4 ویژگی منحصر بفرد آسانسور هوشمند

آسانسور هوشمند نوعی آسانسور شگفت انگیز با کارایی فوق العاده است که باعث کاهش مصرف انرژی و هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان می‌شود.

آسانسور هوشمند

بهار آزادی، کابین نیوز – آسانسور هوشمند تحولی مهم در صنعت آسانسور ایجاد کرده است، عملکرد این آسانسور بر پایه اینترنت اشیا(IOT) است. نظارت بر عملکرد آسانسور، تشخیص زمان درست تعمیر و نگهداری آسانسور، به روز رسانی وضعیت آسانسور، امکان کنترل از راه دور و ارائه گزارش در بازه‌های زمانی مختلف از جمله وظایف این نوع آسانسور است. البته ایجاد محدودیت دسترسی افراد به آسانسور مهمترین وظیفه آن است. افراد برای استفاده از این آسانسور باید از فناوری کارت‌ها یا تگ‌های بدون تماس(RFID) استفاده کنند. محل نصب و قرارگیری دستگاه مختص این آسانسور در بخش پشتی پانل شستی آسانسور است. مسافران می‌توانند با نزدیک کردن این کارت به آسانسور، به طبقه مورد نظر خود بروند.

انواع آسانسور هوشمند

ساختار کلی این آسانسور مشابه آسانسورهای معمولی است و فقط یک دستگاه مختص هوشمند سازی آسانسور در آن وجود دارد. دستگاه مذکور به دو صورت زیر موجود است.

  • EAX-10: در این نوع آسانسور، برای هر طبقه یک کارت تعریف می‌شود و با نزدیک کردن کارت به دستگاه آسانسور مسافران می‌توانند به طبقه مورد نظر بروند.
  • EAX-108: در این نوع آسانسور، یک کارت برای چند طبقه تعریف می‌شود، افراد پس از اینکه این کارت را جلوی آسانسور می‌گیرند می‌توانند یکی از طبقات تعریف شده را انتخاب کنند.

4 ویژگی آسانسور هوشمند

یک آسانسور هوشمند دارای ویژگی‌های زیر است.

  • قابلیت تعریف بیش از 400 کارت مجاز
  • امکان تعریف و یا حذف کارت کلید آسانسور توسط یک کارت سرویس
  • نصب دستگاه در بخش  پشتی پانل شستی آسانسور
  • دارای ولتاژ تغذیه متغیر بین 18 الی 30 ولت DC

7 مزیت آسانسور هوشمند

استفاده از سیستم آسانسور هوشمند مزایای متعددی دارد.

  • جلوگیری از دسترسی غیرمجاز
  • پیش بینی مقصد
  • پیش بینی زمان دقیق تعمیر و نگهداری آسانسور
  • مانیتورینگ زنده آسانسور
  • کنترل از راه دور
  • تست از راه دور
  • مقرون به صرفه

بیشتر بخوانید:

جلوگیری از دسترسی غیر مجاز

آسانسور هوشمند تنها به افرادی اجازه ورود می دهد که دارای اثر انگشت یا کارت هوشمند هستند که می توانند از آن برای ورود به آسانسور استفاده کنند.

پیش بینی مقصد

این سیستم مقصد را با استفاده از هوش مصنوعی(AI) پیش بینی می‌کند. همچنین چهره را شناسایی کرده و اطلاعات کاربر را با استفاده از اینترنت اشیا به اشتراک می‌گذارد. سیستم مذکور، مجوز کاربر را بررسی می‌کند والگوریتم مدل یادگیری ماشینی(ML) را اجرا می‌کند و طبقه مقصد کاربر را تعریف می‌کند. اگر کاربر قبلاً به چندین طبقه رفته است، با استفاده از پروتکل VoIP، یک پیام صوتی از انتهای آسانسور ارسال می‌شود. در پاسخ به آسانسور، کاربر می‌تواند با استفاده از فرمان صوتی صحبت کند و طبقه ورود را اعلام نماید.

پیش بینی زمان دقیق تعمیر و نگهداری آسانسور

این سیستم کاملا هوشمند است و کلیه مشکلات و خطاهای درون آسانسور را تشخیص می‌دهد. از آنجایی که عدم تعمیر به موقع موجب خسارات زیادی می‌شود، این سیستم زمانی درست را برای تعمیر و نگهداری تشخیص می‌دهد.

آسانسور هوشمند

مانیتورینگ زنده آسانسور

برخی اطلاعات آسانسورها مانند جهت آسانسور، وضعیت آسانسور، موقعیت فعلی آسانسور، وضعیت فعلی درب آسانسور و… قابل تغییر هستند. این اطلاعات به‌ صورت زنده در رابط کاربری به‌روزرسانی می‌شوند تا کاربر بتواند آسانسور را از راه دور کنترل کندکاربر همچنین می‌تواند وضعیت آسانسور و نقص موجود در آن را ردیابی کند.

کنترل از راه دور

کاربر می‌تواند برخی از کارها اعم از راه اندازی و توقف آسانسور در زمانی مشخص را از راه دور انجام دهد و آسانسور را از راه دور کنترل کند. در این شرایط اینترنت اشیا کاربرد زیادی دارد که باعث صرفه جویی در زمان و نیاز کمتر به نیروی انسانی می‌شود.

تست از راه دور

قابلیت تست از راه دور، به تکنسین فنی آسانسور این امکان را می‌دهد که خطاها را از راه دور شناسایی و حتی رفع نماید. با این قابلیت نیز می‌توان در زمان و هزینه افراد صرفه جویی کرد.

صرفه جویی در مصرف انرژی

آسانسور هوشمند با استفاده از اینترنت اشیا، باعث کاهش مصرف برق و انرژی نیز شده است. افراد می‌توانند با استفاده از این تکنولوژی فقط از آسانسورهای اصلی استفاده کنند و یا زمان استفاده از آسانسور را محدود کنند. امکان کنترل خطاها از راه دور توسط تکنسین فنی آسانسور و رفع آن‌ها نیز روش بسیار خوبی برای کاهش مصرف انرژی است.

پنل شستی آسانسور هوشمند چگونه است؟

این پنل دارای 5 ویژگی زیر است.

لمسی بودن صفحه کلید و سایز کوچک آن

نصب سریع و راحت پنل و حذف سیم کشی‌ها

امکان رفتن به طبقه مقصد بدون فشردن کلید طبقه مورد نظر

نمایش ساعت و تاریخ شمسی

صفحه نمایش باکیفیت و با نور بسیار خوب

کلام آخر 

جهان به سرعت رو به پیشرفت است و این موضوع بر همه عوامل در زندگی افراد موثر است. آسانسور هوشمند باعث بهبود کیفیت زندگی افراد و هزینه‌ها می‌شود. شما همچنین با استفاده از این آسانسور نیازی به حضور تکنسین آسانسور در ساختمان خود ندارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر