بررسی مشخصات درب سانترال آسانسور+مزایا ،قطعات تشکیل دهنده وعوامل تاثیر گذار در قیمت

در این مقاله با درب سانترال آسانسور که یکی از انواع درب‌های اتوماتیک با ظاهری زیبا، امنیت بالا و سر و صدای کم آشنا می‌شوید.

درب سانترال آسانسور

بهار آزادی، کابین نیوز – اگر شما یک فرد عادی هستید و تخصصی در زمینه آسانسور ندارید احتمالا تصور می‌کنید که همه درب‌های آسانسور ساختار و عملکرد یکسانی دارند. با وجود برخی شبا‌هت‌های انواع در آسانسور، هر درب آسانسور دارای ویژگی‌های منحصربفردی است که باعث تفاوت آن‌ها می‌شود. با این حال شما باید معیارهای زیادی را برای انتخاب درب آسانسور ساختمان خود در نظر بگیرید. در ادامه این مقاله کابین نیوز، درب سانترال آسانسور را به صورت مفصل بررسی می‌کنیم.

درب آسانسور چیست؟

درب آسانسور علاوه بر حفظ زیبایی آسانسور، باعث افزایش ایمنی و کیفیت آن نیز می‌شود. به همین علت نصب درست این قطعه اهمیت زیادی دارد. مسافران با مشاهده درب آسانسور تصوری کلی از کیفیت آسانسور پیدا می‌کنند. در تقسیم بندی کلی، درب آسانسور شامل درب کابین و درب‌های طبقات است. عملکرد درب کابین و درب طبقه از نظر نیروی لازم جهت باز شدن در شامل دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هستند. عواملی مانند نوع کاربری ساختمان و عرض درب در انتخاب نوع درب طبقات و نوع بازشوی آن موثر هستند. البته در این زمینه باید به استاندارد آساسنور نیز توجه کنید. درب آسانسور نقش بسیار مهمی در تامین ایمنی آن نیز دارد. زیرا این قطعه باعث محدودیت دسترسی افراد به چاه آسانسور و جلوگیری از سقوط افراد به درون چاه می‌شود.

درب سانترال آسانسور

درب سانترال آسانسور چیست؟

درب سانترال یا درب وسط بازشو، یکی از انواع درب طبقات اتوماتیک است، که به صورت خودکار باز و بسته می‌شود. درب سانترال از دو قطعه جدا از هم تشکیل شده است که با نام لته شناخته می‌شوند. البته در صورتی که عرض ورودی در زیاد باشد، باید از لته‌های بیشتری برای در استفاده کرد. زیرا وجود دو لته در عرض‌های بالا موجب اعمال فشار بر لته‌ها و خرابی آن‌ها می‌شود. طراحی و مکانیزم این در کمی پیچیده است؛ اما به علت سرعت بالای آن در بسیاری از ساختمان‌های مهم مانند بیمارستان‌ها کاربرد دارد. نامگذاری درب سانترال بر اساس تعداد لته‌های آن است. هنگام باز شدن درب لته‌ها به صورت کشویی از هم باز شده و به سمت کناره‌های درب حرکت می‌کنند. هنگام بسته شدن در نیز، دو قطعه مجزای آن در کنار هم قرار می‌گیرند. سرعت باز و بسته شدن این در از سایر دربهای اتوماتیک بالاتر است.

درب سانترال آسانسور

قطعات درب سانترال آسانسور

درب سانترال آسانسور نیز مانند سایر قطعات آسانسور از تجهیزات مختلفی تشکیل شده است. برخی از این تجهیزات با سایر درب‌ها مشترک است و برخی از قطعات مختص درب سانترال آسانسور است. برخی از تجهیزات درب سانترال شامل موارد زیر است.

  • چارچوب
  • لته
  • کنتاکت
  • ریل درب
  • سیل درب
  • کفشک درب
  • قرقره
  • طناب فولادی مخصوص یا تسمه

درب سانترال آسانسور

بررسی مزایای درب سانترال

این نوع در مزایای زیر را به همراه دارد.

  • کاهش زمان انتظار: زمان لازم برای باز و بسته شدن این در نسبت به سایر درب‌های آسانسور بسیار کوتاه‌تر است. به همین علت زمان انتظار مسافران و در نتیجه ترافیک آسانسور کاهش می‌یابد
  • زیبایی ظاهری درب: درب سانترال به علت متقارن بودن و امکان تطبیق با فضای ساختمان دارای ظاهری بسیار زیبا است
  • ایمنی بالا: این نوع درب علاوه بر زیبایی ایمنی بالایی دارد که یکی از مزایای آن به شمار می‌آید
  • جلوگیری از سقوط افراد به چاه آسانسور: با توجه به دقت بالای ساخت این در و همچنین ایمنی بالای آن از سقوط افراد به درون چاه آسانسور جلوگیری می‌شود
  • صدای کم

چه عواملی بر قیمت در سانترال موثر هستند؟

این نوع در به علت طراحی و عملکرد متفاوت خود دارای قیمتی متفاوت با سایر درب‌ها است. توصیه می‌شود برای خرید این در به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت و ایمنی آن مطمئن باشید. موارد زیر از جمله عواملی است که بر قیمت این قطعه موثر هستند.

  • مواد اولیه
  • اندازه و ابعاد
  • مدل و طرح در

درب سانترال آسانسور

نکات خرید درب سانترال آسانسور

شما باید هنگام خرید، به نکات زیادی توجه کنید. این در باید علاوه بر زیبایی و ظرافت از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد. بنابراین با خرید از فروشگاهی معتبر می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در سانترال با مواد اولیه مرغوب ساخته شده است. خدمات پس از فروش، گارانتی و همچنین ارائه پشتیبانی 24 ساعته نیز الزامی است.

بیشتر بخوانید:

حفاظت از فضای خالی واقع در زیر کابین و وزنه تعادل(الزامات چاهک معلق) مطابق با استاندارد

سخن پایانی

درب آسانسور یکی از بخش‌های اصلی آن است که کاربران با آن ارتباط دارند، بنابراین ظاهر و ایمنی در اهمیت ویژه‌ای دارد. هنگام خرید این در باید علاوه بر کیفیت، عملکرد آن را نیز در نظر بگیرید. عملکرد درب آسانسور و سرعت آن تاثیر مستقیمی بر میزان ترافیک آسانسور دارد. هماهنگی ظاهر در با فضای ساختمان نیز مورد دیگری است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. درب سانترال یکی از انواع در آسانسور است که موارد مذکور در آن به خوبی رعایت شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر