیزات آسانسور نه تنها نسبت به کشورهای اروپایی کمبود نداریم، بلکه خیلی بهتر از آن‌ها نیز هستیم.
در ادامه گفتگوی کابین نیوز با مهندس عباس شاکری عضو هیات مدیره گروه صنعتی بهران آسانبر را در ادامه ملاحظه فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر