وقتی درب آسانسور بسته نمی‌شود چه باید کرد؟

با شناخت دلیل بسته نشدن درب آسانسور به راحتی می‌توانید به حل این مشکل بپردازید.

دلیل بسته نشدن درب آسانسور

درب آسانسور طوری طراحی شده است که به صورت خودکار بسته شده و از سقوط افراد به درون چاه آسانسور جلوگیری نماید. با این حال دلیل بسته نشدن درب آسانسور عوامل مختلفی است. یکی از بدترین مواردی که باعث بروز حوادث بسیار جدی در آسانسور می‌شود همین بسته نشدن درب آسانسور است. قطعا شما دوست ندارید جان خود را با سقوط در یک چاه آسانسور و به دلیل سهل انگاری از دست دهید! بنابراین شما باید علاوه بر شناخت علل بسته نشدن درب آسانسور، راهکارهای رفع این مشکل را نیز آموزش ببینید. اگر با بسته نشدن درب آسانسور خود مشکل دارید، چند راهکار بسیار خوب برای رفع این مشکل وجود دارد. کابین نیوز در ایم مقاله همه این راه حل‌ها را به شما آموزش می‌دهد.

3 دلیل بسته نشدن درب آسانسور

ممکن است درب آسانسور شما به دلایل مختلفی بسته نشود، شناخت علت اصلی این مشکل تاثیر مهمی در پیدا کردن راه حل مناسب دارد. یکی از این دلایل خرابی سنسور درب آسانسور است. علت دیگر بسته نشدن درب آسانسور، هم تراز نبودن درب با کف است که باعث گیر کردن آن می‌شود. همچنین عدم تمیز کردن اصولی درب آسانسور نیز باعث گیر کردن درب و بسته نشدن آن می‌شود.

4 راه حل طلائی هنگام بسته نشدن درب آسانسور

وقتی صحبت از بسته نشدن درب آسانسور که از نظر بسته شدن مشکل دارد می‌شود، چند راه حل وجود دارد که می‌توانید پیش از تماس با تکنسین فنی آسانسور انجام دهید. در ادامه این راه‌ها را به صورت مرحله‌ای آموزش می‌دهیم. گفتیم که راه حل مناسب نسبت به دلیل بسته نشدن درب آسانسور متغیر است.

  1. وجود موانع را بررسی کنید: اگر درب آسانسور شما بسته نمی‌شود، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید بررسی موانع است. اگر چیزی مانع درب یا سنسور شود، از بسته شدن درب‌ها جلوگیری می‌کند. اگر مانعی وجود دارد آن را بردارید و دوباره سعی کنید درب را ببندید.
  2. دکمه بسته شدن درب آسانسور را فشار دهید: پس از اطمینان از عدم وجود مانع جلوی درب آسانسور، دکمه “بسته شدن درب” را فشار دهید.
  3. دکمه توقف اضطراری را فشار دهید: اگر درب آسانسور همچنان بسته نشد، دکمه “توقف اضطراری” را روی شستی آسانسور فشار دهید. این کار باعث توقف آسانسور می‌شود و درب آسانسور بسته می‌شود.
  4. با یک تکنسین حرفه‌ای آسانسور تماس بگیرید: در صورتی که همه مراحل قبلی را طی کردید و باز هم بسته نشد باید با تکنسین فنی آسانسور تماس بگیرید. معمولا در این شرایط علت اصلی خرابی قطعات آسانسور است.

دلیل بسته نشدن درب آسانسور

روش‌های جلوگیری از بسته نشدن درب آسانسور چیست؟

سیستم اپراتور درب بسته یک ویژگی ایمنی برای آسانسورها است که از بسته نشدن درب آسانسور جلوگیری می‌کند. اگر درب‌ها بسته نشوند ممکن است خطرات ایمنی جدی برای افرادی که از آسانسور استفاده می‌کنند ایجاد کند. سیستم اپراتور درب بسته با نظارت مداوم بر موقعیت درب‌ها و اطمینان از قرار گرفتن آن‌ها در موقعیت صحیح کار می‌کند. اگر موقعیت درب آسانسور مناسب نباشد، سیستم به صورت خودکار درب آسانسور را می‌بندد. این سیستم یک ویژگی ایمنی مهم برای آسانسور است و می‌تواند به جلوگیری از بروز حوادث کمک نماید. اگر آسانسور ساختمان شما قدیمی است، باید به نوسازی آسانسور خود بپردازید. در این صورت نه تنها ایمنی مسافران تضمین می‌شود، از بسته نشدن درب آسانسور نیز جلوگیری می‌شود.

بسته نشدن درب آسانسور یک تجربه ناخوشایند و البته ترسناک است. شما ممکن است. در این شرایط ممکن است دست شما لای درب آسانسور گیر کند و یا به درون چاه آسانسور سقوط کنید! در این مقاله ساده‌ترین راه‌های جلوگیری از بسته نشدن درب آسانسور را بیان کردیم. البته شما باید ابتدا به دلیل بسته نشدن درب آسانسور ببرید. برای این کار نیز پیشنهاد ما مراجعه به یک متخصص و تعمیرکار حرفه‌ای حوزه آسانسور است. شما می‌توانید با پیگیری روزانه کابین نیوز علاوه بر آموزش در حوزه آسانسور، با شرکت‌های فعال و حرفه‌ای صنعت آسانسور ایران آشنا شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر