بلندترین آسانسور فضای باز در اروپا+تصاویر

در این مقاله با آسانسور Hammetschwand به عنوان بلندترین آسانسور اروپا و یکی از مناطق گردشگری و دیدنی در این منطقه آشنا می‌شوید.

آسانسور Hammetschwand

یلدا نجف نیا، کابین نیوز سوئیس، کشوری است با مناظر طبیعی بسیار زیبا که فرصت مشاهده و استفاده از این مناظر خاص و دلپذیر در آن فراهم است. در همین رابطه نیز رکورد مرتفع‌‌ترین آسانسور رو باز اروپا در اختیار این کشور است. وقتی به دریاچه لوسرن در سوئیس نزدیک می‌شوید، چنین به نظر می‌‌رسد که در کنار آن موشکی در سکوی پرتاب آماده استارت است. در واقع این سازه مرتفع، آسانسور Hammetschwand در سوئیس است که به عنوان بلندترین آسانسور فضای باز در اروپا شناخته می‌‌شود. این آسانسور در بالای دیواره‌های کوه سنگی Burgenstock مشرف به دریاچه لوسرن واقع شده است و مردم می‌توانند مناظر پانوراما را از بالاترین نقطه دید لوسرن تماشا کنند. در این مقاله کابین نیوز به بررسی تاریخچه و مشخصات این آسانسور دیدنی می‌پردازیم.

تاریخچه آسانسور Hammetschwand

این آسانسور از آغاز قرن گذشته سریع‌ترین راه برای رسیدن به ارتفاعات اطراف شهر لوسرن سوئیس بوده است. آسانسور Hammetschwand توسط تاجر و هتلدار سوئیسی، فرانتس جوزف بوچر، در سال 1905 میلادی ساخته شد که اولین نمونه در نوع خود در سوئیس بود. وی برای اینکه میهمانان را با سهولت و راحتی به هتل خود در بالای کوه برساند، از تکنولوژی بالابر استفاده کرد که در آن روزها یک اختراع بسیار مدرن بود. برای او مهم بود که خدماتی متمایز به میهمانانش ارائه دهد و چیزی را به مشتریانش ارائه نماید که فقط در دریاچه لوسرن و کوه Burgenstock می‌توانستند پیدا کنند. در آن زمان که این آسانسور افتتاح شد، تنها می‌توانست 8 مسافر را در خود جای دهد و توسط یک موتور بخار به حرکت در می‌آمد و زمان سفر از مبدا تا رسیدن به مقصد حدود ۳ دقیقه طول می‌کشید. در سال 1935، سرعت آسانسور به 7/2 متر بر ثانیه افزایش یافت و کابین چوبی اولیه آن، با ساختار فلزی سبک‌تری جایگزین شد. در آن زمان این آسانسور نه تنها مرتفع‌ترین آسانسور عمومی فضای باز در اروپا بود، بلکه سریع‌ترین آسانسور در جهان نیز شناخته می‌شد.

مطالب مرتبط:

با آسانسور موزه مرسدس بنز آلمان در زمان سفر کنید!

خلق خاطره ای بیاد ماندنی در آسانسور برج ایفل فرانسه!

 

وقتی آسانسور از ایستگاه اولیه در دل کوه و دره Felsenweg  به سمت مقصد نهایی، یعنی ایستگاه هتل Burgenstock حرکت می‌کند، پس از چند ثانیه آسانسور از دل صخره‌ها خارج شده و در فضای باز به مسیر خود تا مقصد ادامه می‌دهد. در شب‌های تابستانی که هتل و آسانسور دائماً فعال هستند، به وضوح کابین روشن این آسانسور از شهر لوسرن قابل رؤیت است.

آسانسور Hammetschwand

مشخصات آسانسور همتچواند

این آسانسور که توسط گروه شیندلر طراحی شده است، روی برج مشبک فلزی به مساحت 22 متر مربع، ارتفاع 118 متر و بر روی یک گودال سنگی به ارتفاع 44 متر قرار دارد. دالان ورودی آسانسور، موتورخانه و 14 متر اول چاه آسانسور در داخل کوه پنهان شده است، در حالی که 30 متر بعدی چاه به هوای آزاد امتداد می‌یابد و منظرهای چشمگیر از دریاچه لوسرن را ارائه می‌دهد. ایستگاه آخر(بالای قله) در ارتفاع 1132 متری از سطح دریا قرار دارد و منظرهای پانوراما از دریاچه و کوههای آلپ را ارائه می‌دهد.

امروزه این آسانسور مسافران را تا ارتفاع 153 متری در کمتر از یک دقیقه به قله Hammetschwand می‌رساند. هنوز هم رکورد بلندترین آسانسور فضای باز اروپا را در اختیار دارد و بدون شک این آسانسور نیز مانند سایر چشم اندازهای بی نظیر این منطقه، مثال زدنی و دیدنی است.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به تاریخچه آسانسور ازمیر ترکیه 

آسانسور آکواریوم برلین با نمایی بی نظیر!

 

آسانسور Hammetschwand

نتیجه گیری 

عموماً آسانسورها یک کارکرد ساده دارند، این که مسافران را به سهولت و در کمال امنیت از یک طبقه به طبقه دیگر ببرند؛ اما این لزوماً بدان معنا نیست که آنها کسل‌کننده و تکراری باشند. آسانسورهای عجیب و خارق‌العاده با نماهای ظاهری شگفت‌انگیز می‌توانند از لحاظ زیبایی شناسی توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کنند و خود تبدیل به یک جاذبه گردشگری شوند و سبب خاص و بی نظیر شدن مکانی شوند که در آن ساخته شده‌اند. همچنین برخی کشورهای پیشرفته و صنعتی برای به رخ کشیدن توان صنعتی و معماری خود و نشان دادن این که چقدر زمان برای آن‌ها مهم است، اقدام به طراحی و ساخت آسانسورهایی با سرعت‌های فوق‌العاده بالا کرده‌اند. آسانسور Hammetschwand در سوئیس علاوه بر سرعت بالایی که دارد، بلندترین آسانسور فضای باز در اروپا به شمار می‌رود که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب میکند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در صورت امکان حتماً از این مکان زیبا دیدن بفرمایید. البته قبل از سفر، به دلیل موقعیت مکانی و شرایط آب و هوایی منطقه، از فعال بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر