نگاهی به ساختار و عملکرد آسانسور کششی +انواع سیستم‌های تعلیق و قطعات اصلی آن

آسانسور کششی رایج‌ترین نوع آسانسور است که تقریبا در همه ساختمان‌ها نصب می‌شود.

آسانسور کششی

نعیمه گلی، بهار آزادی، کابین نیوز – آسانسورها از نظر سیستم محرکه در سه نوع کششی، هیدرولیکی و پنوماتیکی هستند و کاربردهای متفاوتی دارند. آسانسور کششی قدیمی‌ترین و پر کاربردترین نوع آسانسور است که تقریبا در همه ساختمان‌های چند طبقه نصب می‌شود. این آسانسور از طریق اصطکاک بین سیم بکسل و شیار فلکه کشش، هنگام چرخش فلکه توسط سیستم محرکه(موتور آسانسور) حرکت می‌کند. این آسانسور دارای مزایای بسیار زیادی شامل قیمت مناسب است، به همین علت کاربرد زیادی در ساختمان‌ها دارد.

آسانسورها از زمان پیدایش خود تغییرات زیادی را به چشم دیده‌اند؛ اما هیچ نوعی از آسانسورها مانند آسانسورهای کششی دارای محبوبیت در میان تمام مصرف کنندگان نیستند. این مقاله شما را با تمام جزئیات آسانسورهای کششی آشنا می‌کند تا بتوانید به راحتی و با دقت آسانسور مورد نیاز ساختمان خود را تهیه کنید.

آسانسور کششی

امروزه رایج‌ترین نوع آسانسور، آسانسور کششی است. اولین آسانسورهای کششی کاملا ابتدایی بودند، با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی آلیشا اوتیس اولین آسانسور کششی مجهز به ترمز ایمنی را اختراع کرد، عملکرد این آسانسور شباهت زیادی به آسانسورهای امروزی دارد.

آسانسور کششی

آسانسور کششی، یک وسیله‌ی بسیار مهم در حوزه حمل و نقل عمودی است. اما دقیقاً چه چیزی یک آسانسور کششی را از انواع دیگر آسانسور متمایز می‌کند؟

نحوه کار آسانسور کششی

آسانسور کششی بر اساس یک اصل ساده کار می‌کند. با کشش بین کابل‌های بالابر و نوار محرک، کابین آسانسور بالا و پایین می‌رود. وقتی آسانسور کششی را انتخاب می‌کنید، روی دوام و کارایی عملیاتی، سرمایه گذاری می‌کنید. این نوع در مقایسه با سایر انواع آسانسور نیاز به تعمیر و نگهداری نسبتاً کمتری دارد. به این دلیل که عدم وجود سیستم‌های هیدرولیک حجیم منجر به سایش و پارگی کمتر قطعات می‌شود. همچنین بیایید سرعت فوق‌العاده‌ای را که سیستم‌های کششی ارائه می‌دهند را فراموش نکنیم، که برای حمل و نقل در سازه‌های بلند بسیار مفید است. طراحی این سیستم بر ارائه سواری‌های سریع و روان تمرکز دارد که به راحتی می‌تواند با تفاوت‌های ظریف معماری ساختمان‌های مدرن سازگار شود. در اصل، این یک گزینه ویژه و قابل اعتماد برای کسانی است که به دنبال ارتقاء عملکرد ساختمان خود هستند.

انواع آسانسور کششی

این آسانسور بر اساس معیارهای مختلف در دسته بندی‌های متفاوتی قرار می‌گیرد. یک نوع دسته بندی  براساس نوع سیستم محرکه این آسانسور، شامل آسانسور موتور گیربکسی و آسانسور گیرلس است. همچنین این آسانسور دارای دسته بندی‌های زیر است.

نوع دسته بندی

ویژگی

تیپ و روش نصب سیم بکسل و سیستم تعلیق آسانسور

یک به یک، دو به یک، سه به یک و چهار به یک

تیپ اجرا و جایگذاری ریل‌ها

وزنه بغل و وزنه پشت

نحوه جایگذاری و تعداد درب‌ها

تک درب، دو درب تونلی، دو درب مجاور

نوع تابلو فرمان و سیستم محرکه

دو سرعته(AC2) و تک سرعته(VVVF)

آسانسور تعلیق یک به یک

تقریبا بخش زیادی از آسانسورهای کششی بر اساس سیستم تعلیق یک به یک نصب می‌شوند. این آسانسور دارای دو فلکه موتور و فلکه هرزگرد است و عملکرد بسیار ساده‌ای دارد. جهت بکسل بندی در این سیستم، باید یک سر سیم بکسل به کابین آسانسور متصل شود و با عبور از فلکه موتور و فلکه هرزگرد به قاب وزنه می‌رسد. در سیستم تعلیق یک یه یک، فلکه هرزگرد باعث کاهش سطح تماس سیم بکسل و فلکه موتور می‌شود که به زاویه ای که از تماس یسم بکسل روی فلکه موتور ایجاد می شود، زاویه پیچش یا آلفا می‌گویند.

آسانسور تعلیق دو به یک

این سیستم تعلیق به سادگی سیستم تعلیق یک به یک نیست، در این سیستم زاویه آلفا نیز معمولا بیشتر از سیستم یک به یک است که باعث کاهش سرخوردگی می‌شود. در این سیستم 4 روش نصب زیر وجود دارد.

  • یک فلکه روی کابین و یک فلکه روی قاب وزنه
  • دو فلکه روی کابین و یک فلکه روی قاب وزنه
  • دو فلکه روی کابین دو فلکه روی قاب وزنه
  • دو فلکه زیر کابین یک فلکه روی قاب وزنه

در این سیستم سر سیم بکسل‌ها توسط فیکسینگ از بالای اورهد و زیر دال به سمت پایین حرکت می‌کند. سپس بر روی فلکه کابین می‌چرخد و با عبور از موتور به سمت پایین باز می‌گردد. در مرحله بعدی سیم بکسل از روی فلکه قاب وزنه می‌چرخد و به سمت بالا حرکت می‌کند. در مرحله آخر نیز در بخش زیرین دال و توسط فیکسینگ مهار می‌شود.

سیستم تعلیق سه به یک و چهار به یک

روش نصب این سیستم‌ها مشابه سیستم تعلیق دو به یک است، البته از نظر تعداد فلکه‌های هرزگرد و روش‌های جایگذاری با دو سیستم دیگر تفاوت دارند.

آسانسور کششی گیربکس دار

آسانسور کششی گیربکسی از دو قطعه موتور و گیربکس حلزونی تشکیل شده است. گیربکس حلزونی وظیفه کاهش سزعت موتور آسانسور را به عهده دارد. حداکثر سرعت آسانسور کششی گیربکس دار، ۲ متر بر ثانیه است. این آسانسور دارای محدودیت ارتفاع است و حداکثر ارتفاعی که می‌تواند طی کند 76 متر است.

آسانسور کششی گیرلس

آسانسور کششی گیرلس، فاقد گیربکس است و به همین علت موتور ابعاد کوچکتری نسبت به موتور گیربکس دار دارد. این نوع آسانسور ارتفاع بیشتری را پوشش می دهد.

آسانسور کششی

بیشتر بخوانید:

قطعات آسانسور کششی

برای آشنایی کامل با آسانسورهای کششی، درک اجزای سازنده آن‌ها ضروری است. آن را مانند یک ارکستر خوب در نظر بگیرید – هر بخش نقش مهمی در سمفونی حمل و نقل عمودی دارد پس بیایید اجزای آن را تجزیه کنیم. در بخش بعدی برخی از اجزای آسانسور کششی را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

  • موتور آسانسور(گیربکسی یا بدون گیربکس)
  • شاسی موتور آسانسور
  • تابلو فرمان آسانسور
  • تابلو برق سه فاز
  • فلکه هرزگرد
  • گاورنر
  • تراول کابل
  • کابین آسانسور
  • یوک کابین آسانسور
  • جعبه رویزیون آسانسور
  • زنجیر جبران آسانسور
  • ریل راهنمای آسانسور
  • سیم بکسل آسانسور
  • شالتر
  • براکت
  • لقمه
  • روغندان
  • وزنه تعادل آسانسور

کابین آسانسور

کابین آسانسور در اصل وسیله نقلیه‌ای است که مسافر یا کالا را حمل می‌کند. کابین که با تعادل بهینه بین زیبایی شناسی و عملکرد خوب ساخته شده است، جایی است که تجربه‌ای از یک سفر عالی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. کابین آسانسور باید راحت، ایمن و در عین حال زیبا باشد.

چاه آسانسور

چاه آسانسور، گذرگاه عمودی است که کابین آسانسور متحرک را در خود جای داده است. این ستون فقرات کل سیستم است و یکپارچگی ساختاری مورد نیاز برای حمل ایمن کابین بین طبقات را فراهم می‌کند. طراحی بالابر اغلب شامل مهندسی پیچیده برای مقاومت در برابر تنش‌ها و نیروهای مختلف است.

موتورخانه

موتورخانه آسانسور محل قرارگیری یک موتور الکتریکی و برخی اجزای دیگر است. در آسانسورهای کششی، بسته به طراحی خاص، موتور معمولاً یا در بالای بالابر یا در پایین قرار دارد.

سیستم کنترل(تابلو فرمان)

سیستم کنترل همه چیز را از سرعت تا عملیات درب مدیریت می‌کند. آسانسورهای کششی مدرن اغلب دارای سیستم‌های کنترلی پیچیده‌ای هستند که امکان سفرهای روان و کارآمد را در دوره‌های پرترافیک فراهم می‌کند. این چیزی است که امنیت و راحتی سفر شما را تضمین می‌کند.

وزنه تعادل

وزنه تعادل یک جزء حیاتی است که بار را متعادل می‌کند و به طور مؤثر مقدار انرژی مورد نیاز برای حرکت کابین آسانسور را کاهش می‌دهد. در آسانسورهای کششی، وزنه تعادل با کاهش میزان ساییدگی و پارگی قطعات مکانیکی به بهبود بهره‌وری انرژی و افزایش طول عمر سیستم کمک می‌کند.

قاعده‌ی کلی آسانسور کششی

درک اصل یا قاعده‌ی کلی آسانسورهای کششی مانند کاوش در هسته اصلی چیزی است که آن‌ها را بسیار کارآمد، ایمن و همه کاره می‌کند. چه یک مدیر ساختمان، یک معمار یا صرفاً یک علاقه‌مند به آسانسور باشید، بدون شک درک عمیق‌تر این موضوع دیدگاه شما را غنی‌تر خواهد کرد. پس با ما همراه باشید.

سیستم‌های بدون دنده و چرخ دنده

آسانسورهای کششی عمدتاً به دو دسته سیستم‌های گیربکس و گیرلس طبقه بندی می‌شوند. سیستم‌های گیربکس از جعبه دنده‌ای بین موتور و نوار محرک استفاده می‌کنند که برای ارائه گشتاور بالا در سرعت‌های پایین مفید است. آن‌ها معمولاً مقرون به صرفه‌تر هستند اما از نظر سرعت و ارتفاع تا حدودی محدود هستند. از طرف دیگر در سیستم‌های گیرلس، گیربکس را برای عملکرد مستقیم بین موتور و چرخ دنده جدا می‌کنند. این امر باعث می‌شود در سیستم‌های گیرلس سرعت‌های بالاتری را تجربه کنید.

وزنه‌های تعادل چگونه کار می‌کنند؟

تصور کنید در یک زمین بازی روی یک الاکلنگ هستید. اگر هر دو طرف به طور مساوی وزن داشته باشند، برای بالا و پایین رفتن حداقل تلاش لازم است، درست است؟ این مفهوم به طرز وحشتناکی شبیه نحوه عملکرد وزنه‌های تعادل در آسانسورهای کششی است. وزنه تعادل کابین آسانسور را متعادل می‌کند و مقدار انرژی مورد نیاز برای حرکت را کاهش می‌دهد. این سیستم تضمین می‌کند که موتور مجبور نیست به سختی کار کند و باعث افزایش بهره‌وری انرژی و افزایش طول عمر آسانسور می‌شود.

نقش اصطکاک

اصطکاک قهرمان گمنام در مکانیک آسانسورهای کششی است. کشش بین طناب‌های فولادی و شیار، چسبندگی لازم برای بالا و پایین رفتن آسانسور را فراهم می‌کند. بدون اصطکاک کافی، طناب‌ها می‌لغزند و آسانسور به جایی نمی‌رسد. با این حال، اصطکاک بیش از حد می‌تواند منجر به ساییدگی و پارگی شود، به همین دلیل است که آسانسورهای کششی مدرن از مواد تخصصی برای برخورد با آن نقطه‌ی اصطکاک استفاده می‌کنند.

مزایای آسانسورهای کششی

در ساختمان‌های تجاری شلوغ، زمان یک عامل بسیار مهم است. آسانسورهای کششی سفری با سرعت بالا را فراهم می‌کنند که زمان انتظار و سفر را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. این ویژگی در سازه‌های مرتفع بسیار مفید و مهم است. از دیگر مزایای آسانسورهای کششی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بهره‌وری انرژی

این آسانسورها فراتر از سریع هستند و در همین حال در زمینه‌ی بهره‌وری انرژی حرف اول را می‌زنند. سیستم وزنه تعادل با متعادل کردن کابین به بهره‌وری انرژی کمک می‌کند و در نتیجه به نیروی کمتری برای حرکت نیاز دارد. در دنیایی که همه‌ی افراد نسبت به صرفه جویی در مصرف انرژی حساس هستند، این ویژگی یک امتیاز مثبت قابل توجه است.

فضای مورد استفاده

وقتی صحبت از معماری مدرن می‌شود، هر اینچ اهمیت دارد. آسانسورهای کششی در به حداکثر رساندن استفاده از فضا قهرمان هستند. ماشین آلات جمع و جور آن‌ها نیازی به یک اتاق ماشین جداگانه ندارد و فضای ارزشمندی را برای سایر عناصر معماری یا مناطق کاربردی آزاد می‌کند.

کیفیت و عملکرد بالا

آسانسورهای کششی با استفاده از سیستم‌های کنترل پیشرفته سواری و حمل و نقل با کیفیتی را ارائه می‌دهند. تکان‌های کمتر و شروع و توقف نرم‌تر از مزایای این سیستم است.

ایمنی بالا

ایمنی در هر سیستم آسانسوری از اهمیت بالایی برخوردار است در سیستم آسانسورهای کششی با استفاده از سیستم‌های طناب اضافی و مکانیزم‌های ترمز پیشرفته، ایمنی آن‌ها را تضمین کرده‌اند. این آسانسورها با لایه‌های ایمنی متعدد طراحی شده‌اند تا از یک سواری مطمئن را به مسافرین ارائه دهند.

محدودیت‌ها و معایب

در حالی که آسانسورهای کششی بدون شک دارای ویژگی‌های غنی هستند؛ اما بدون عیب نیستند. معایب این سیستم را در ادامه بررسی می‌کنیم.

هزینه اولیه

این ضرب المثل “تو آنچه را که برایش پول می‌پردازی دریافت می‌کنی” اغلب درست به نظر می‌رسد و در مورد آسانسورهای کششی نیز، صدق می‌کند. با توجه به تکنولوژی پیشرفته و قطعات تخصصی موجود، سرمایه گذاری اولیه می‌تواند قابل توجه باشد. با این حال، این هزینه اغلب در دراز مدت به دلیل مصرف انرژی کمتر و نیازهای تعمیر و نگهداری متعادل می‌شود.

پیچیدگی تعمیر و نگهداری

سیستم‌های پیچیده‌ای که آسانسورهای کششی را کارآمد می‌سازند نیاز به توجه تخصصی دارند تا آن‌ها را کارآمد و ایمن نگه دارند. تعمیر و نگهداری ممکن است کمتر باشد، اما زمانی که اتفاق افتاد، انتظار داشته باشید که پیچیده و پرهزینه باشد.

ظرفیت بار

در حالی که این آسانسورها مطمئناً قدرتمند هستند، اما همیشه گزینه مناسبی برای حمل بارهای سنگین نیستند. سیستم وزنه تعادل محدودیت‌های خود را دارد و برای ساختمان‌هایی که به حمل و نقل کالاهای بسیار سنگین نیاز دارند، ممکن است گزینه‌ی مناسبی نباشند.

محدودیت در ارتفاع

در حالی که آسانسورهای کششی در ساختمان‌های بلند عملکرد تحسین برانگیزی دارند؛ اما کارایی آن‌ها در سازه‌های بسیار بلند کاهش می‌یابد و سیستم‌های آسانسور جایگزین ممکن است مناسب‌تر باشند.

انتخاب آسانسور کششی مناسب برای پروژه شما

برای انتخاب آسانسور کششی تنها آشنایی با اجزا و مزایا و معایب این نوع آسانسور کافی نیست و باید موارد دیگری را نیز در نظر بگیرید. در این بخش به توضیح مختصری از عوامل مؤثر در انتخاب آسانسور کششی می‌پردازیم.

هدف از انتخاب سیستم کششی

آیا ساختمان شما عمدتاً مسکونی، تجاری یا صنعتی است؟ کاربری ساختمان نه تنها بر نوع آسانسور بلکه بر ویژگی‌هایی که باید به دنبال آن باشید نیز تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، ساختمان‌های تجاری اغلب سرعت را در اولویت قرار می‌دهند، در حالی که در ساختمان‌های مسکونی ممکن است بر راحتی سواری تمرکز کنند.

در نظر گرفتن مقیاس ساختمان

اندازه و ارتفاع ساختمان شما به طور اجتناب ناپذیری بر انتخاب شما تأثیر می‌گذارد. به این صورت که برای سازه‌های مرتفع، احتمالاً آسانسوری با سرعت بالا را ترجیح می‌دهید، در حالی که در ساختمان‌های کوتاه‌تر و با ترافیک کمتر از دیگر گزینه‌های استاندارد می‌توانید استفاده کنید.

محدودیت‌های بودجه

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، آسانسورهای کششی می‌توانند یک سرمایه گذاری باشند. اما در هنگام انتخاب آسانسور کششی در کنار هزینه‌های نصب و راه اندازی باید به هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن نیز توجه کنید.

در نظر گرفتن الزامات و استاندارها

در مورد کدها، مقررات و استانداردهای محلی و ملی به روز باشید. این قوانین می‌توانند جنبه‌های مختلفی را تحت تأثیر قرار دهند، از نوع آسانسوری که می‌توانید نصب کنید تا ویژگی‌های ایمنی که باید در آن گنجانده شود.
با در نظر گرفتن این نکات کلیدی، اکنون اطلاعات لازم برای انتخاب آسانسور کششی مناسب برای پروژه خود را دارید و به دنبال کارایی، راحتی یا ترکیبی از هر دو باشید، اکنون می‌توانید به صورت آگاهانه تصمیم گیری کنید.

 

 

 

 

مقایسه آسانسور کششی تجاری و مسکونی

از آسمان‌خراش‌های تجاری شلوغ گرفته تا ساختمان‌های مسکونی آرام، نوع سازه‌ای که با آن سر و کار دارید می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر انتخاب آسانسور شما داشته باشد. بیایید نیازهای منحصر به فرد هر کدام را تشریح کنیم.

سرعت

در یک محیط تجاری، اغلب زمان عامل بسیار مهمی است و در این مکان‌ها معمولاً آسانسورهای کششی با سرعت بالا نصب می‌شوند تا حجم بالایی از مسافران را در خود جای دهند و زمان انتظار را کاهش دهند. از سوی دیگر، ساختمان‌های مسکونی معمولاً به سرعت زیادی نیاز ندارند و بیشتر بر یک سواری راحت و روان تمرکز می‌کنند.

محدودیت‌های بودجه

ساختمان‌های تجاری اغلب بودجه بیشتری دارند و نیاز بیشتری به ویژگی‌های پیشرفته دارند بنابراین هزینه اولیه بیشتری نیاز دارند. با این حال، ساختمان‌های مسکونی ممکن است به چنین درجه بالایی از پیچیدگی نیاز نداشته باشند و اغلب می‌توانند مدل‌های ارزان‌تر و در عین حال باکیفیتی را انتخاب کنند.

هزینه آسانسور کششی چقدر است؟

آسانسورهای کششی قیمت‌های متفاوتی دارند اما در بخش سعی داریم شما را با برخی از هزینه‌های موجود آشنا کنیم.

هزینه پایه

یک سیستم آسانسور کششی اولیه می‌تواند از حدود قیمت 20000 دلار تا 30000 دلار باشد، که شامل یک کابین استاندارد، کنترل‌های اولیه و نصب برای یک ساختمان کم ارتفاع است و با تغییر قطعات یا تعداد طبقات ساختمان، قیمت نیز تغییر خواهد کرد.

نوع سیستم کششی

همانطور که می‌دانید سیستم‌های کششی در دو نوع گیربکس و گیرلس در بازار موجود است. سیستم گیرلس به دلیل سرعت بالاتر و عملکرد روان‌تر، عموماً گران‌تر است.

تعداد طبقات

هر چه تعداد طبقات بیشتری برای سرویس‌دهی آسانسور داشته باشید، هزینه آن بیشتر می‌شود. به طور کلی، بسته به پیچیدگی سیستم، می‌توانید انتظار افزایش 1000 تا 5000 دلاری در هر طبقه اضافی را داشته باشید.

سفارشی سازی و ویژگی‌های اضافی

افزودنی‌های لوکس مانند تکمیل سفارشی کابین، سیستم‌های کنترل پیشرفته یا عملکردهای پرسرعت می‌توانند هزینه را به شدت افزایش دهند.

هزینه‌های تعمیر و نگهداری

فراموش نکنید که هزینه‌های عملیاتی جاری، از جمله نگهداری و مصرف انرژی را در نظر بگیرید. هزینه تعمیر و نگهداری سالانه بین 1000 تا 3000 دلار است و هزینه‌های مصرف انرژی بر اساس میزان استفاده متفاوت است.

 

مزایای آسانسور کششی

برخی از مزایای این نوع آسانسور شامل موارد زیر است.

  • دارای سرعت بیشتر از آسانسور هیدرولیکی
  • دسترسی راحت به قطعات یدکی و سیستم فرمان
  • قابلیت نصب در ساختمان‌های با ارتفاع زیاد
  • کاهش مصرف انرژی
  • حرکت نرم و آرام

اهمیت آسانسورهای کششی در معماری مدرن

دنیای معماری مدرن دائماً در حال نوسان، تغییر، تطبیق و تکامل برای پاسخگویی به نیازهای شهرنشینی مدرن است. در میان این سفر متحول کننده، یک عنصر به طور ثابت نقش اساسی خود را حفظ کرده است و آن هم استفاده از آسانسورهای کششی است.

در مرحله اول، انعطاف‌پذیری طراحی از عناصر مهم استفاده از این نوع آسانسور است. بر خلاف مابقی انواع آسانسور، آسانسورهای کششی نیازی به موتورخانه جداگانه ندارند. این به معماران آزادی بیشتری در طراحی چیدمان ساختمان می‌دهد.

مرحله بعدی سرعت است. در دنیای پر شتاب ما، زمان فقط پول نیست، بلکه همه چیز است. آسانسورهای کششی این قابلیت را دارند که با سرعت بالاتری نسبت به انواع دیگر حرکت کنند، که این مورد یک ویژگی ضروری در ساختمان‌های مرتفع به شمار می‌رود زیرا جابجایی سریع و کارآمد یک ضرورت است. چند نفر از ما به دلیل کندی آسانسور به یک جلسه دیر رسیده‌ایم؟ در مورد آسانسورهای کششی، این نگرانی عملاً وجود ندارد.

اما در مورد مصرف انرژی چطور؟ در این مورد هم آسانسورهای کششی می‌درخشند. آن‌ها معمولاً در هنگام فرود انرژی کمتری مصرف می‌کنند، زیرا وزن اتومبیل در حال نزول به طور مؤثر بخشی از انرژی مورد نیاز را تولید می‌کند. این امر سبب سازگاری هر چه بیشتر آسانسورهای کششی با محیط زیست شده است.

همچنین تأثیر آن بر ارتفاع ساختمان قابل توجه است. طراحی آسانسورهای کششی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به ساختمان‌های بلندتر به طور موثرتری نسبت به انواع دیگر آسانسورها خدمت کنند و اساساً ساخت آسمان خراش‌ها و سازه‌های فوق‌العاده بلند را امکان‌پذیر می‌کند.

کلام پایانی

معمولا در ساختمان‌های بسیار مرتفع آسانسور کششی نصب می‌شود. این آسانسور دارای سرعتی مناسب و حرکتی نرم و آرام برای جابجایی بین طبقات است. شما می‌توانید با خرید این آسانسور از فروشگاهی معتبر و رعایت اصول صحیح نگهداری آسانسوری باکیفیت داشته باشید.

منبع: Hosting Elevator

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر