استعلام پیامکی اصالت گواهی ایمنی آسانسور امکان‌پذیر شد

با استعلام پیامکی اصالت گواهی ایمنی آسانسور از ایمنی، سلامت و کیفیت آسانسور خود مطمئن شوید.

استعلام پیامکی اصالت گواهی ایمنی آسانسور

به گزارش “هاشم علایی” مدیر کل استاندارد استان اردبیل، اخذ گواهی بازرسی آسانسورهای برقی الزامی است و افراد می‌توانند از طریق سامانه پیامکی وضعیت ایمنی آسانسور را استعلام نمایند.

علایی در تاریخ 14 شهریور در جمع کمیته فنی اداره کل با تاکید بر اجباری بودن دریافت گواهی بازرسی آسانسورهای برقی گفت: سازمان ملی استاندارد امکان استعلام پیامکی اصالت گواهی ایمنی آسانسور ر فراهم نموده است. این اقدام به منظور تعیین و اطمینان از اصالت گواهینامه استاندارد آسانسور و سایر کالاهای دارای پروانه استاندارد انجام شده است.

بنا بر گفته‌های مسئول سازمان استاندارد، شهروندان می‌توانند با ارسال کد ملی 10 رقمی آسانسور به شماره 10001517 به صورت کاملا رایگان از مشخصات آسانسور شامل نام شرکت نصاب، نام شرکت بازرس، تاریخ آخرین تائیدیه بازرسی آسانسور و تاریخ انقضای آخرین گواهینامه مطلع شوند. وی در ادامه افزود: فقط ساختمان‌های دارای گواهی بازرسی آسانسور و نامه اداره کل استاندارد استان، مجاز به اخذ پایان کار ساختمان هستند.

این مقام مسئول با اشاره به تعداد زیاد آسانسورهای موجود در دستگاه‌های اجرایی گفت: با توجه به استفاده زیاد مردم از این آسانسورها، مسئولین باید نسبت به ایمنی و استاندارد سازی این آسانسورها اقدام کنند. در همین راستا، استفاده از آسانسورهای غیر مجاز نیز باید متوقف شود.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل افزود: مسئولیت هر حادثه‌ای که در نتیجه عدم سرویس و نگهداری به موقع آسانسور و بازرسی ادواری آن است به عهده مالک و مدیر ساختمان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر