کیفیت کابین آسانسور به چه عواملی بستگی دارد؟

کیفیت کابین آسانسور بسیار مهم است زیرا کابین آسانسور تنها بخشی است که مسافران با آن در تماس هستند.

کابین آسانسور طرح چوب

زمانی که شما دکمه‌های شاسی آسانسور را فشار می‌دهید، در عرض چند ثانیه درب کابین به روی شما باز می‌شود. کابین آسانسور یکی از اصلی‌ترین بخش‌های آسانسور است. این بخش آسانسور به صورت یک اتاقک مربعی با شستی آسانسور، آینه و سایر تجهیزات است. کیفیت کابین آسانسور بسیار مهم است زیرا کابین آسانسور تنها بخشی است که مسافران با آن در تماس هستند کیفیت این بخش بسیار مهم است. به همین علت در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر کیفیت کابین آسانسور می‌پردازیم.

معرفی ۴ بخش اصلی کابین آسانسور

اجازه دهید پیش از بررسی عوامل موثر بر کیفیت کابین آسانسور، اجزای اصلی کابین آسانسور را معرفی کنیم. به صورت کلی کابین آسانسور از قطعات زیر تشکیل شده است که شما باید در زمان خرید به آن‌ها توجه کنید. زیرا بخش زیادی از کیفیت کابین آسانسور نیز به این عوامل بستگی دارد.

  • یوک کابین یا چارچوب اصلی
  • سکو: برای قرارگیری مسافران و بار بر روی آن
  • درب کابین آسانسور
  • دیواره‌های کابین آسانسور: وظیفه اصلی دیواره‌های کابین آسانسور محافظت از کابین است. این دیواره‌ها از دیواره‌های جانبی، کف، سقف، پوشش‌های داخلی و تزئینات تشکیل شده است

نقش جنس و ابعاد قطعات کابین در کیفیت آن

کیفیت کابین آسانسور تا حد زیادی به جنس و ابعاد قطعات کابین آسانسور بستگی دارد. برای اینکه اجزای کابین آسانسور در شرایط زیر عملکرد مناسبی داشته باشند، باید بر اساس استاندارد خاصی تولید شوند.

  • مقاومت کابین در برابر نیروهای وارده به آن هنگام حرکت
  • در زمان عمل کردن ترمز ایمنی آسانسور
  • هنگام برخورد با ضربه گیرهای ته چاهک آسانسور

بدنه کابین آسانسور

بدنه کابین آسانسور نیز یکی از عوامل موثر بر کیفیت کابین آسانسور است. در صورتی که بدنه کابین آسانسور دارای شرایط زیر باشد، کیفیت کابین آسانسور به بهترین شکل ممکن خواهد بود.

  • عدم برخورد با دیواره چاه آسانسور
  • ساخت بدنه کابین از جنس فولاد و به صورت مقاوم در برابر آتش و بسیار محکم
  • دارای ضخامت ۱٫۵ میلی‌متر
  • پیچ و مهره کردن بدنه کابین آسانسور به صورت لته و با ابعاد ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر به اندازه ارتفاع کابین
  • برگرداندن لبه لته‌ها به اندازه ۳٫۵ الی ۴ سانتی‌متر جهت تقویت بدنه در زمان پیچ و مهره کردن لته

سقف و کف کابین آسانسور

به نظر شما سقف و کابین آسانسور چه تاثیری در کیفیت کابین آسانسور دارند؟ گفتیم که کابین آسانسور تنها بخش آسانسور است که مسافران از آن استفاده می‌کنند. قطعا دیدن سقف و یا کف کابین قدیمی و ناایمن باعث عدم اعتماد افراد به کیفیت کابین آسانسور می‌شود. اولین مشخصه لازم برای کف کابین، مقاومت در برابر فشار وارده از طرف افراد یا بار است. برای افزایش کیفیت کابین آسانسور باید کف و سقف کابین دارای حداقل ضخامت ۲ سانتی متر باشد. جنس سقف کابین باید از ورقه گالوانیزه باشد و جنس کف آن نیز باید از سنگ گرانیت باشد.

یوک کابین آسانسور

قابی که در کابین آسانسور وظیفه نگهداری و محافظت از آن را دارد یوک کابین آسانسور است. جنس یوک کابین معمولا از جنس فلز مقاوم است.

درب کابین آسانسور

از آن‌جایی که درب کابین آسانسور نقش حمایت از مسافران را بر عهده دارد، یکی از عوامل موثر بر کیفیت آسانسور نیز می‌باشد. درب کابین آسانسور باید دارای حداکثر مقاومت در برابر هر نوع ضربه و فشاری باشد. همچنین جنس و ابعاد و اندازه درب کابین نیز باید از استاندارد خاصی پیروی کند. به صورت کلی درب کابین آسانسور به 3 دسته اصلی زیر تقسیم می‌شود.

  • درب کابین تمام اتوماتیک تلسکوپی
  • درب کابین نیمه اتوماتیک تلسکوپی
  • درب کابین تمام اتوماتیک سانترال

۵ نوع پوشش داخلی کابین آسانسور

نوع پوشش داخلی کابین آسانسور نیز تا حد زیادی بر کیفیت کابین آسانسور تاثیر گذار است. انواع پوشش داخلی کابین آسانسور به ۵ صورت زیر است.

آسانسورهای پانوراما یا شیشه‌ای: در آسانسور پانوراما همه و یا بخشی از بدنه کابین آسانسور از شیشه است. از این آسانسور در ساختمان‌های لاکچری استفاده می‌شود. افراد در این نوع آسانسور می‌توانند به راحتی فضای بیرون را مشاهده نمایند. زیبایی ظاهری آسانسور شیشه‌ای باعث افزایش چشمگیر کیفیت کابین آسانسور می‌شود.

کابین آسانسور ام‌دی‌اف: این نوع کابین آسانسور علاوه بر قیمت مناسب باعث بهبود کیفیت کابین آسانسور نیز می‌شود. به همین علت بیشتر کابین‌های آسانسور از جنس ام دی اف هستند. کابین آسانسور ام دی اف از نظر طرح و ظرفیت بسیار متنوع است.

کابین آسانسور فرمیکا: این نوع کابین آسانسور از نظر ظاهری شبیه کابین آسانسور ام دی اف است؛ اما کیفیت و قیمت آن از کابین ام دی اف بسیار کمتر است. به همین علت استفاده از این نوع کابین چندان رایج نیست.

کابین آسانسور تمام استیل: در صورتی که کابین آسانسور شما از نوع تمام استیل باشد، همه قسمت‌های کابین از جنس استیل است. تشخیص جنس اصل و کیفیت بالای کابین تمام استیل باید توسط یک متخصص انجام شود. کابین تمام استیل در انواع مختلف استیل طلائی، دودی، خش دار(ضد خش) و طرح دار تولید می‌شود.

کابین آسانسور نیمه استیل: این نوع کابین از ترکیب استیل و ام دی یا شیشه یا فرمیکا تشکیل می‌شود. به همین علت کیفیت و قیمت آن از کابین تمام استیل بالاتر است؛ اما از زیبایی بیشتری برخورداری است.

طراحی کابین آسانسور

تزئینات و طراحی کابین آسانسور تاثیر زیادی بر کیفیت کابین آسانسور دارد و شامل موارد زیر است.

  • تزئینات کف
  • سقف
  • نورپردازی
  • دستگیره‌ها
  • دکمه
  • شستی آسانسور

تزئینات کف کابین آسانسور

کف کابین آسانسور معمولا از جنس سنگ معرق یا موکت است که دارای ظاهر و کیفیت متفاوتی هستند. سنگ معرق علاوه بر افزایش زیبایی کف کابین آسانسور در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم است. همین موضوع باعث افزایش کیفیت کابین آسانسور می‌شود. برعکس کابین آسانسور با پوشش موکت زیبایی چندانی ندارد.

تزئینات سقف کابین آسانسور

عامل موثر دیگر در کیفیت کابین آسانسور، تزئینات سقف کابین است. معمولا بری تزئین سقف از نورپردازی و یا آینه کاری استفاده می‌شود. در این صورت زیبایی کابین آسانسور بسیار افزایش می‌یابد.

شستی کابین آسانسور

شستی کابین آسانسور در چند نوع پلاستیکی، شیشه‌ای، استیل و رمز دار ساخته می‌شود. کیفیت کابین آسانسور نسبت به نوع شستی کابین دارای مقادیر متفاوت است.

۵ نکته طلایی افزایش کیفیت کابین آسانسور

برای افزایش کیفیت کابین آسانسور، رعایت 5 نکته زیر ضروری است.

  • توقف درست کابین در طبقه مورد نظر
  • روشنایی استاندارد و کافی کابین آسانسور
  • جنس کف کابین به صورت غیر آتش زا و مقاومت کافی در برابر فشار وارده به کف
  • قرار گرفتن دکمه‌های زنگ هشدار و توقف اضطراری در پایین سایر دکمه‌ها
  • ارتفاع دکمه تا کف باید ۱۳۷ سانتی‌متر باشند

رسانه آسانسور کابین با سابقه‌ای طولانی‌مدت در حوزه آسانسور و پله برقی است. این شرکت بر کیفیت و زیبایی آسانسور و قطعات آن تاکید زیادی دارد. بنابراین می‌توانید برای اطمینان از کیفیت کابین آسانسور و قیمت مناسب آن، کابین مورد نظر خود را به صورت آنلاین از رسانه کابین خریداری نمایید. برای اطلاع از تخفیفات ویژه کابین آسانسور می‌توانید با واحد فروش رسانه کابین تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بنر کیوان فراز
بنر نیکان
بنر اوج فراز
moradi trade
بنر کارالیفت
بنر mgm hydraulic
بنر تکساز آسانبر سمامی
بنر بازرگانی آراس
لیفتراک آرکا جم
مطالب اخیر
گروه صنعتی فاخر