مقایسه قیمت آسانسور کششی با هیدرولیک

با مقایسه قیمت آسانسور کششی با هیدرولیک می‌توانید انتخاب بسیار دقیقی داشته باشید.

مقایسه قیمت آسانسور کششی با هیدرولیک

قیمت آسانسور هیدرولیکی و کششی تفاوت‌ها و شباهت‌های بسیار زیادی دارد. به صورت کلی قیمت این دو آسانسور نسبت به نوع کشور سازنده و همچنین قطعات استفاده شده در آن متغیر است. مهم‌ترین معیار در مقایسه قیمت آسانسور کششی با هیدرولیک، بررسی قطعات این آسانسورها است. به صورت کلی آسانسورها از قطعات داخلی، وارداتی و یا ترکیب این دو ساخته می‌شوند. معمولا آسانسور کششی از ترکیب قطعات داخلی ساخته می‌شود، به همین علت این آسانسور قیمت بسیار کمتری نسبت به آسانسور هیدرولیکی دارد. زیرا آسانسور هیدرولیکی از قطعات وارداتی ساخته می‌شود.

4 علت تفاوت قیمت آسانسور کششی و هیدرولیکی

در مقایسه قیمت آسانسور کششی با هیدرولیک به تفاوت‌های زیر پی می‌بریم.

  • تفاوت در نحوه عملکرد آسانسور کششی و هیدرولیکی: آسانسور کششی از این نظر ساختار بسیار ساده‌تری دارد. این آسانسور با استفاده از وزنه تعادل و کمترین میزان نیرو به انتقال کابین آسانسور می‌پردازد. برعکس آسانسور هیدرولیکی برای بالا بردن هیدرولیک و در نتیجه کابین آسانسور در خلاف جهت نیروی جاذبه از یک پمپ هیدرولیک استفاده می‌کند. این پمپ وظیفه انتقال یک سیال هیدرولیکی به درون جک را به عهده دارد.
  • سرعت آسانسور: در مقایسه قیمت آسانسور کششی با هیدرولیک، سرعت نیز عامل بسیار مهمی است. همه افراد انتظار دارند که آسانسور سرعت نسبتا خوبی با رعایت کلیه نکات ایمنی داشته باشد. یکی از مزایای آسانسور کششی نسبت به آسانسور هیدرولیکی سرعت بسیار بالاتر آن است. به همین علت آسانسور کششی نسبت به آسانسور هیدرولیکی قیمت بالاتری دارد. حداکثر سرعت آسانسور هیدرولیک یک متر بر ثانیه است. در آسانسور کششی سرعت آسانسور نسبت به ارتفاع ساختمان متغیر است. به همین علت استفاده از آسانسور کششی بسیار بیشتر از آسانسور هیدرولیکی است.
  • در مقایسه قیمت آسانسور کششی و هیدرولیک، فضای لازم برای نصب قطعات آسانسور نیز موضوع بسیاری مهمی است.
  • دلیل دیگر تفاوت قیمت این دو آسانسور نیز نوع کاربری آن‌ها است. آسانسور هیدرولیکی فقط قابلیت نصب در ساختمان‌هایی با ارتفاع بسیار کم را دارد، ظرفیت این آسانسور نیز بسیار کم است. این در حالی است که آسانسور کششی دارای فضا و ظرفیت بیشتری است زیرا دارای وزنه تعادل و ریل‌های مربوطه است. البته نوع جدید آسانسور کششی، آسانسور بدون موتورخانه(MRL) است که برای نصب به فضای بسیار کمی نیاز دارد.

مقایسه قیمت آسانسور کششی با هیدرولیک

آسانسور 4 توقف و قیمت آن

حال که کمی به مقایسه قیمت آسانسور کششی و هیدرولیک پرداختیم، قصد داریم درباره آسانسور 4 توقف و قیمت و مشخصات آن صحبت کنیم. عوامل موثر در تعیین قیمت این نوع آسانسور شامل اندازه و ابعاد کابین و همچنین لوازم و قطعات مورد استفاده در آسانسور است. نمی‌توان برای قطعات آسانسور قیمتی واحد در نظر گرفت زیرا قیمت هر یک بر اساس عملکرد آن متفاوت است. رایج‌ترین نوع آسانسورها شامل آسانسورهای کششی، هیدرولیکی، پنوماتیک و… هستند.

انواع موتور آسانسور شامل دو نوع گیربکسی و گیرلسی هستند. با توجه به مزایای بسیار زیاد آسانسور هیدرولیک، در صورت نصب بهترین موتورها در آسانسور 4 توقف میتوان بهترین عملکرد را از آن انتظار داشت. مشخصات و ویژگی فنی یک آسانسور یک آسانسور، عوامل موثر بر قیمت آسانسور 4 توقف در ساختمان های مسکونی و اداری هستند.

در پایان 

قیمت انواع آسانسور و به ویژه مقایسه آسانسور کششی و هیدرولیک موضوعی بسیار مهم است. زیرا این دو آسانسور بسیار پر کاربرد هستند. امیدواریم در این مقاله به خوبی به علل تفاوت قیمت آسانسور کششی و هیدورلیکی پی برده باشید. البته شما باید علاوه بر قیمت، مشخصات ساختمان و بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. برای آشنایی کامل با انواع آسانسور می‌توانید مقالات کابین نیوز را به صورت مداوم بررسی کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر